Problem Nissan Almera N15

12 Sty 2013, 11:16

Witam. Mam problem z moim nissanem. Mianowicie silnik pali mi olej w szokujących ilościach. Miesiąc temu auto było u mechanika zostały wymienione pierścienie i uszczelniacze a także głowica poddana została planowaniu. Auto jeździło dobrze kilka dni i znowu problem wrócił. Dodam że mechanik jest osoba zaufaną i napewno nie włożył mi starych części bo sam zresztą przy tym byłem. NIe wiem więc w czym tkwi problem wcześniej podczas rozbiórki pierścienie olejowe były zaciśnięte na tłokach (nie pracowały) myśleliśmy że w tym tkwi problem. Czyżby znowu tak się stało? Mechanik twierdzi że to wszystko musi się ułożyć ale ja w to nie wierzę bo po przejechaniu jakiś 3000km dolałem już 3litry oleju. Używam olej Castrol 10W40. Druga sprawa jest taka że co jakiś czas patrząc w lusterko widzę za sobą siwy dym. Sytuacja nie ma miejsca jak auto zeżre cały olej i czasem zaczyna mrugać kontrolka . Co mam robić jaka może być tego przyczyna? Mechanik stwierdził ze wał i panewki sa w bardzo dobrym stanie i auto pojeżdzi. Czy cały ten remont miał sens jak problem wrócił? Nie chce pchać się znowu w te same koszty jak to nie rozwiżże problemu. Być może ktoś wie jaki może być inny problem? Jak to sprawdzić?Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Tomasz2804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 02 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera N15
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Sty 2013, 12:05

Na stare tłoki nie montuje się pierścieni olejowych 3 częściowych.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

13 Sty 2013, 20:15

Tzn? Możesz podać więcej szczegółów? Mam rozumieć że należy wymienić również tłoki? Jeżeli dobrze myślę to należy wykonać odrazu szlif cylindrów? Czy może są jakieś inne pierścienie bo sądzę że cała operacja wymiany wszystkiego przekracza wartość samochodu więc czy jest sens? Może ktoś ma jeszcze inną propozycję? Może można dokonać jakiś pomiarów wykluczyć jakieś możliwości żeby nie narażać się na zbędne koszty?Pozdrawiam
Tomasz2804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 02 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera N15
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Sty 2013, 21:57

Bez tulejowania jak widzisz ani rusz,wychodzi na to,że masz zużyte gładzie cylindrów,czyli musiałbyś zastosować nadwymiarowe tłoki i szlif,ale koszty :o Nie mam pojęcia czy da się zrobić tulejowanie twojego bloku silnika,stare solidne silniki owszem można było tulejować,ale aluminiowe ,nie wiem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Mar 2013, 16:52

Witam kilka dni temu nastąpił pewien przełom odnośnie mojego nissanka. Po wizytach u wielu mechaników wkońcu ktoś poprawnie postawił diagnozę co tak właściwie dolega mojemu nissanowi. Otórz moi mili problem tkwił w tym, iż auto posiada instalację gazową i poprostu chodzi na obu wtryskach. (benzyna gaz naraz) Komputer nie wyłącza wtrysków benzyny po przełączeniu się na gaz. Zapomniałem już jak owe zjawisko fochowo się nazywa ale po zdjęciu wtyczek z wtrysków paliwa zrobiłem juz jakieś 1000Km i ani chmurki dymu za moim autkiem. (Dodam że zakładam wtyczki tylko przy zapalaniu). Stan oleju jaki wlałem. Nic nie zeżarł!!! Mechanik pokierował mnie do jakiegoś dobrego gazownika. Moja prośba następująca może ktoś wie co jest przyczyną albo zna jakąś dobrą firmę zakładającą gaz na terenie Dolnego Śląska? Z góry dziękuję za wszystkie próby pomocy z Waszej strony. Pozdrawiam.
Tomasz2804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 02 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera N15
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

19 Mar 2013, 19:52

dobrze, że wszystko szczęsliwie się skończyło (skończy) :)
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

21 Mar 2013, 15:52

No właśnie nie tak dokońca dobrze. Odwiedziłem wczoraj najlepszą zdaniem większości stację diagnostyczną we Wrocławiu EKO ALMA na robotniczej ,zajmującą się montażem gazu i pomimo wglądu chyba z 7 fachowców nie stwierdzono niesprawności instalacji gazowej? Mechanicy pokierowali mnie tam w celu zdjagnozowania czy instalacja nie jest gdzieś walnięta i sterownik nie otwiera wtryskiwaczy benzyny podczas jazdy na gazie. Diagności nie stwierdzili żadnej awarii,to jakiej cholerki pali mi olej jak nie odłączę wtrysków benzynowych? Takie ciągłe odłączanie jest uciążliwe ze względu choćby na dostęp i to, że wtyczki się wkońcu powyrabiają. Ma ktos jakiś pomysł? Co maja wtryskiwacze do poboru oleju? Nikt się z tym nie spotkał ale to fakt stwierdzony. Jak żakładam wtyczki na wtryskiwacze po przejechaniu jakiś n kilometrów co jakis czas auto puszcza chmury dymu i pali olej ale jak to fizycznie może być możliwe? Wychodzi na to zę otwierają się wtryski benzyny przy pracy na gazie i auto chwilami jedzie tak jakby na 2 paliwach naraz ale co ma do tego olej? POMOCY DOBRZY LUDZIE....Jest tu ktoś kto jest w stanie pomóc mojej almerce poprawnie diagnozując przyczynę ów zjawiska i sposób usunięcia usterki? Pozdrawiam
Tomasz2804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 02 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera N15
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Mar 2013, 18:58

Silnik nie będzie pracował poprawnie gdy mu się poda i gaz i benzynę.
Odłączenie wtrysków benzyny to prosta sprawa. Można odłączyć zasilanie wrysków lub zamontować emulator pracy wtryskiwaczy.
Jeżeli olej jest rozrzedzony benzyną to trzeba go koniecznie wymienić.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Mar 2013, 20:32

andrzej_124 napisał(a):Odłączenie wtrysków benzyny to prosta sprawa.

Tylko przy uszkodzonych,nieszczelnych wtryskach nic to nie da paliwo i tak będzie się lało.
Tomasz2804 napisał(a):Ma ktos jakiś pomysł?

Zrób porządek z benzyną najlepiej wyjmij całą listwę z wtryskami i daj do sprawdzenia.
Niech ci sprawdzą ciśnienie sprężania a przy okazji ciśnienie oleju.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

21 Mar 2013, 20:50

Dziękuje z góry za wszelką pomoc jednak nie będę się pchał w koszta bo nie ma sensu. Stwierdziliśmy razem z mechanikiem że jednak wymiana silnika będzie tu najlepszym rozwiązaniem. Wtryskiwacze sprawdzone są ok jedyne do czego można się przyczepić to ogromne ciśnienie po otwarciu korka, olej bryzgał po całym silniku. Czort jeden wie co jest grane z tym autem ale mam dość szukania przyczyn. Więcej wydałem na diagnostów i mechaników jak ten samochód jest wart. Koszt silnika to od 300-500zł. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Tomasz2804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 02 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera N15
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Mar 2013, 21:04

a możesz powiedzieć jaki przebieg ma ten silnik i jaki przebieg z gazem? Pomimo awarii pewnie koszty są mniejsze niż byś jeździł na benzynie.
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

21 Mar 2013, 21:41

To, że odłączyłeś wtryski nic ci nie da - może zauważyłeś ,że przez to nie pali oleju ale to tylko złudzenie. Najpierw powiedz czy robiąc głowice wymieniłeś uszczelniacze zaworowe , gniazda zaworów były doszlifowywane?
Na początek sprawdź ciśnienie na cylindrach - ogólnie przy wymianie pierścieni robi się szlif cylindrów i do tego wymiaru dorabia się pierścienie - wtedy prawidłowo jest wykonany remont silnika.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002