Problem z którym nikt sobie nie radzi

30 Cze 2010, 16:03

Witam, wszytskich serdecznie w moim temacie. Mam takie problem z moim volvo v40. Silnik 2.0 16v 140km, instalacja gazowa II generacji D.T. GAS System, założony blos. Auto jeździło normalnie instalacja od 4 lat serwisowana, aż zaczęły sie wystrzały i nierówna praca na wolnych obrotach. Powędrowałem więc do mechanika. Znajomy serwisant (obecnie nikt nie serwisuję w Krakowie tej instalacji), któremu został program i który montował tą instalację parę lat temu, próbował ją ustawić ale, problem nie znika. Silnik nie dopala, ma typowe objawy, przy energicznym dodaniu gazu takiego pyrkania, aż wejdzie na wysokie obroty. Przy kilkakrotnym szybkim dodaniu gazu zdarza sie wystrzał i gaśnie. Przy spokojnym dodawaniu gazu wchodzi na obroty normalnie. Jeśli podczas jazdy przełączę na gaz i jadę na niższym biegu by obroty były min 3 tyś po jakimś czasie traci moc i muszę wrócić na benzynę. Serwisant stwierdził że gaz jest ustawiony i wyczyszczony i to problem auta lub elektryki. Wymieniłem więc kable zapłonowe, świece dwa razy najpierw NGK, ale po tygodniu kupiłem oryginalne volvo, wymieniłem filtr powietrza, sprawdzałem też cewki u elektryka, i ciśnienie na tłokach po 15 na wszystkich... dodam że na wolnych obrotach silnik pracuje równo i na gazie i na benzynie. Proszę pomóżcie, bo mnie cena benzyny zjada....
Rafał80
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków okolice

30 Cze 2010, 18:56

Nie lubię blosa.
Czy samochód na benzynie normalnie wkręca się na obroty? Czy możesz wkleić bądź przesłać zdięcie instalacji pod maską? Czy była robiona analiza spalin i możesz zamieścić wydruk z analizy na benzynie i na gazie?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

30 Cze 2010, 20:37

Migaz napisał(a):Nie lubię blosa.
Czy samochód na benzynie normalnie wkręca się na obroty? Czy możesz wkleić bądź przesłać zdięcie instalacji pod maską? Czy była robiona analiza spalin i możesz zamieścić wydruk z analizy na benzynie i na gazie?


Tak na benzynie jest wszystko ok bez problemów, po wymienię świec na oryginalne, bo na benzynie też można było zauważyć nierówne wkręcanie sie na obroty na zimnym silniku, też jest ok... zapomniałem dodać że została wymieniona też sonda lambda, jeśli chodzi o blos została założony na samym początku, gdyż auto miało tendencję do gaśnięcia na gazie na światłach czy po zatrzymaniu, tak że w mieście nie dało się jeździć i pracowało nie równo, nie mam wydruku spalin, jak go gazuję na gazie to kilkunastu sekundach nierównej pracy można poczuć swąd gazu.
Rafał80
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków okolice

30 Cze 2010, 22:39

To chociaż zdięcie z pod maski
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

01 Lip 2010, 10:00

Migaz napisał(a):To chociaż zdięcie z pod maski


Ok zdjęcie dodam, jak wrócę z pracy, tylko za bardzo nic nie widać, tylko blosa przy przepustnicy, reduktor jest pod akumulatorem, no i wszystko chodzi dobrze do tej pory nagle mu coś nie pasuje i kicha.
Rafał80
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków okolice

01 Lip 2010, 21:51

Może blokuje się ( po wystrzale ) w Blosie ta pracująca przegroda ?
wrocek66
Początkujący
 
Posty: 71
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

04 Lip 2010, 19:39

Też tak sądzę, albo została założona jeszcze klapa antystrzałowa i ona się blokuje.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

06 Lip 2010, 10:21

Zdjęcie

odkręciłem gumę w środku rzeczywiście jest przegroda ale porusza się w góę w dół bardzo swobodnie bez problemu... ??
reduktor jest pod akumlatorem, nie widać za dużo....

[ Dodano: 7 Lipiec 2010 ]
Problem rozwiązany, tkwił w zbyt dużym dolocie powietrza, po wyminie filtra i wystrzale który uszkodził obudowę od dołu. Mieszanka zbyt uboga, po zgrzaniu obudowy i zmniejszeniu dolotu, wszystko chodzi prawidło. dzięki za sugestie.
Rafał80
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków okolice