Problem z hamulcami Scudo 1.9td

24 Lip 2019, 21:49

Witam,
Mam nietypowy problem z hamulcami w Scudo 1.9td (96 albo 97r), tzn. można wcisnąć hamulec tylko raz, tzn. hamujesz i możesz bez problemu nawet zablokować koła, ale jak puścisz hamulec to już nie bardzo jest czym hamować, kolejne wciśniecie objawia się tylko tym że lekko hamujesz a pedał idzie w podłogę...
Auto ma bardzo niską wartość, więc inwestowanie każdej złotówki w niego nie ma mały sens, a mechanicy każą wymieniać wszystko po kolei od płynu kończąc na pompie hamulcowej, vacum.

Ostatnio zdobyłem na złomie pompę hamulcową i myślę nad podmianą ale jest głęboko schowana a nie chciałbym tracić czasu na darmo (jeżeli to nie to).

Może ktoś ma jakiś pomysł w czym leży problem?
xnolb
Nowicjusz
 
Posty: 9

25 Lip 2019, 10:05

Może być zapowietrzony układ. Odpowietrzyć i zobaczyć. Ewentualnie serwo albo pompa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lip 2019, 11:32

Odpowietrzanie było robione nawet kilka razy, z czego powiedziałbym że połowa płynu jak nie cały się podczas tego wymieniła.

Serwo jest sprawne, tzn. wg. opisu mechanika zrobiłem test:
- trzymasz nogę na hamulcu
- odpalasz auto
- powinieneś poczuć jak pedał siada
I tak też się dzieje.

Ostatnio dowiedziałem się też, że jeżeli to by była wina pompy hamulcowej to musiałbym pedał pompować, żeby zahamować a u mnie z każdym kolejnym wciśnięciem hamulce giną.
Więc sam już nie wiem.
xnolb
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Lip 2019, 14:07

xnolb napisał(a):Odpowietrzanie było robione nawet kilka razy, z czego powiedziałbym że połowa płynu jak nie cały się podczas tego wymieniła

To nie znaczy, że w układzie nie ma powietrza. Powietrze może się dostawać przez jakąś nieszczelność. Winnym może też być stary płyn - powinno się go wymieniać co dwa lata, ponieważ jest on bardzo higroskopijny.
xnolb napisał(a):Ostatnio dowiedziałem się też, że jeżeli to by była wina pompy hamulcowej to musiałbym pedał pompować, żeby zahamować a u mnie z każdym kolejnym wciśnięciem hamulce giną.

To zależy od tego, jak uszkodzona jest pompa - jak uszczelnienie będzie bardzo zużyte, to też może się tak dziać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy wciąż opłaca się sprowadzać auta z zagranicy?
    Wraz ze spadkiem dostępności i wzrostem cen samochodów, zarówno nowych, jak i używanych, wielu kierowców szuka możliwości sprowadzenia wymarzonego auta z zagranicy. Na drodze do udanego zakupu mogą stanąć ...