REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Zrób tak jak pisze @MotoAlbercik bo napięcia masz za niskie. Na wolnych obrotach bez obciążenia nie powinno spaść poniżej 13,8V jak jest niżej to już trzeba szukać problemu, a przy obciążeniu tak samo. U ciebie pomimo zwiększenia obrotów napięcie sporo spadło.anatoll napisał(a):Napięcie 13-13,2V na wolnych obrotach, przy wkręceniu do około 3 tys. obrotów napięcie spadało do 12,8V
anatoll napisał(a):Akumulator nowo zakupiony
anatoll napisał(a):Klemy na akumulatorze ok,
anatoll napisał(a):regulator napięcia również nowy
Czyli tu jest ok.anatoll napisał(a):po podpięciu akumulatora do prostownika zmierzyłem napięcie miernikiem i pokazywało 12,30V, po 12h prostownik "dał znak", że aku naładowany po zmierzeniu 14,60V.
Dobrze, bo po odłączeniu prostownika napięcie powinno spaść po kilku minutach do około 12,7-12,8V i tak powinno się już utrzymywać przez długi czas. Wtedy mamy informację że akumulator jest w pełni naładowany i trzyma odpowiednie napięcie. Najlepiej sprawdzić napięcie po około 7-8 godzinach od ładowania, nie powinno spaść poniżej 12,5V jeżeli akumulator stoi odłączony.anatoll napisał(a):Po odłączeniu prostownika i zmierzeniu nagle pokazało 13,00V.
Musisz sprawdzić alternator i regulator napięcie który odpowiada za odpowiednią jego wartość podczas pracy silnnika. Tu jak napięcie spada poniżej 13,8V wymagana jest już interwencja bo wtedy alternator nie jest w stanie w pełni naładować akumulatora który będzie słabł.anatoll napisał(a):Po podpięciu w samochodzie pokazywało 13,08V - bez różnicy czy odpalony sam silnik czy silnik + światła, dmuchawa.
Odpalanie ok bo akumulator ma swoją odpowiednią moc po naładowaniu jak trochę pojeździsz z takim ładowaniem to wszystko wróci do poprzedniej sytuacji.anatoll napisał(a):Objawy nadal te same, w wyjątkiem bezproblemowego odpalenia co mogło być przypadkiem.
Napisałem że tak powinno być i napięcie spada po czasie. Piszesz że najlepiej sprawdzićMotoAlbercik napisał(a):Tak samo pomiar napięcia po odłączeniu prostownika. Pisałem, że trzeba poczekać, po pomiar od razu po odłączeniu tez na uj komu potrzebny. Pomiar nic nie mówiący.
Tu się zgadza ale nie każdy ma czas żeby na tak długo zostawiać akumulator (chyba że jest weekend i nie musi korzystać z auta albo ma drugi akumulator) i napięcie wtedy nie powinno spaść poniżej 12,5V.MotoAlbercik napisał(a):należałoby poczekać cała noc i rano przed podłączeniem zmierzyć jego napięcie
Czyli po zamontowaniu w samochodzie na alternatorze powinieneś mieć też podobne wartości, jeżeli na zaciskach akumulatora będą niższe to pozostaje to co napisał @MotoAlbercikanatoll napisał(a):Alternator wymontowany i sprawdzany w serwisie - wszystko w porządku; podpięty do urządzenia diagnostycznego pokazywał 14,2 - 14,6V
MotoAlbercik napisał(a):kable, albo aku padnięty
Kacper napisał(a):Tu się zgadza ale nie każdy ma czas żeby na tak długo zostawiać akumulator