Problem z silnikiem

13 Sie 2006, 09:37

Wyjechałem z kraju na dwa miesiące i zostawiłem w garażu fiata siene. Gdy wrucilem samochód nie chciał odpalić (nawet kable nic nie pomogły) więc kupiłem nowy akumulator. Po założeniu samochód odpalił, pochodził chwilę poczym wyłączyłem go. Nie był mi bardzo potrzebny więc odstawilem go na jeden dzień do garażu. Gdy ponownie chciałem odpalić samochód dziwnie piszczał i nie mógł wogóle zaskoczyć. Prosze pomóżcie bo nie wiem czy on zassał wode i nie chce odpalić czy to jest poprostu jakaś inna przyczyna. Z góry dziękuję za porady.
michal56
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 13 Sie 2006, 16:46

    Taak! miewam
    podobne problemy z moimi sam gdy wyjezdzam na pare m-cy do Komuny POstprlnej czy jewropki!Mimo,iz prosze domownikow,by kazdy z nich conajmniej 1 x na tydzien zapuszczali i troche pojezdzili bo sam tak jak i d..cia baby nie uzywany niszczeje znacznie szybciej niz uzywany permanentnie!...ale oczywiscie nikt sie do tego nie stosuje.
    Wprawdzie silniki zapuszczaja zwykle bo wszystkie maja Fuel Injectors system ale z trudem i dluugo zanim wejda w normalny rytm pracy!

    Glownym powodem jest woda w systemie. Przez rure wydechowa i filter powietrzny dostaje sie powietrze o duzej zawartsoci wody,a ta przez wiele m-cy skrapla sie i przy zapuszczaniu dostaje sie wraz z paliwem wtryskiwaczami do cylindrow i stad te klopoty!
    Drugim powodem jest woda w paliwe.Takze do baku dostaje sie powietrze z woda i osiada na dole zbiornika ( oprocz tego ktore sie tankuje z paliwem)! Diesla to pewnie po 2-3 m-cach by sie nie dalo wogole zapuscic..???

    Silnik tak dlugo nie zapuszczany rdzewieje od wewnatrz zwlaszcza gladzie cylindrow i pierscienie! A jak bardzo..?? widac to po tarczach ham!Ilez wody wyleje sie z lumikow..i rury wydechowej!

    Zatem:wpierw trzeba nalac spirytusu- denaturatu ,albo tego samego ale pod nazwa Fuell Drayer!!he!he! do zbiornika paliwa conajmniej okolo 1/2l a po zapuszczniu ( a jesli nie chce - trzeba odlcza rure od powietrza- filtra i tamtedy napsikac benzolu sluzacego do mycia ukl zasilania- ! Jednoczesnie druga osoba na calym gazie startuje silnik.Trzeba miec w pogotowiu gasnice - bo moze nastapic back fire i zapalic sie silnik!!!!!!!!!!!
    Musi wpierw przepalic cala wode w systemie gdy juz sie zagrzeje i chodzi na malych obr bez szarpan pojedzic troche!
    Przy okazji czesto hamowac,by zedrzec rdze z tarcz i bebnow ham!

    jesli to jest pojazd gaznikowy..// To najlepiej odkrecic srube spustowa i spuscic cala wode z paliwem z komory plywakowej gaznika! No a na przyszlosc nie trzymac nieuruchamianego silnika dluzej niz tydzien!

    von Rygel
    Burus
    burus
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Miejscowość: USA
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...