Problem z silnikiem Seat Toledo 1.8i ABS/ADZ 97r. SXE

25 Lut 2010, 22:14

Witam, problem wygląda następująco, w suche dni jest wszystko ok, jednak kiedy pada deszcz lub są roztopy tak jak teraz, to zaczynają się cyrki. Po przejechaniu nawet przez najmniejszą kałużę prawą strona pojazdu silnik zaczyna się dziwnie zachowywać, przy równomiernym gazie obroty zaczynają spadać, po czym po chwili mocne szarpnięcie i ciągnie z powrotem, na postoju przez chwilę obroty trzymają się równo, potem zaczynają falować aż auto zgaśnie do tego przy takich objawach znika wspomaganie. Początkowo myślałem że to może coś z sondą lambda ale jest ok. Dodam że z prawej strony mam wyciągnięty halogen przedni a kostka jest podwieszona w zderzaku. Możliwe żeby ona po dostaniu wody do środka robiła zwarcie i komp dawał zły zastrzyk?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • 25 Lut 2010, 22:24

    Nie ten dział. Przeniesiono. Proszę uważniej czytać do czego służą poszczególne działy na forum.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Lut 2010, 22:34

    MotoAlbercik napisał(a):Nie ten dział. Przeniesiono. Proszę uważniej czytać do czego służą poszczególne działy na forum.

    Sorka ,nie zauważyłem tego działu, ale wpisu do akt z naganą nie dostanę? :roll: :mrgreen:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1907
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Lut 2010, 00:13

    raczej nie powinna miec z tym nic wspolnego kostak od halogenu bo prad na nia idze w momecie jak wlaczysz moze masz gdzies kable przetarte i dostaje sie tam woda i robi zwarcie siadaja ci jakies bezpieczniki
    PRĘDKOŚĆ NIE ZABIJA TYLKO NAGŁE ZATRZYMANIE !!!!

    GG 3681197
    lukdem3103
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: Ostrzeszów

    26 Lut 2010, 11:17

    No właśnie bezpieczniki są całe, oblookałem przewody i też niby ok ale jeszcze sprawdzę ponownie. Pozdrawiam
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1907
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Lut 2010, 12:50

    No wpisu do akt i nagany narazie nie będzie - uratowało cie to, że poprawnie napisałeś temat, więc wystarczyło tylko przenieść do odpowiedniego działu :wink:
    A po której stronie masz alternator i rozrusznik? Zwarcie może robic się od zalewania alternatora albo rozrusznika. Może miałes jakies osłony od spodu i je zgubiłeś albo nie założyłes po jakiejś naprawie? Woda może tez dostawać się do układu zapłonowego. Miałem tak kiedyś w Polonezie - były sparciałe osłonki gumowe na przewodach i je zalewało.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


    27 Lut 2010, 23:29

    Jest to silnik 1.8 na monowtrysku oznaczany przez VW jako 1.8ABS/ADZ więc identyczny jak w Golfie III, alternator po prawej ale jest stosunkowo wysoko, co nie znaczy że od spodu nie dostaje wody. A to chyba jest jednak przyczyna problemu [link do oferty na Allegro wygasł] na alledrogo coś takiego znalazłem, mój nie ma osłony tylko tą śmieszną dokładkę plastikową od zderzaka która zachodzi ciut głębiej, pokręcę się po szrotach w okolicy może znajdę jakieś Toledo i będzie miało taką osłonę, choć instrukcja napraw nic nie mówi o tym. I tak też by wyglądało bo czasami przy tym zanika wspomaganie kierownicy i przygasa wyświetlacz od MFA i podświetlenie tablicy.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1907
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    28 Lut 2010, 12:06

    No to zacznij od osłonięcia tego alternatora. Koszt pewnie nie duży , a roboty też nie dużo i pewnie dasz sobie z tym radę sam.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Lut 2010, 23:28

    MotoAlbercik napisał(a):No to zacznij od osłonięcia tego alternatora. Koszt pewnie nie duży , a roboty też nie dużo i pewnie dasz sobie z tym radę sam.

    Pewnie że dam sam sobie radę, mam prawie w pełni wyposażony warsztat (no może prasy brakuje :mrgreen: ) z kanałem więc to żaden problem. Dzisiaj mniej wody było i jak wróciłem to zajrzałem pod maskę alternator od spodu był lekko wilgotny ale wszystko ok, faktycznie raczej przy większej wodzie musiał się podtapiać.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1907
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna