Pobór spoczynkowy, a rozładowanie akumulatora

25 Lut 2022, 19:41

sprawdzalem pobór 0.02 A a jednak po nocy akumulator ma napięcie 12.1V jak postoi tydzien, dwa to spada do 11,7-11,8V jednak auto odpala
czy takie napiecie nie jest zbyt niskie?
prawidlowe powinno byc powyzej 12,6
akumulator ma rok AGM centry
po sprawdzeniu 80% SOH, 20% SOT (doladowac!) napiecie 12,1v, rozruch 10,2V
ladowanie auta jest w normie 14,4-14,6V
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

25 Lut 2022, 20:13

A jakie ma napięcie po około 30 minutach od wyłączenia silnika przed zostawieniem na noc?

Pokazuje Ci, że masz w 20% zużyty akumulator ale te pomiary też zależą od jego stanu naładowania itd.

Jeździsz na krótkich dystansach?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10145
Zdjęcia: 35

26 Lut 2022, 17:10

nie jeżdżę na krótkich trasach tylko ze jak zostawie na tydzien to napiecie bardzo spada dlaczego?

po 30min to jest ok 12,4-12,5V tylko po tygodniu paru dniach juz 11,8V np jak jest -10 na dworze ale auto odpala ale czy to nei za malo?
jak auto ma 0,02 uplywu to jakim cudem spada az tak napięcie

no akumulator ma 600A z 800A tylko dlaczego mimo naladowania nie trzyma tych 12,6V np?

przy odpalaniu napięcie spada do 10V a jak bylo cieplej to spadalo do 11V
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

26 Lut 2022, 18:30

monoblock napisał(a):nie jeżdżę na krótkich trasach tylko ze jak zostawie na tydzien to napiecie bardzo spada dlaczego?
To normalne, Ja myślałem że z dnia na dzień tak spada. Pamiętaj że oprócz poboru prądu jest jeszcze coś takiego jak samo rozładowania które jest większe przy niższych temperaturach no i mając to na uwadze masz tesz mniejsza sprawność im niższa ta temperatura.

monoblock napisał(a):dlaczego mimo naladowania nie trzyma tych 12,6V np?
Bo nie jest już sprawny w 100%

monoblock napisał(a):przy odpalaniu napięcie spada do 10V a jak bylo cieplej to spadalo do 11V
Z tego co się orientuję to nie są złe wartości więc nie masz się czym przejmować.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10145
Zdjęcia: 35

26 Lut 2022, 19:57

Ale on ma rok i kosztował 800zl i dlaczego nie jest sprawny jak nie korzystałem z niego intensywnie?

W innym aucie gdzie jest zwykły aku to normalnie po kilku dniach pokazuje 12.8v rano i to przy mrozie
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

27 Lut 2022, 10:35

monoblock napisał(a):Ale on ma rok i kosztował 800zl i dlaczego nie jest sprawny jak nie korzystałem z niego intensywnie?
Może jest zły akumulator dobrany do instalacji w samochodzie? Co to za auto i co to dokładnie za akumulator.

monoblock napisał(a):W innym aucie gdzie jest zwykły aku to normalnie po kilku dniach pokazuje 12.8v rano i to przy mrozie
To bardzo dobre wartości i aż ciężko uwierzyć że po kilku dniach w zimie w podłączonym samochodzie jest takie napięcie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10145
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe opłaty za badania techniczne od maja 2018 roku
    W przyszłym roku czekają nas zmiany opłat w stawkach za przeglądy na stacjach kontroli pojazdów. Od maja 2018 roku przewidywane są spore podwyżki i o nich napisze poniżej, a w związku z uwolnieniem cen będą one mogły ...

28 Lut 2022, 12:50

monoblock napisał(a):po sprawdzeniu 80% SOH, 20% SOT (doladowac!) napiecie 12,1v, rozruch 10,2V
ladowanie auta jest w normie 14,4-14,6V

Dziwny wynik jakiś...Wskazuje na uszkodzony aku...Z tym, że biorę pod uwagę literówkę i nie chodziło ci o SOT, tylko o SOC. Ale przy SOC 20% to praktycznie silnik nie powinien odpalić. Nawet napięcie 12,1 nie pasuje. Przy tym SOC napięcie by musiało być blisko 10V...Oprócz tego nie pasuje do tego pomiaru reszta opisu.
Rokiko napisał(a):Pokazuje Ci, że masz w 20% zużyty akumulator ale te pomiary też zależą od jego stanu naładowania itd.

A SOT to nie jest czasami czas pracy akumulatora? I SOT to jest raczej chyba w postaci wykresu, a nie w procentach? Chyba, że mi sie coś już pomieszało, bo od jakiegoś czasu w tym nie siedzę.
monoblock napisał(a):przy odpalaniu napięcie spada do 10V a jak bylo cieplej to spadalo do 11V

I tu jest bardzo dobry wynik.
monoblock napisał(a):sprawdzalem pobór 0.02 A

Tu też bardzo dobry wynik.
monoblock napisał(a):A a jednak po nocy akumulator ma napięcie 12.1V jak postoi tydzien, dwa to spada do 11,7-11,8V jednak auto odpala

I tu też wynik jest dość dobry, biorąc pod uwagę obecne temperatury.
monoblock napisał(a):Ale on ma rok i kosztował 800zl

Bo to jest AGM :D
monoblock napisał(a):W innym aucie gdzie jest zwykły aku to normalnie po kilku dniach pokazuje 12.8v rano i to przy mrozie

No tu już jest coś nie tak. Taki wynik w takich warunkach jest raczej niemożliwy. Nawet jakby ten aku był odpięty od auta.
Rokiko napisał(a):Może jest zły akumulator dobrany do instalacji w samochodzie?

I od tego powinniśmy zacząć. Jakie auto i jaki silnik?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000