Płyny Eksploatacyjne - Suzuki Grand Vitara.

11 Sie 2016, 22:34

Witam, przymierzam się do wymiany płynów w mojej vitarce :D
mam tylko problem z doborem płynów ponieważ jest ich cała masa, poczytałem Internety i doszedłem do wniosku że powinienem zakupić o takich właściwościach płyny :

skrzynia biegów GL-4 75W-90
reduktor GL-4 75W-90
most przedni GL-5 80W-90
most tylny GL-5 75W-90

Nie znam się na płynach więc chciałbym zweryfikować u was czy to jest dobry wybór . Poza tym mam pytanie gdzie jeszcze wymienia się płyny, wyczytałem o płynach w mechanizmach różnicowych np. ale żadnych konkretów na temat jaki powinien być, ile potrzeba zakupić i co jaki czas wymieniać ? Potrzebuję pomocy żeby ktoś wymienił co gdzie i do czego z tymi płynami .

Zaznaczam też że nikt nie wie jakie płyny są obecnie zastosowane, będę się za to zabierał pierwszy raz w życiu więc się trochę boję żeby niczego nie schrzanić :ok:
Szczur
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Prawo jazdy: 09 09 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Suzuki Grand Vitara
Silnik: 2.0 Diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Sie 2016, 13:38

Szczur napisał(a):Nie znam się na płynach więc chciałbym zweryfikować u was czy to jest dobry wybór
Powinieneś zajrzeć do instrukcji i dobrać płyny eksploatacyjne według tego co zaleca producent. Jeżeli nie znasz się zbytnio na tym to możesz oddać auto do mechanika i poprosić o wymianę. Płyny powinny się zgadzać względem klasy i lepkości jaka zaleca producent samochodu. Druga sprawa to wybór producenta oleju z takimi właściwościami.

Do mechanicznej/ręcznej skrzyni biegów zalecany jest olej klasy API GL-4 o lepkości SAE 75W90 więc taki jak podałeś.
Do przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego zalecane jest stosowanie oleju klasy API GL-5 o lepkości SAE 80W90 przeznaczonego do przekładni hipoidalnych.