Problem z akumulatorem VW Golf III 1.6 KAT

06 Lut 2012, 07:54

Witam. Mam Golfa III 1.6 w benzynie bez gazu. Poruszam się nim na codziennie do pracy. Od pewnego czasu mam mały problem podczas rozruchu a mianowicie. Wystarczy tylko minimalnie niska temperatura (nie muszą być takie mrozy jak teraz) i mam problem z odpaleniem. Rozrusznik kręci tak jakby aku był nienaładowany tzn zakręcił z dwa razy i przestał, czasami robił się nawet reset i zerował się licznik i rozprogramowało się radio, ale za drugim czasami trzecim razem łapał. Przy tak dużych mrozach była masakra potrafił nie odpalić po prostu zdechł. Rdziłem sobie tak że wyciągałem go z samochodu i trzymałem w domu a rano znów do auta itd. Ale perfekcji nie było. Zachowywał się podobnie tyle że nie stał na mrozie i odpalał ale zachowywał się jakby był za słaby. Kiedy zabrałem go na doładowanie wystarczyła mu chwila tzn ok godziny żeby się doładować czyli nie było źle. Akumulator ma 45 Ah i 400 A kupiony w marcu 2011. Brat jeździ Citroenem Berlingo 1.4 w benzynie ma aku 44 Ah ale 430 A i pali jak pszczółka stojąc na mrozie bzyk. Może mój jest za mały za mało prądu rozruchowego a może coś zżera prąd przy odpalaniu ale gdyby tak było to aku byłby rozładowany i nie odpalałby też w cieplejsze dni. Jaki powinien być aku do mojego auta a może to w czymś innym jest rzecz??????
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

06 Lut 2012, 12:41

ja polece centre future,60ah gigantyczny prąd rozruchowy i 3lata gwarancji link poglądowy- allegro.pl/centra-futura-60ah-ca602-pruszkow-warszawa-i2090586938.html
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lut 2012, 14:45

Ok wszystko fajnie też poszukałem i wybrałem wstępnie Centra Futura CA640 64Ah 640A ale nie wiem czy nie jest za duży i nie będzie problemu że będzie niedoładowany. Spotkałem się z zastosowaniem Centra futura 53Ah 540A. Co sądzicie o tym niedoładowaniu i który lepiej wybrać zęby z drugiej strony nieprzedobrzyć
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

06 Lut 2012, 15:46

zależy jaki masz alternator.napisz to powiem ktora futura będzie lepsza.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lut 2012, 21:38

Co do Futury - również polecam.
Co do akumulatora, który masz - sprawdz jakie ma napięcie i sprawdz gęstośc elektrolitu. Jeżeli masz sprawne ładowanie w aucie, sprawny rozrusznik ( na innym kręci normalnie ), to aku który masz jest jeszcze na gwarancji. Chyba, że w warunkach gwarancyjnych producent sobie zastrzegł, że jest tylko rok gwarancji. A wtedy to takiego aku nawet bym nie dotykał, nie mówiąc o kupowaniu...Posprawdzaj to napięcie i gęstość i reklamuj dziada :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lut 2012, 08:12

Dzięki za wszystkie porady. Niestety nie wiem jaki mam alternator ale nie miałem czasu wczoraj tego sprawdzić. Rok temu miałem podobny problem. Elektromechanik sprawdził rozrusznik (myślałem że to elektromagnes miałem taki problem w mercedesie 123) sprawdził alternator i stwierdził że to aku. Fakt był stary i wysłużony chociaż varty. Wsadził taki (dlaczego miałem mu nie ufać co do doboru akumulatora i diagnozy zna się na tym przecież). Był to już marzec temperatury inne i problemu nie było. Na dziś zabieram go do domu na noc i nawet do pracy profilaktycznie. Moim zdaniem trzyma prąd ale są mrozy i wole dmuchać na zimne. Dziś rano mróz był mniejszy wsadziłem aku pod maskę i zachowywał się tak: zakręcił (jeden obrót) normalnie po czym drugi jakby nie miał siły ajkby coś go trzymało i nie pozwalało się obrócić zakręcić ale z trudem zaskoczył. Tak było dotychczas ale pomagało ponowne przekręcenie kluczyka (max do trzech razy). Więc moim zdaniem ale jestem laikiem to wina aku jest za słaby (naładowany w cieplutkim a nie ma siły już na drugi obrót) latem wiosną jesienią jest ok. Ludzie z którymi rozmawiałem mają mniejsze silniki a większe zdecydowanie akumulatory przykład kolega ma kie 1.3 aku 53Ah na form vw golfa użytkownicy silnika 1.6 piszą że o Centra futurze 53Ah 530A lub 60Ah 600A. W stosunku do mojego (45Ah 400A) to giganci. Wsadzić większy nie problem pytanie czy będzie doładowany bo jeśli nie to nawet większy nie ma sensu. Dzięki za jakiekolwiek porady.
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

07 Lut 2012, 08:19

A i jeszcze jedno ford eskort mojego teścia 1.6 16V 110 KM fakt mocniejszy ma aku 72Ah 600A fakt stary wysłużony i czas na zmiany ale w stosunku do mojego znów większy. Co do marki to mój to jakiś gigawatt ale nie wiem czy to ma znaczenie. Jak sprawdzić jaki mam alternator żeby wiedzieć czy aku będzie doładowany???? Apropo kręcenia na innym aku to ostatnio koleś podpiął mnie na kable do swojej omegi 2.0 (aku pewnie więszy) i kręcił.
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

07 Lut 2012, 14:29

Tu masz odpowiedz na twoje pytania - http://www.akumulatory.auto.pl/porady - punkt 24, a tu musisz sobie powpisywać dane samochodu i będziesz wiedział jaki aku jest dedykowany do twojego auta - http://webshop-cs.tecdoc.net/centra/?la ... ountry=PL# - jak klikniesz ten link, to musisz parę sekund poczekać aż ci się stronka załaduje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lut 2012, 16:41

Seba145 podjae model alternatora oczywiście jeśli go dobrze zlokalizowałem są na nim takie oznaczenia KC 14V 40-70A. Jaką futurę byś polecil aby nie była nie doładowana
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

07 Lut 2012, 16:52

ja bym polecił 60ah future tu możesz sprawdzić model najlepszego akusa do twojego auta- webshop-cs.tecdoc.net/centra/?language=PL&country=PL# większej bym nie brał niech będzie te 10amperow wolnych na światła,radio,i inne możesz wziąć też 53ah z futury też będzie dobry,futura nowa jak będzie i nawet ten 53ah będzie dobry pozatym futura ma duży prąd rozruchowy także spoko.weź 53 no 60 też mógłby być ale 53będzie ok.napisz co wybierzesz.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lut 2012, 16:57

Jestm laikiem ale na forum ale inni też mówią o futurze 60Ah 600A w porównaniu z moim to kolos sam wcześniej zastanawiałem się nad 53 530A ale nie chciałbym aby był niedoładowany.
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50