Polonez ATU 1,6 Kat bardzo dużo pali

06 Kwi 2008, 12:13

Witam Wszystkich Serdecznie

Posiadam auto marki Polonez atu 1,6 kat. z 1998 roku z przebiegiem 82000 km. Auto jest bardzo zadbane. Niestety jest małym somkiem, pali ponad 14 l/100 km. jedyny obiaw jaki zauważyłem to jak jest zimny (szczególnie po nocy) bardzo mocno spada z obrotów, do tego stopnia że trzeba go momcno przygazować przez jakiś czas żeby nie gasł. słyszałem że te modele mogą palić ok 10l/100km. Czy może ktoś mi udzielić rady jak to zrobić??? nie mam żadnego zaufanego warsztatu a wiem że jak się pojedzie tam gdzie cią nie znają to tylko naciągają na kolejne naprawy i nic z tego nie wynika.

Bardzo przoszę o pomoc
olaf1916
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 06 Kwi 2008, 22:16

    Sprawdz czujnik temperatury silnika.Niektóre modele miały też źle zaprogramowany komputer i dopiero jego wymiana pozwoliła na zmniejszone zużycie paliwa.10 litrów to max ile powinien palić.Przy normalnej,spokojnej jeździe w mieście powinien spalić około 8,9 litrów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Kwi 2008, 22:27

    mogą być ewentualnie niewyregulowane wtryski ....za duża dawka paliwa trafia przez co trochę dużo pali
    Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
    conest997
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 661
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: Olsztyn
    Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

    06 Kwi 2008, 23:00

    MotoAlbercik napisał(a):Sprawdz czujnik temperatury silnika.Niektóre modele miały też źle zaprogramowany komputer i dopiero jego wymiana pozwoliła na zmniejszone zużycie paliwa.10 litrów to max ile powinien palić.Przy normalnej,spokojnej jeździe w mieście powinien spalić około 8,9 litrów.



    faktycznir temp jest prawie na czerwonym, jak to sprawdzić???
    olaf1916
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    07 Kwi 2008, 18:40

    To,że temp. jest na czerwonym to też niepokojące zjawisko.Powinna ona wynosić około 87 stopni.Ale od wskaźnika temperatury jest inny czujnik.A od ECM też jest inny czujnik.Ten od ECM jest wkręcony do płaszcza chłodzącego przewód ssąy(z tyłu).Należy sprawdzić jego rezystancjeę - przy temp. 15 stopni powinna wynosić 4114 do 4743 ohma,a przy temp. 128 stopni 84 ohmy.Najprościej sprawdzić to na komputerze,ale za to trzeba zapłacić niestety...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Kwi 2008, 10:43

    MotoAlbercik napisał(a):To,że temp. jest na czerwonym to też niepokojące zjawisko.Powinna ona wynosić około 87 stopni.Ale od wskaźnika temperatury jest inny czujnik.A od ECM też jest inny czujnik.Ten od ECM jest wkręcony do płaszcza chłodzącego przewód ssąy(z tyłu).Należy sprawdzić jego rezystancjeę - przy temp. 15 stopni powinna wynosić 4114 do 4743 ohma,a przy temp. 128 stopni 84 ohmy.Najprościej sprawdzić to na komputerze,ale za to trzeba zapłacić niestety...



    Temp nie wchodzi na czerwone pole ale nie wiele jej brakuje. nie da sie tego sprawdzić domowymi sposobami??? :lol:
    Mam jeszcze dwie prosby, jeżeli oczywiście mozna. po pierwsze prosiłbym o jakiś ling z którego mogę ściągnąć jakieś schematy i wskazówki jak to sprawdzić oraz jak wymienić drążki? czy takie naprawy (sprawdzenie czuujnika, wyrególowanie wtrysków) są drogie? jaki jest mniejwięcej koszt?

    z góry dziekuje i pozdrawiam
    olaf1916
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    08 Kwi 2008, 18:30

    Schematy są na elektrodzie w dziale "Download".Sprawdzenie czujników i całego układu wtryskowego kosztują około 40 zł(podłączenie się pod komputer).
    Koszt regulacji silnika zalezy od warsztatu i jego położenia.Koszty te między warsztatami różnią się czasami nawet o 100 zł.Jeżeli chcesz się dowiedzieć ile cię dana robocizna będzie kosztowała,to musisz podzwonić po warsztatch w swojej okolicy.
    Wymianę drążków kierowniczych,lepiej powierzyć warsztatowi i to najlepiej takiemu,w którym można od razu ustawić zbieżność - po ich wymienie jest to niezbędne).Wymiana drązków i zbieżność kosztują w okolicach 100 zł.To też zależy oczywiście od warsztatu.Same drążki kierownicze nie są drogie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Kwi 2008, 11:04

    czy ja wiem czy tak duzo to 14l/100km. kiedys mialem poloneza i palil mi 17 - 20 l (gazu) po miescie no ale dosc stary juz byl
    Andrzejlol
    Nowicjusz
     
    Posty: 2