Problem z przełączaniem się na gaz Clio II

02 Lut 2009, 21:26

Mam taki problem, przez jakiś czas miałem możliwość wcześniejszego przełaczania z PB na LPG .Po kilkudziesiąciu razach juz tak się nie dzieje, czy ktoś wie dlaczego?Pomózcie może to jakaś bzdura. Silniczek dalej chodzi bez zarzutu.
rafal05
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: bielawa

03 Lut 2009, 23:40

Temperatura na zewnątrz?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2009, 17:52

No nie wiem czy to temperatura. Odpalałem go w sierpniu i w sierpniu to przestało działać tzw. przełaczanie awaryjne.Może jakiś bezpiecznik za to odpowiada ,czy tylko oprogramowanie?
rafal05
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: bielawa

04 Lut 2009, 17:58

Rozumiem, że czasem przełączałeś z PB na LPG przy zimnym silniku a teraz już sie tak nie da??
premier00
Początkujący
 
Posty: 89

04 Lut 2009, 20:21

Właśnie tak.Domyslasz co sie stało ?
rafal05
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: bielawa

04 Lut 2009, 22:49

moim zdaniem jedz na czyszczenie (w najlepszym wypadku) parownika, badz na jego regeneracje (ok 100zl) badz wymiane-ok 300. Ostatnia opcja jest bardzo ostateczna i wydaje sie ze pomoze zwykle czyszczenie parownika badz wymiana membran. nie przelaczaj na gaz na zimnym silniku bo drogo cie w przyszlosci moze to kosztowac. Niech bedzie chociaz te 20-30st.
premier00
Początkujący
 
Posty: 89
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie wpadnij w dziurę
    Zima powoli ustaje, a wraz z wyższymi temperaturami i topniejącym śniegiem na drogach pokazują się dziury. Jazda po takiej ulicy wymaga od kierowcy sporo cierpliwości i umiejętności. Zwłaszcza, że nieumiejętne pokonywanie ...

05 Lut 2009, 21:04

Autko jeżdzi bez zarzutu.Czy byłyby jakieś objawy?
rafal05
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: bielawa

05 Lut 2009, 21:28

Kolego takim przed wczesnym przełanczanie tylko katujesz silnik ja mam ustawiona temperature na parowniku ok 15 stopni i po osiagnieciu tej temperatury daje gazu ponad 2000 i przełancza sie na gaz ale moim zdaniem i tak za wczesnie sie to dzieje bo wskazówka od temperatury nawet nie drgnie a ja juz jade na gazie i za nie długo jade na podniesienie temperatury albo obrotów do 3000tys/min.

Ludzie nie badzmy juz tacy oszczedni bo z czasem na gorsze to wychodzi.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

29 Mar 2009, 22:22

Mam Fiata Uno na gazie kilka lat. Zawsze, nawet w zimie mogłem przełączyć na gaz zaraz po odpaleniu. Jak mi padła pompa paliwowa w zimie to nawet zimny palił na gazie ale musiałem dłużej pokręcić rozrusznikiem.
Teraz zaczął mi się problem bo musiałem przejechać 2 km zanim mi załapał na gaz czy to ręcznie czy przez zwiększenie obrotów. Wczoraj wymieniłem membrany (Lovato RG 92), były poklejone twardą czarną smołą. Dźwigienki przy membranach też były poklejone smołą i poruszały się ciężko. Wszystko wyczyściłem rozpuszczalnikiem i nadal muszę przejechać ponad 2km zanim przełączę na gaz bo wcześniej to gaśnie. Nie sprawdziłem tylko elektrozaworu przy tym parowniku bo może on się zacina po sklejeniu tą smołą a po rozgrzaniu przełącza. Czy może mi ktoś poradzić z tym problemem ? Dodam , że przy elektryce nic nie regulowałem.
prosper
Nowicjusz
 
Posty: 11

30 Mar 2009, 21:34

rafal05 po pierwsze nie napisałeś jaka to instalacja. po drugie, czy samochód nie przełącza się na gaz, czy też po przełączeniu gaśnie. Jeśli to pierwsze to mozna zdiagnozawać jak podasz jaką masz instalację, a jak to drugie to zwyczajnie zapewne masz do czyszczenia trzpień zaworu gazowego ok 30zł :lol:
Zmiana na przełączanie z paliwa benz. na gazowe przy 3000 obr/min to nie dobry pomysł i ja bym odradzał, a temperatura do przełączania będzie zależna od instalacji i od zastosowanego czujnika temp.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

30 Mar 2009, 22:26

Witam.
Instalacja to Lovato RG92 bez komputera tylko jest mała puszka z bezpiecznikiem i 2 przekaźniki no i przełącznik 3 pozycyjny przy kierownicy.
Instalacja przełącza się automatycznie lub ręcznie na gaz ale zaraz gaśnie.
Po przejechaniu ok. 2 km załapuje zapłon , ale wcześniej można od razu przełączyć zaraz po odpaleniu na benzynce.
prosper
Nowicjusz
 
Posty: 11

30 Mar 2009, 22:31

na 90% do czyszczenia trzpień zaworu gazowego :)
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

30 Mar 2009, 22:39

Czy chodzi o ten zawór przy parowniku czy ten przy filterku ? Jeżeli ten przy parowniku to jak go zdemontować bez ponownego rozkręcania parownika bo membrany już wymieniłem ?
prosper
Nowicjusz
 
Posty: 11

30 Mar 2009, 22:53

najlepiej oba. jeśli to LOVATO to kluczem 17mm odkręcasz nakrętkę trzymająca cewkę. Powoli!! Musi zejść ciśnienie z rurek. Ta nakrętka to jednocześnie śrubka pod którą będzie sprężynka i trzpień zaworu. Wymyj wszystko w benzynie i dobrze osusz, a następnie zamontuj z powrotem. Możesz także pojechać do gazownika. większość gazowników bez problemu znajdzie problem, a wyczyszczenie trzpieni zajmie kwadrans. za oba zapłacisz około 50 zł i z bani.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

30 Mar 2009, 22:56

Dziękuję, teraz wiem od czego zacząć.
prosper
Nowicjusz
 
Posty: 11