Podkładki pod sprężyny suzuki jimny

26 Gru 2015, 10:34

Witam wszystkich tak jak w temacie jakie maksymalnie wysokie podkładki pod sprężyny mogę zamontować w suzuki jimny aby nie trzeba było nic wymieniać czy 4,5 cm wejdą ?
norbi1997
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-1997
Auto: Nie mam

26 Gru 2015, 20:33

Doświadczenie z terenu - ludziska twierdzą, że na przód można dać max 30mm, a na tył trzeba dać 50mm i że nie trzeba dawać przedłużek do amorków. Owszem, można takl zrobić, ale amorki bardzo szybko siadają przy takim zabiegu. Jak chcesz autko podnieść, to musisz dać pod amorki przedłużki. No i kolejna sprawa, to podkładki pod spręzyny. Warto zainwestować w polibusze. Z gumowymi daj sobie spokój.
A kolejne milimetry wyżej dadzą ci wyższe opony. Oczywiście chodzi o bieznik opony ( grubsze klocki ).
Ale jak chcesz pojeździć po bezdrożach, to warto zainwestować w komplet polibuszy - koszt to około 300 zł. Jak tego nie zrobisz, to zwykłe gumy bardzo szybko ci się skończą.
Oczywiście znając życie, ludziska powiedzą, że to wszystko niekonieczne. Może i tak - ja piszę z doświadczenia dwóch takich autek z naszego klubu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2015, 21:29

włoży polibusze i usztywni zawias co w jimnim i tak jest jak w karocy.... bezsens
podkładki niestety tylko podnoszą auto nie zmieniając zakresu pracy sprężyny, nie zmieniając amortyzatorów szybko je wykończysz, a włąściwie wyrwiesz z mocowania
przy lifcie w granicy 50 mm należy pomyśleć o innych wahaczach bo oryginalne już nie wydalają, do tego jeszcze panhardy (prz krótkim moście geometria mocno się rozjeżdża)
o wiele szybciej pada stabilizator, a konkretnie końcówki konieczna wymiana na dłuższe
jeśli już nie chcesz wydawać dużej kasy na normalny zestaw zawieszenia to może lepiej zrobić delikatny lift na podkładce plus delikatny bodylift, zawias się tak nie rozjedzie a więcej miejsca w nadkolu będzie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Gru 2015, 22:11

Dobrze pocieszny pisze. Jak masz zamiar śmigać ekstremalnie to rób ekstremalne przeróbki jak turystycznie to niewielka ingerencja przyniesie niewielką ale istotną poprawę :ok:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Muzeum SKODY w Czechach obok fabryki w Mladá Boleslav
    SKODA zaprezentowała nową koncepcję swojego muzeum, które powstanie tuż obok głównej fabryki producenta w Mladá Boleslav w Czechach. Zmiany mają na celu przybliżenie zwiedzającym historii marki od początków ...