Problem z elektryczną szybą

07 Cze 2016, 21:04

Witam Was i pozdrawiam
Piszę tutaj na forum dlatego, że mam problem z elektryczną szybą od strony kierowcy. Mianowicie, z opuszczaniem jej nie mam problemów. Inaczej jest, gdy chcę ją podnieść. Podnosi się ona tylko parę centymetrów i staje w miejscu. Dodam, że jest ona automatyczna, tzn. gdy działała poprawnie, przytrzymanie palcem tego klawisza skutkowało samoistnym podniesieniem/ opuszczeniem szyby do samego końca. I chciałbym zadać następujące pytania:
- co może być przyczyną takiego zachowania szyby?(przypuszczam, że coś z silniczkiem albo przewodami, ale jestem laikiem w tych sprawach)
- czy można to samemu(ew. z pomocą "typowego szwagra") naprawić?
-jeżeli się nie da tego samemu zrobić, to ile "na oko" kosztuje to u mechanika?
-i jak zapobiegać takim zachowaniom szyb w przyszłości?

Za udzielone odpowiedzi dziękuję z góry :)
szosownik
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 29 07 1979
Przebieg/rok: 43tys. km
Auto: Citroen Xsara
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2016, 10:52

Problem leży zapewne w linkach albo w plastikach prowadzących linkę. Skoro działa opuszczanie, to przewody są ok i silniczek też jest ok. Ewentualnie problem może być też w przycisku - jeżeli rozumiesz zasadę działania szyb elektrycznych, to będziesz wiedział co zrobić. A jeżeli nie, to lepiej dać to do sprawdzenia elektrykowi bądz komuś kto zna tą zasadę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Cze 2016, 15:39

Problem już sam się rozwiązał. Nie wiem czemu- nic tam nie grzebałem, ale dzięki za odpowiedź :)
szosownik
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 29 07 1979
Przebieg/rok: 43tys. km
Auto: Citroen Xsara
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne