Polonez 95r. 1.6 GLE raz jest iskra raz nie ma

12 Kwi 2009, 14:11

witam mam problem z moim mobilem ponieważ od pewnego czasu mam taki problem że raz chce odpalić a drugim razem już nie. Doszedłem do wniosku ze raz jest iskra a raz jej nie ma. miewa takie naloty że kilka dni odpala i jeździ bez zarzutu a następne kilka dni już całkiem odwrotnie a jak już odpali to pochodzi dosłownie 5 sekund i gaśnie a już wtedy nie da się odpalić. pewnego razu kiedy miałem taki problem wyjąłem kabel z cewki ten co idzie na kopułkę i włożyłem z powrotem i odpalił bez problemu. Ale tak mu się zdarzyło tylko kilka razy. i mam pytanko co to może być ?? niektórzy pseudomechanicy uważają że to wina cewki inni znowu że to przewody WN inni że aparat zapłonowy.
kania
Nowicjusz
 
Posty: 48
Miejscowość: Czuchów-Pieńki
  • 12 Kwi 2009, 14:18

    To może być każda z tych rzeczy,jakie wymieniłeś.Może to jeszcze być moduł zapłonowy lub jego przewody.Musiałbyćpomierzyćrezystancję cewki zapłonowej na rozgrzanym silniku jak i na zimnym(chodzi o temp. pracy cewki).Może to też być wina przewodów WN,któe po rozgrzaniu mają nawet delikatne przebicie.Może to być też kopułka - posprawdzaj,czy nie ma jakichś pęknięć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Kwi 2009, 14:50

    dzięki wielkie za poradę
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki

    14 Kwi 2009, 12:02

    Napewno cos zwiazane z ukladem zaplonowm patrzyles swice moze swiece sa juz na wykonczeniu.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    15 Kwi 2009, 20:27

    wymieniłem cewkę i auto odpala tylko i wyłącznie na ssaniu i trzyma obroty ok 3000 tyś jak pomału wciskam ssanie i dochodzi do ok 2600 auto nagle gaśnie i już wtedy znowu odpalam na ssaniu do końca. co mozę być przyczyną tego moduł czy może cewka w aparacie zapłonowym a może coś z regulatorem napięcia. pomóżcie
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki

    15 Kwi 2009, 22:34

    Coś z układem paliwowym. Na ssaniu ma dużą dawke paliwa i chodzi. Bez ssania braknie paliwa. Jeśli to gażnik to go wyczyść. Jak wtrysk to silniczek krokowy i też cały wtrysk wyczyść. No i wymień filtr paliwa.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Autobus Mercedes-Benz Travego dla klubu Legia Warszawa
      Legendarny klub warszawski – Legia Warszawa otrzymał luksusowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Travego. Piłkarzom został on po raz pierwszy zaprezentowany 28 stycznia rano, odbierając na lotnisku legionistów ...
      Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
      Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...

    16 Kwi 2009, 07:08

    to jest gaźnik ale on jest wymieniony na nowy. to nie może być coś z układem paliwowym bo jak gaśnie to dosłownie pol sekundy wcześniej iskra robi sie czerwona i za chwilkę jej nie ma i gasnie. to coś jest z elektryka tylko nie mogę rozgryść co (cewka jest nowa)
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki

    16 Kwi 2009, 19:29

    jak sie okazało to jest cewka nie od takiego zaplonu ponieważ ma ona oznaczenie 4220 i jest od zapłonu elektronicznego i założyłem tamtą co była z oznaczeniem 4226 i odziwo odpalił ale jak chodzi na wolnych obrotach to po kilku sekundach pracy obroty spadają znacznie a później wracają do normalnych
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki