Renault Scenic 1.9 DCI biały dym z rury,

28 Lut 2010, 14:40

Witam. Wczoraj jechałem spokojnie ok 30 km/h i nagle silnik zaczął sam przyspieszać, obroty skakały od 4000-7000, nie mogłem go opanować, zatrzymać, dopiero po jakiś 10 sek się uspokoił. Zrobiło się tak 3 razy i za 3 już był kaput. Z rury leci biały dym, mgła się robi na ulicy. Co to może być ? Rok 2001 jakby to w czymś pomogło. Z góry dz za pomoc.
ZaKuMi
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Gniezno
  • 28 Lut 2010, 15:18

    Sprawdz, poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym - prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn dostaje się do komory spalania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Lut 2010, 19:31

    Sprawdzę, a nie jest to spowodowane pompą paliwową ? tak jakby nie nadążało odbierać paliwa i śmierdzi opałuwą...
    ZaKuMi
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Gniezno

    28 Lut 2010, 19:35

    A próbowałeś go odpalic jak ostygł?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    28 Lut 2010, 23:31

    Tak i jechałem jakieś 50-100 m na małych obrotach po czym samoczynnie robił to samo, i mgła na ulicy, nie można było zapanować. Odłączyłem akumulator żeby zresetować komputer i bez zmian.
    ZaKuMi
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Gniezno
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hyundai Santa Fe Nowej Generacji w testach Euro NCAP
      Hyundai Santa Fe Nowej Generacji został uznany za najbardziej bezpieczny samochód w swoim segmencie, w ocenie Euro NCAP w 2012 roku. Wyniki we wszystkich kategoriach testowych okazały się najlepsze w klasie, co czyni ...
      Toyota silniki 3S-GE / GTE
      Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...