Półoska

05 Cze 2010, 10:49

Witam...mam luz na przedniej prawej polosi, normalnie lekko wysuwa sie do przodu i podczas jazdy wycieka z niej olej...moze jakies sugestie co do naprawy tego?(LR 2.0 td 1999 r)
bumm
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: oka

05 Cze 2010, 13:42

co to znaczy wysuwa się do przodu ? chyba mówisz o smarze, dokładnie z którego miejsca się wydostaje. prawdopodobmie chodzi o osłonę gumową. jeśli spod zacisków, to można je dociągnąć, jeśli gdzieś na owodzie osłony to znaczy że jest ona pęknięta. wtedy osłona do wymiany. jak ci się zachowuje przegub podczas skrętów ?
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Cze 2010, 15:51

wysuwa czyli jak biorę reka za przegub to mogę go delikatnie wysunąć do przodu i z powrotem do tyłu , jak próbuje go przekręcić na prawo lub lewo jest ok, osłonę mam calą tylko jest zaoliwiona tak jakby skądś wyciekał olej, czy przegub zewnętrzny jest jakoś mocowany w silniku czy w skrzyni..
bumm
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: oka

05 Cze 2010, 18:09

wITAM
Przegub wewnętrzny jest blokowany pierścieniem
Polecam sobie zobaczyć tu.
Na zdjęciu widać rowek na wieloklinie na ten właśnie pierścień sprężynujący

[ Dodano: Sob Cze 05, 2010 19:10 ]
A tu jeszcze lepiej widać [link wygasł]
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Cze 2010, 20:17

bumm, rozumię że piszesz o przegubie wewnętrznym czyli tym któy wychodzi z IRD. jego niewielki skok jest normalny. sprawdź, skoro pisałeś o wycieku oleju czy trzyma pierścień uszczelniający przegubu w IRD. być może skok masz za duży (spadł pierścień blokujący !) i wtedy wyciek oleju z IRD może być intensywniejszy !
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Cze 2010, 08:29

skoro pisałeś o wycieku oleju czy trzyma pierścień uszczelniający przegubu w IRD
jak sprawdzic czy trzyma ten pierscien i w ktorym miejscu on jest?[link do oferty na Allegro wygasł]
bumm
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: oka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gumball 3000 w Polsce
    Powoli, nawet bardzo powoli zbliża się Lato, a wraz z nim emocje związane wydarzeniami Elite Circle. Na dobry początek w maju, planujemy krótkie "przed Rage’owe spotkanie", a że wypada w tym samym czasie co odwiedziny ...
    Światowa premiera Golfa GTI
    W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjną wersję nowego Golfa GTI. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, ...

06 Cze 2010, 09:06

jeśli puszcza pierścień wewnętrznego przegubu olej zobaczysz na obudowie IRD od strony prawego koła. bez tego uszczelnienia nie masz oleju w IRD !
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Cze 2010, 16:16

dzis spojrzalem na to dokladniej i niestety olej ktory niby wyciekal jest olejem silnikowym czyli olej skads leci na przegob a ten rozpryskuje go dalej...pomysl jakis skad moze leciec spora ilosc oleju ktora scieka na przegob?...czeka mnie jutro mycie silnika i dokladne ogledziny.
bumm
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: oka

06 Cze 2010, 16:43

... i tak zrób. daj znać skąd ten wyciek. mam silnik td4, więc nic ci nie zasugeruję. powodzenia
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005