Problem z ilością spalania benzyny

30 Paź 2017, 12:55

Witam chciał bym się zapytać właścicieli aut Polo 3 o wysokość spalania ich aut. Posiadam Vw Polo 3 1996r. 1.4 silnik benzyna 8 cylindrowy silnik 60KM . Auto na dzień dzisiejszy spala mi 10 litrów benzyny na 100 km co uważam na taką pojemność silnika jest o wielel za dużo czy być może się mylę ? Wymieniłem w poprzednim miesiącu Cały olej silnikowy , nowy filter paliwa , powietrza , oleju i nic się nie zmieniło . Auto dalej pali tak dużo moim zdaniem . Jaka może być przyczyna tego ? A może jednak auto powinno tyle palić ?
Anisb
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 01 1917
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Vw Polo 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • 30 Paź 2017, 13:16

    Brakuje mi tu opisu twojej jazdy.
    W trasie Ci tyle pali :?: A jak jeździsz tylko krótkie odcinki, to takie spalanie jest normalne.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3783
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Paź 2017, 15:35

    Jestem świeżym kierowcą zmieniam biegi zawsze ponizej 2,5 k obrotów , do świateł dojeżdżam na luzie bez niepotrzebnego gazowania i ostrego hamowania . Spala mi tyle w trakcie jazdy po mieście . Dziennie robie z 100 kilometrow . Nie wydaje mi sie by silnik 1.4 spalał 10-11 litrów na 100km może przy ostrej jeździe z 7-8 ale nie 10-11 litrow .
    Anisb
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 01 01 1917
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: Vw Polo 3
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    30 Paź 2017, 15:40

    Anisb napisał(a):Dziennie robie z 100 kilometrow

    No to na taką jazdę rzeczywiście trochę za dużo. Sprawdź hamulce, może któryś tłoczek się zablokował.Jak dotaczasz się do świateł to nie czujesz jakiegoś oporu :?:
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3783
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Paź 2017, 01:20

    Anisb napisał(a):świateł dojeżdżam na luzie bez niepotrzebnego gazowania
    Powinno być na biegu, a luz wrzucasz dopiero przed zatrzymaniem samochodu lub od razu redukujesz na odpowiedni bieg.

    Swoją drogą spore spalanie jak na taki silnik.

    Anisb napisał(a):1.4 silnik benzyna 8 cylindrowy silnik 60KM
    Ośmio zaworowy i cztero cylindrowy :)

    Anisb napisał(a):zmieniam biegi zawsze ponizej 2,5 k obrotów
    Jak przyspieszasz to trochę męczysz silnik jak zmieniasz tak biegi myślę że szybciej osiągniesz prędkość celując w granicę 3tyś. obr i samochód będzie dynamiczniej przyspieszał może też mniej spalić. Jak już osiągniesz prędkość to wtedy jedziesz sobie delikatnie operując gazem. Pamiętaj że to benzyna i jazda np. poniżej 2tyś. obr może wręcz zwiększyć spalanie. Testowałem kiedyś trochę nowsze auto z silnikiem 1,4 (Honda) i jazda na zbyt niskich obrotach na wysokim biegu oznaczała większe spalanie niż przy tej samej prędkości na niższym biegu i wyższych obrotach. Odczyty z komputera pokładowego pokazywały wyniki które różniły się nawet o 1,5l.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    31 Paź 2017, 11:26

    Oporów żadnych nie ma gdy dojeżdża do świateł. W aucie strasznie szybko skaczą obroty i po za 1 i 2 przyspieszenie np na 3 czy 4 jest strasznie wolny jak by auto wgl nie miało mocy.
    Anisb
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 01 01 1917
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: Vw Polo 3
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Wypadek czy kolizja? Zatrzymaj się, pomyśl i pomóż
      Jeżeli w zdarzeniu drogowym ucierpiały jedynie pojazdy – to znaczy, że doszło do kolizji. Jeżeli jednak poszkodowani zostali ludzie – mamy do czynienia z wypadkiem. Jak powinni zareagować uczestnicy i świadkowie ...

    03 Lis 2017, 14:53

    Anisb napisał(a):W aucie strasznie szybko skaczą obroty
    Co to znaczy?

    Jak przyspieszasz obroty idą w górę, a auto pomału się rozpędza nie adekwatnie do obrotów?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999