Pomoc w zakupie

09 Paź 2018, 11:46

Meganka w 1.6 110 koni jest jednym z lepszych silników na rynku pod LPG. Co do Volvo to przy 2.4 również nie ma większych problemów, tyle że instalacja jest droższa bo to 5 cylindrowiec.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 11:50

Ale 110 koni jest za mało ... Ciekawe jeszcze jak z tym Focusem
plman
Nowicjusz
 
Posty: 39

09 Paź 2018, 11:52

Dlatego zamiast Megane lepiej brać Lagunę bo masz 2.0T + nadaje się do gazu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 11:57

W Focusie typowo pod gaz nie nadaje się chyba żaden silnik, są użytkownicy którzy używają i nie narzekają wielce ale na pewno trzeba regulować zawory co te 30-40 tys. Tyle że przy Twoich przebiegach to LPG jest chyba zbędne.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 11:59

I jakie koszty związane z Laguną? Da się to w miarę tanio utrzymać? Chyba pogłoski o królowej lawet już minęły, co? :) A jeśli pod uwagę brać jeszcze Focusa, Leona czy Golfika? Chyba ta Laguna taka najfajniejsza
plman
Nowicjusz
 
Posty: 39

09 Paź 2018, 12:01

Laguna 3 jest jednym z lepszych aut klasy średniej na rynku. Duży przeskok pod względem bezawaryjności w porównaniu do 2. Z droższych spraw to turbo i dwumasa jeśli przyjdzie robić. Pierwsze koszt pewnie koło tysiaka, drugie koło dwóch tysięcy. Tyle że jeśli chodzi o jakość wnętrza to tutaj wielkiej poprawy nie ma, może skrzypieć, jakościowo od Mondeo raczej się nie różni.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 12:04

Bądź mądry i kup samochód :) a z tych nieskrzypiących zostaje coś poza tymi niemieckimi?
plman
Nowicjusz
 
Posty: 39

09 Paź 2018, 12:06

Jak kupisz nawet te niemieckie a coś będzie rozbierane już to też może skrzypieć ;)
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 12:07

plman napisał(a):a z tych nieskrzypiących zostaje coś poza tymi niemieckimi?


A to Golf/Leon nie skrzypie? Do tego nie masz godnej polecenia jednostki.

Z Laguną jest taki problem, że nie ma ich za dużo u nas.

Wgl robisz 6 kkm rocznie to po co Ci LPG? Ja robię 10 kkm i nawet mi to przez myśl nie przeszło. Przecież to głupota i tylko potencjalne koszty i problemy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 12:08

plman napisał(a):A taki Seat Leon? Co o nim myślicie?

Auto super dla kogoś kto lubi frajde z jazdy, ale komfortu tu nie uswiadczysz bo taka FR czy Cupra to usportowione auta, poza tym wykonczenie wnetrza to tez nie jest premium a raczej tego oczekujesz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2018, 12:09

A coś z Alfy może? Trzymałbym tego Citroena, ale tak jak mówię, wsiadam tam już tak jakby za karę :) i przede wszystkim w zimę nie chcę słyszeć już tego klekotania, oddać póki nie zdaje znać o sobie dpf
plman
Nowicjusz
 
Posty: 39

09 Paź 2018, 12:21

Z Alfą jest tak samo jak z VAG-ami w całej palecie jeden przyzwoity silnik i to ten najsłabszy 1.8 140 konny od Opla. Również nie wiem po co Ci te LPG i po jakim czasie się zwróci. Ja robię rocznie koło 15 tys i mi się to średnio kalkuluję, instalacja by się zwróciła u mnie po jakimś 1,5 roku.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 12:26

Cały czas myślałem, że to zagazuję, ale nie na stówę, bo właśnie nie wiedziałem kiedy i jak się to zwróci ... Ewentualnie co zostaje z tych nieskrzypiących, niekoniecznie do gazu, przyzwoicie wyglądających i najmniej awaryjnych? Jeśli już to nie mocno dających po kieszeni ...
plman
Nowicjusz
 
Posty: 39

09 Paź 2018, 12:28

Czemu uwziąłeś się aż tak na to skrzypienie ?. Kupujesz używany samochód, jeśli ktoś coś kiedyś grzebał bo robił np. podświetlenie, nawiewy, klimatyzację to nawet w Porsche może skrzypieć. Moja meganka również skrzypi, szczególnie uszczelki i wkurza mnie to ale da się z tym żyć, lepiej żeby auto było niezawodne niż super wyciszone.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 12:31

Dobra, to już na to skrzypienie można przymknąć oko, wtedy ewentualnie co, żeby to służyło i cieszyło? Swojego Golfa 4 jak szanowałem to wziąłem jeszcze więcej jak chciałem, także będę dbał i chcę też jeździć i nie strzelićsobie w kolano, jedna z francuza we francuza nie za bardzo bym chciał
plman
Nowicjusz
 
Posty: 39