Po wymianie opon na letnie !!!!!

10 Kwi 2009, 00:10

Witam. Mam male pytanko. Na początku dodam że 6mies. temu ustawiałem sam zbieżność. Później podjechałem na diagnostyke sprawdzić. Panowie powiedzieli że wsz. ok i 10zł :). Było wsz ok. Opon zimowych nie cieło, w żedną strone nie ściągało auta. Tylko 2-3mm (prawie nie zauważalnie) kierownice miałem skręconą w lewo przy jeżdzie na wprost. Dziś zmieniłem koła na letnie(wyważone) i zrobiłem ponad 80km i zauważyłem że kierownica jest te 2-3mm tym razem w prawo przekręcona przy jeżdzie na wprost (nie ściąga auto prosto jedzie). A 6mies. temu jak jeżdziłem jeszcze na jesieni na tych samych letnich gumach było tak samo jak teraz.
Pytanie: dlaczego na zimowych oponach jest lekko w lewo, a na letnich lekko w prawo kierownica skręcona(prawie nie zauważalnie ale ja o tym wiem i to widze) przy jeżdzie prosto. Magia czy jak to z tym jest?
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka
  • 11 Kwi 2009, 10:28

    Ja w swoim Mercedesie gdy jadę samochodem nieobciążonym kierownicę mam na wprost,gdy jedzie komplet pasażerów kierownica zbacza lekko w lewo.Według mnie coś nie jest tak,chociaż mam zbierzność ustawioną niby dobrze podejrzewam że gdzieś musi leżeć przyczyna,wczoraj wymieniłem kilka ważnych elementów zawieszenia,niebawem jadę w trasę z kompletem pasażerów ,zobaczę czy coś się zmieniło ,napiszę niebawem.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Kwi 2009, 10:29

    przepraszam za byka(zbieżność) :shock:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Kwi 2009, 19:08

    No u mnie podobnie jest gdy jade sam lub w 5osób. Ale z tym to się nie dziwie bo ja (kierowca) waże 60kg a kolega (pasażer z boku) ze 110kg. no z tyłu to nie ważne. Więc wtedy auto jedzie lekko do prawej strony (wina kolegi :) ) No ale z tymi kołami letnie contra zimowe to nie wiem o co chodzi :(
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    11 Kwi 2009, 19:13

    A rozmiar opon letnich i zimowych jest taki sam?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Kwi 2009, 20:31

    165/70 R13 -opony letnie
    155?70 R13 -opony zimowe
    Myślisz, że to może być przyczyna? To przy jakich oponach ustawiać kierownice, zbieżność czy nie ruszać nic jak jest ok a ta lekko skrzywiona kierownica to nie taki wielki problem.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak kierowcy mogą zabezpieczyć się przed wirusem?
      Zagrożenie koronawirusem sprawia, że chętniej przesiadamy się do samochodów, unikając skupisk ludzi np. w komunikacji miejskiej. Własny samochód to teraz faktycznie najbezpieczniejszy środek transportu, pod ...
      Silnik F140 - Ferrari
      Wszyscy fani sportowych aut kochają silniki V12, a jednym z najsłynniejszych producentów motorów tego typu jest Ferrari. W swojej bogatej historii włoska marka stworzyła wiele jednostek o takim układzie i naprawdę ...

    11 Kwi 2009, 20:41

    Oczywiście,że sobie zmień nastawy kierownicy ale wcześniej sprawdz ciśnienie w oponach.Ja zawsze zastanawiałem się nad tym problemem,powiązałem te objawy z przechyleniem karoserii samochodu pod wpływem obciązenia ale dalej zastanawiam się dlaczego tak się dzieje ,zaznaczam te objawy u mnie występują tylko przy obciążeniu tyłu samochodu.Niby to nic ale jaki dyskomfort w prowadzeniu samochodu.Rozmiar opon ,jeśli nie róznią się między sobą na logikę nie ma na to wpływu ale gdy roznią się ciśnieniem to mogą powodować taki objaw gdyż dzieje się tak jakby któraś strona była bardziej obciążona.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Kwi 2009, 20:49

    Ja bym wziął jeszcze pod uwage lekko starty bieżnik na jednej z opon i dlatego jest lekko skręcona kierownica a auto jedzie prosto -może zmiana opon z prawej na lewą rozwieje wątpliwości i do tego jeszcze dodam wyważenie kół jak i odpowiednie ciśnienie.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    11 Kwi 2009, 21:20

    Bieżnik jest ok tzn na obu oponach taki sam. Zużywają się równomiernie. Ciśnienie i wyważenie również ok. Gdyby wyskoczył 1 z obciążników to kierownica by drżała a tu nic takiego się nie dzieje. Myśle że różnica w rozmiarach opon miże być przyczyną ale nie powinno tak być. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Ta kierownica nie jest problemem bo jest prawie prosto ale sam fakt Ze na zimowych inaczej a na letnich odwrotnie to mnie dziwi i zastanawia.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    14 Kwi 2009, 08:23

    Banan z ciekawości założyłem tylko do przodu opony o niższym profilu,kierownica poszła mi w lekko w prawą stronę wniosek?Obciążenie tylniej osi oraz rozmiar opon ma wpływ na położenie kierownicy dlaczego tak się dzieje? Trzeba jeszcze będzie podumać bo to jest ciekawe.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    14 Kwi 2009, 19:47

    He he specjalnie zmieniałeś oponki żeby zobaczyć na czym rzecz polega:) dzięki. No ale to troche dziwne jest nie sądzisz? zimówki mam 155, a letnie 165. Czyżby w rozmiarach tkwił błąd? Czyli równie dobrze na oponach tych samych rozmiarów a innych producentów powinno być podobnie. Dziwne ale pewnie tak musi być. Natomiast zmieniać ustawienie kierownicy na lato i zime nie ma najmniejszego sensu jak jest to lekkie przestawienie kierownicy.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    14 Kwi 2009, 20:04

    Nie dawało mi to spokoju tak jak kiedyś problem czy zwykły olej silnikowy uszkodzi mi automatyczną skrzynie biegów! :wink: No to kupilem najtanszego minerała 15w40 i zalałem tym olejem skrzynię i hajda.Jestem szalony?Nie ,tylko ciekawy i co?Zrobilem na tym oleju 40 tysiaków i Najwyższy Swiadkiem ,że skrzyni nic się nie stało a chodzila mi tak samo jak na polskim oleju do automatów ,tylko ten właściwy jest czerwony!Naturalnie nie wlalbym takiego oleju do nowoczesnej autotransmisji! Teraz czacha mi paruje bo zastanawiam się dlaczego ta kierownica raz w jedną raz w drugą stronę lata :shock: Narazie nie mam pojęcia ale po łyku łąckiej chyba do tego dojdę ale nie mogę narazie bo non stop jeżdżę! Banan a jak z tym bieganiem wokół palika ,Einstein miał rację czy nie? :D
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    14 Kwi 2009, 20:31

    No więc z tymi oponami będzie chyba tak.Zmieniam rozmiar opon więc chyba zmienia się naprężenie działające na układ kierowniczy(gałki),jeśli wszystkie są w idealnym stanie to niepowinno to zmienic nastawów kierownicy ale jeśli któraś skrajna ma luz to już zaczyna się problem,podobnie jest gdy obciążymy tylnią oś ,też pojawiają się naprężenia.Wyższe opony napreżenie większe kierownica idzie w którąś stronę ,gdy zakładam niższy profil naprężenie maleje i kierownica wędruje spowrotem na swoje miejsce lub w przeciwną stronę,innego wytłumaczenia moja mózgownica nie znajdzie nawet po sławetnej Łackiej! :(
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    14 Kwi 2009, 20:40

    No ja do lutego 2010 jestem nie pijący więc sobie tego sam nie wytłumacze:( No gumy wachaczy nowe, pod stabilizator wzmocnione szlaufem ogrodowym:) Zero luzu na końcówkach drążków. A jednak fajera lekko skrzywiona :shock: A o co chodzi z tym Einstein-em bo nie kojarze:)
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    14 Kwi 2009, 20:50

    No wiesz nigdy gałki nie będą obydwie w takim samym stanie,zawsze zużywa się szybciej ta z prawej,i w ogóle zawieszenie(amorki itd),większe bzdyry!Einstein twierdził ,że jeśli czlowiek będzie gonił wokół palika (teoretycznie) coraz szybciej to w końcu przy określonej prędkości zlapie samego siebie ,(ręką za swoje za plecy )a przy jeszcze większej prędkości obrotowej wokół palika zderzy się sam ze sobą! :) :shock:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8576
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)