Problem z silnikiem po wymianie filtra powietrza i świec

18 Wrz 2008, 13:13

Kupiłem Chevroleta Lumine APV 3.8 V6 w trasie okazało się że filtr powietrza jest tak brudny że na gazie auto nie chce pracować, na benzynie jechał. Po wymianie filtra powietrza auto nie chce wejść na obroty. Kiedy go odpalę obroty falują i jest strasznie głośno. Elektryk powiedział żeby odczepić klemy aby zresetować komputer ale to nic nie daje. Proszę o porady.
Ostatnio edytowany przez MichalGubin, 18 Wrz 2008, 22:11, edytowano w sumie 1 raz
MichalGubin
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 18 Wrz 2008, 19:50

    A jak silnik pracuje przy wyciągniętym filtrze?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Wrz 2008, 22:11

    Przy wyciągniętym filtrze silnik gaśnie od razu. Gdy go odpalę na włożonym filtrze to dopóki go trzymam na wysokich obrotach to chodzi jak puszcze nogę z gazu to gaśnie. Dodam jeszcze, że dzień wcześniej były wymienione świece.
    MichalGubin
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    19 Wrz 2008, 09:25

    Może być,że silnik łapie jakieś lewe powietrze.A objawy są takie same na LPG i na Pb?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Wrz 2008, 11:08

    Raczej tak ale na benzynie znosi to troche gorzej
    MichalGubin
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    19 Wrz 2008, 13:40

    No to posprawdzaj czy nie leci jakieś fałszywe powietrza i czy podczas wymiany tego filtra czegoś przypadkowo nie odłączyłeś(jakiegoś czujnika bądz wężyka).Posprawdzaj w okolicach filtra,czy coś nie wisi luźno.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Proace Verso (od 2016)
      To największa w historii Toyota o nazwie Verso, mogąca zabrać na swój pokład od 5 do 9 pasażerów. Została pomyślana jako uniwersalny pojazd zarówno do firm, jak i dla rodziny, lub też jako komfortowy ...

    19 Wrz 2008, 15:09

    Wszystkie wężyki są na swoim miejscu. W tym aucie jest plastikowy kolektor a po wymianie filtra po uruchomieniu silnika na gazie był słyszalny strzał i wydaje mi się że coś się stało z tym kolektorem i gdzieś spod niego dochodzi powietrze.
    MichalGubin
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    20 Wrz 2008, 13:08

    na 99 procent do wymiany kolektor ssący ,jeśli był strzał
    mariusz959
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    20 Wrz 2008, 13:45

    Dokłądnie tak - jeżeli masz plastikowy kolektor,to najprawdopodbniej pękł on w czasie wystrzału.Dodam,że jest to wina instalacji gazowej.Do silników z plastikowym kolektorem zakłada się instalacje III lub IV generacji.Co poniektórzy zakładają II generację,czego efektem są strzały w kolektor i właśnie rozwalanie kolektora.Natomiast jeżeli masz instalację III lub IV generacji,a są strzały w kolektor,to najlepiej powymieniać świece i przewody WN,bo to one są najczestszą przyczyna strzałów w kolektor.Dodatkowo,w instalacjach z plastikiem,powinna być założona taka klapka,która w czasie strzału w kolektor otwiera się pod wpływem ciśnienia i wypuszcza nadmiar w atmosferę.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Wrz 2008, 23:16

    Niestety kupiłem z gazem II gen. :/ A co do klapek są nawet jest ich 6.
    MichalGubin
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    21 Wrz 2008, 11:46

    No to niestety - II generacja nie pasuje do plastikowych korektorów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Wrz 2008, 13:01

    Znalazłem na allegro metalowy kolektor do tego silnika czy to może być rozwiązanie?
    MichalGubin
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    21 Wrz 2008, 21:56

    Jak najbardziej.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Wrz 2008, 15:35

    na 100 procent kolektor
    mariusz959
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    25 Wrz 2008, 23:09

    Jednak to nie kolektor, pękł jakiś wężyk i silnik dostawał lewe powietrze. Do tego najprawdopodobniej w warsztacie jak wymieniali świece najprawdopodobniej pomylili przewody i pozamieniali je miejscami na świecach.
    MichalGubin
    Nowicjusz
     
    Posty: 8