20 Kwi 2009, 06:49
Każde auto z dołączanym przodem, jednak ze sprzęgiełkami manualnymi (żadne tam automaty, czy półautomaty!) w piastach przednich kół.
Ja tak mam u siebie (Isuzu Trooper 2.6i '89), ale większość samochodów z dopinanym przodem można wyposażyć w sprzęgi manualne.
Wtedy przełączając "małą wajhę" w pozycję 4L owszem, napędzany jest przedni wał, jednak przy rozpiętych sprzęgach w piastach napęd nie jest przekazywany na koła i można bezpiecznie jechać na reduktorze nawet po krętych drogach asfaltowych.
Pamiętać jedynie wtedy należy, że aby włączyć lub wyłączyć reduktor należy się wtedy BEZWZGLĘDNIE zatrzymać do 0!
Mając spięte sprzęgi w piastach - w niektórych autach można zapinać/rozpinać przód i reduktor przy niskich prędkościach.
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!