Problem z nierówną pracą silnika w uno gdy wilgotno

08 Maj 2009, 13:04

Od 3 lat jeżdzę na LPG Fiat Uno pojemność 1.0 rok 1993 jeszcze gaźnikowy. w ubiegłym roku samochód szarpał podczas dużej wilgotności, wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, kopułkę, palec, filtr powietrza i gazu. Problem na rok zniknął. Niestety obecnie problem powrócił, samochód źle odpala na dużej wilgotności, wymieniłem ponownie przewody (SANTECH) i świece (NGK), problem tym razem zniknął na krótko, dodatkowo niedługo potem zmieniłem kopułkę zapłonową (podczas opadów deszczu strasznie szarpał) i problem znikł na krótko...obecnie ponownie na początku nie równo pracuje, szarpie, jak się nagrzeje to ok. Dodatkowo od niedawna potrafi sobie podczas jazdy zwłaszcza gdy zimny silnik strzelić..
Co robić?
arekuno33
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: KONIN
  • 08 Maj 2009, 15:01

    Jak będzie wilgotno i zaczną się te problemy,to w ciemnym pomieszczeniu lub wieczorem uruchom silnik i popatrz,czy pod maską nie przeskakuje coś w rodzaju małych błyskawic.Obserwuj przewody WN,cewkę zapłonową,kopułkę.Wiele rzeczy wymieniłeś,więc pozostała jeszcze ewentualność przebicia na cewce zapłonowej.Przyczyną mogą też być stare,sparciałe osłonki gumowe np. na cewce zapłonowej bądz innych elementach układu zapłonowego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Luksusowy crossover Lexus LF 1 Limitless
      Na targach North American International Auto Show w Detroit zadebiutuje koncepcyjny crossover Lexus LF-1 Limitless. Wyrafinowane linie nowego modelu mają potencjał, by kształtować przyszłość flagowego luksusowego crossovera ...