Pobór prądu podczas spoczynku - 1.9 TDI

24 Lip 2017, 11:29

Witam,

Mój 1.9TDI 90KM cierpi na pobór prądu. Od 0,34A do 0,40A.
Dwa dni spędził u elektromechanika, niestety nie wykrył przyczyny...
Podobno problem się traci przy 'odłączeniu' stacyjki. Powiedział, że można to obejść, ale wtedy drzwi nie będą się zamykać.

Co poradzicie? Może to moduł komfortu? Gdzie szukać pomocy?
Możecie polecić kogoś dobrego? Okolice Tarnowskich Gór, Bytomia, Piekar Śląskich, Będzina, Siewierza.
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

25 Lip 2017, 15:21

jzs napisał(a):Mój 1.9TDI 90KM cierpi na pobór prądu. Od 0,34A do 0,40A
To jest około 10 razy za duży prąd podczas spoczynku. Powinno być w granicach 0,025-0,030 A. Wszystkie żarówki masz sprawne?

Trzeba sprawdzić dokładnie co dalej za stacyjką powoduje taki pobór.

Zobacz sobie jeszcze ten temat: cos-kradnie-prad-co-vt49396.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lip 2017, 11:15

Problem z poborem prądu jest już od jakiegoś czasu, ale teraz doskwiera najbardziej, ponieważ akumulator jest rozładowany po kilkunastu godzinach.
Akumulator wymieniłem 11.2014, teraz jego żywotność wynosi 60%.

Elektromechanik podobno sprawdzał wszystkie podstawowe opcje, od świateł przez wszystkie drzwi do alternatora i rozrusznika. Powiedział, że jak odłączy dopływ prądu do stacyjki to wtedy pobór prądy zanika.
Ciężko mi pisać o tym w fachowym języku, ponieważ nie znam się na tym...

Co do świateł, straciło się prawe długie światło. Wymiana żarówki i bezpieczników nic nie dało. Teraz przestał świecić trzecie światło STOP.

Co robić w takiej sytuacji?
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

26 Lip 2017, 12:21

jzs napisał(a):Co do świateł, straciło się prawe długie światło. Wymiana żarówki i bezpieczników nic nie dało.
Na desce po włączeniu długich kontrolka od nich zapala się? Może kabel jest gdzieś pęknięty w osłonie i przez to prąd nie dochodzi?

Co do stopu trzeciego sprawdzałeś czy prąd dochodzi do wtyczki?

Wracając do stacyjki to czy jak zamkniesz samochód z kluczyka pobór prądu jest taki sam jak zamkniesz z pilota? Sprawdzaliście to?
Jak sprawdzaliście pobór prądu to kluczyka nie było w stacyjce?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lip 2017, 13:14

Lewe długie światło świeci, kontrolka na liczniku zapala się.
Nie przyglądałem się bardziej. Muszę zdjąć zderzak i lampę żeby zobaczyć.

Nie sprawdzałem.

Nie wiem jak sprawdzał elektromechanik, ale ja sprawdzałem mając kluczyki w kieszeni, a drzwi nie były zamknięte (ani z kluczyka, ani z pilota).
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

26 Lip 2017, 14:39

jzs napisał(a):Lewe długie światło świeci, kontrolka na liczniku zapala się.
Nie przyglądałem się bardziej. Muszę zdjąć zderzak i lampę żeby zobaczyć.
To sprawdź kabel być może coś z nim nie tak.

jzs napisał(a):Nie sprawdzałem.
Jak to sprawdzisz to będzie wiadomo w którą stronę szukać :)

jzs napisał(a):Nie wiem jak sprawdzał elektromechanik, ale ja sprawdzałem mając kluczyki w kieszeni, a drzwi nie były zamknięte (ani z kluczyka, ani z pilota).
Ok, ale zamknięte były chodzi o to żeby nie świeciły się żadne dodatkowe lampki tak jak przy otwartych drzwiach, klapie czy masce.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid - test spalania
    Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,43 l/100 km Główne zalety nieco mniejszej od RAV4 Hondy CR-V Hybrid to wysoki komfort podróżowania, dużo przestrzeni dla pasażerów i oczywiście ...

26 Lip 2017, 21:15

Nie świeciły się żadne dodatkowe lampki jak przy otwartych drzwiach.

Dziękuję za dotychczasowe rady :piwo:

ale potrzebuję jeszcze Twojej pomocy... czy uniwersalnym miernikiem dam radę sprawdzić pobór prądu, sam przejrzeć bezpieczniki, tudzież sprawdzić czy dochodzi prąd do wtyczki? Myślałem o jakimś za +/- 50 PLN.
Za bardzo nie mam pojęcia o elektromechanice dlatego nie chciałbym kupować nie wiadomo jakie sprzętu
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

27 Lip 2017, 09:47

jzs napisał(a):czy uniwersalnym miernikiem dam radę sprawdzić pobór prądu
Tak, chyba wszystkie mają taką możliwość.
jzs napisał(a):Myślałem o jakimś za +/- 50 PLN.
Multimetr możesz już kupić za około 20zł którym wszystko co potrzebujesz będziesz w stanie sprawdzić. Możesz pomyśleć np. o takim który ma dodatkowo sondę temperatury [link do oferty na Allegro wygasł] za 37zł.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sie 2017, 23:10

Po odpięciu kostki z drzwi lewy i prawy tył pobór prądu spada do 0,01.
Co to może być?
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

11 Sie 2017, 13:00

jzs napisał(a):Po odpięciu kostki z drzwi lewy i prawy tył pobór prądu spada do 0,01.
Taki pobór byłby w normie :)

jzs napisał(a):Co to może być?
Zacznij od tylnych drzwi. Na początek sprawdź ile wychodzi pobór z podłączoną tą wtyczką do drzwi. Tam chyba nie ma podświetlenia i nie wiem czy masz elektryczne szyby? Jak tego nie masz to zostaje centralny zamek i głośnik. Jak odłączysz głośnik i dalej będzie wysoki pobór prądu to winny będzie centralny. Trzeba się temu dokładnie przyjrzeć i krok po kroku znaleźć miejsce problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sie 2017, 08:37

Problem występuje w lewych i prawych drzwiach.
Po podpięciu kostek pobór prądu: 0,34A
Szyby w prądzie, brak głośników w drzwiach.

Zatem zostaje centralny zamek?
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

14 Sie 2017, 10:46

Skoro problem leży w drzwiach, to już nie problem znaleść przyczynę. Jak masz szyby elektryczne i zc to problem leży albo w jednym albo w drugim. Jak zdemontujesz tapicerkę drzwi to odepnij najpierw centralny i sprawdż pobór prądu. Jak to nie pomoże to odepnij silniczek od szyb. I jak nic się nie poprawi to drugie drzwi to samo.
Max. prąd jaki pobierać może instalacja auta to 50mA ( 0,05A ). Zazwyczaj jest to w granicach 0,035A.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sie 2017, 17:02

Winą był zamek w drzwiach.
Temat do zamknięcia.
Dzięki ;-)
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011