Samochody o funkcjonalnym charakterze wcale nie muszą być pozbawione emocji. Co więcej, mogą łączyć w sobie nie tylko wygodne i praktyczne nadwozie typu kombi, ale także nowoczesną technologię, luksus i komfort, które są nieodłącznymi cechami marki Audi. Doskonałym przykładem są modele Avant, które zaoferować mogą zarówno codzienną funkcjonalność, jak i ekscytujące wrażenia z jazdy, zwłaszcza w wersjach S i RS. Początki tej fascynującej historii sięgają roku 1977, kiedy to zadebiutowało pierwsze Audi 100 Avant. To było pionierskie podejście marki do łączenia praktycznego nadwozia kombi z luksusowym charakterem. Model ten nie tylko zapewniał obszerne miejsce dla pasażerów, ale również wyposażony był w pojemny bagażnik, przewyższając tym samym swojego sedanowego odpowiednika. Sukces tej koncepcji sprawił, że Avant stał się ikoną marki Audi. Ewolucja modeli Avant nabrała tempa w 1993 roku, kiedy to debiutował Audi RS2 Avant – kombi stworzone we współpracy z firmą Porsche, bazujące na modelu 80. Wyposażony w 2,2-litrowy silnik o mocy 315 koni mechanicznych i napęd Quattro, ten model stanowił przełom w kategorii rodzinnych kombi o wysokich osiągach. W dzisiejszych czasach, linia modeli Avant jest dostępna w ramach serii A4 oraz A6, obejmując również sportowe warianty S i RS, kontynuując tradycję łączenia funkcjonalności z pasją do jazdy.
A4 Avant
Od momentu debiutu modelu Audi A4 w 1994 roku, odmiana Avant była nieodłączną częścią oferty. Główną różnicą była, oczywiście, przestrzeń bagażowa, oferująca więcej miejsca dla pasażerów z tyłu – 936 mm w sedanie, a 960 mm w wersji Avant. Dodatkowo Avant charakteryzował się nieco szerszym rozstawem osi i subtelnie zmienionym rozstawem kół, przy zachowaniu pozostałych wymiarów i jednostek napędowych. W przypadku modelu A4 B5 kluczową odmianą było RS, dostępnym wyłącznie w wersji Avant. Stanowił on kontynuację legendarnego modelu RS2 Avant, który zapoczątkował modę na sportowe kombi – cechę rozpoznawczą marki Audi. RS4 B5 napędzane było 2,7-litrowym silnikiem turbo o mocy 380 koni mechanicznych, wyposażonym w manualną skrzynię biegów i napęd Quattro. Auto osiągało pierwsze 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwijało maksymalną prędkość 250 km/h. Przez lata A4 doczekało się pięciu generacji, a odmiana Avant była dostępna w każdej z nich. W najnowszej generacji, oznaczonej jako B9, warianty kombi są dostępne zarówno w klasycznej formie, jak i w wersjach S i RS. S4 Avant oferuje 3-litrowy silnik TDI (341 KM), natomiast RS4 Avant jest napędzane 2,9-litrowym silnikiem TFSI (450 KM).
A6 Avant
Drugim modelem z oferty, który dostępny jest w wersji Avant, to Audi A6. Model ten zadebiutował również w 1994 roku, a podobnie jak w przypadku swojego mniejszego odpowiednika, wersja kombi była dostępna od samego początku produkcji. Kluczową różnicą między sedanem a Avantem była przestrzeń bagażowa, gdzie sedan oferował maksymalnie 510 litrów pojemności, a Avant aż 630 litrów.
W przypadku wersji A6 C4 nie było dostępnej odmiany RS. Zamiast tego, istniała bardziej sportowa odmiana S6 Avant, dostępna z dwoma benzynowymi silnikami – 2,2-litrowym turbo o mocy 230 koni mechanicznych lub 4,2-litrowym V8 o mocy 290 lub 326 koni mechanicznych. Odmiana RS pojawiła się dopiero w drugiej generacji i szybko stała się legendą bez konkurencji pod względem osiągów w swojej klasie. Audi A6 doczekało się także pięciu generacji, a Avant był dostępny w każdej z nich. Najnowsza generacja, produkowana od 2018 roku, również oferuje warianty A6, S6 i RS6. Wersja S6, podobnie jak w przypadku A4, jest dostępna tylko z 3-litrowym silnikiem TDI o mocy 344 KM. Wersja RS6 natomiast dostępna jest wyłącznie z 4-litrowym silnikiem TFSI, rozwijającym aż 600 koni mechanicznych. Co więcej, w 2023 roku pojawiła się wersja Performance, zwiększająca tę moc do imponujących 630 KM.
Stare dobre i poczciwe Audi 100 C3 do dzisiaj można spotkać bez korozji nadwozia, a to samochody mające już po 30 lat. To były bardzo dobrze zabezpieczone nadwozia i miały blachę w ocynku (gdzieś czytałem że ponad 5kg ocynku szło na całe nadwozie). Pamiętam ten samochód właśnie w wersji Avant gdzie jego przestronność wnętrza wydawała mi się kosmiczna
Ogólnie zawsze wersja kombi czyli Avant bardziej do mnie przemawiała niż sedan.
Toyota Crown 1955 rok Średniej wielkości Crown to pierwszy samochód Toyoty sprzedawany w Stanach Zjednoczonych. Początkowo był oferowany pod marką Toyopet, jednak tamtejszym klientom oznaczenie nie przypadło do gustu i szybko zostało zmienione ...
Nowy Duster 2018: w 100% zmieniony design nadwozia Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.