Problem z tłumikiem , pomiędzy środkowym a końcowym ..

16 Sie 2013, 21:13

Witam posiadam lanosa 1998rok ..1.5 silnik ...Chodzi o to że zaczął przy ruszaniu i staniu na luzie trzepotać tłumik jadąc na 4 czy 5 na trasie jest OK . Byłem pewny że dziura w tłumiku końcowym się zrobiła , ale okazało się że nie ..Przyczyną jest ...dziwna nazwa nie zapamiętałem tego słowa :( ..Chodzi o rzecz którą ciężko kupić samą bez tłumika a jak już to potrzebne jest mierzenie czegoś itd....Nie zapytałem o koszt a zastanawiam się na ile się przygotować ..Mam nadzieję że te informację które podałem wystarczą by przynajmniej ktoś wymienił to słowo wtedy sobie przypomnę i potwierdzę ..Zastanawiam się czy muszę szykować się na koszt jak tłumika końcowego czyli około 130pl plus robocizna czy raczej jest to część dużo tańsza ..
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Sie 2013, 19:32

Między tłumikiem środkowym a końcowym nie ma nic, prócz uszczelki i dwóch śrub na łączeniu rur ze środkowego tłumika i końcowego. No i oczywiście na tłumiku środkowym i końcowym są zawiesia, a przy tłumikach pręty do tych zawiesi.
Tutaj masz schematy układów wydechowych do Lanosa podzielone na pojemności, nadwozia i rocznik. Wybierz swój samochód, popatrz na schemat układu wydechowego i może w ten sposób dojdziemy o jaki element ci chodzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Sie 2013, 10:15

Może tylko spadła guma z zawiesia..
[link do oferty na Allegro wygasł]
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Sie 2013, 06:34

Witam Albercik tak się składa że do dzisiaj nie dojechałem do tego mechanika , brak czasu a auto potrzebne ..Druga sprawa nim idzie jeździć na 4-5 nie dzieję się nic tylko jak ruszam czy jak jest na luzie słychać odgłosy jakby tłumik był dziurawy ...Ten mechanik powiedział tą część po swojemu czyli po śląsku heh i dlatego nie pamiętam ...Ale powiedział też że muszę zostawić auto bo on musi to pomierzyć i na hurtowni powinno się kupić tą cześć samą :/ Zastanawiam się czy to czasem nie chodzi w ogóle o połączenie tłumika środkowego z końcowym tylko coś innego że tłumik opadł coś poszło ..mówił też że jakby nie dało się kupić samej tej części to trzeba będzie kupić cały tłumik ..:) Pozdro mam nadzieję że teraz powiesz coś więcej :) Wybieram i wybrać się nie potrafię do niego , ale w przyszłym tygodniu nie będę potrzebował na dwa dni auta więc wtedy podjadę z nim ..
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Sie 2013, 06:39

Silwo44 możesz mieć rację naprawdę nie ogarniam śląskiego może to o tą gumę chodzi , tylko tą gumę kupuję się gotową a on mówił coś o mierzeniu że musi zmierzyć nie że nie łatwo samą tą cześć kupić , ale on sobie poradzi ..
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Sie 2013, 15:03

Sam sobie poradzisz - wsadź łepetynę pod auto, zobacz na czym wisi tłumik i zlokalizuj gdzie brakuje takiej gumy .. Do podwozia i do ukladu wydechowego są pospawane "wąsy" i między nimi jest założona taka guma .. Na końcach wąsów powinny być jeszcze takie zakończenia zabezpieczające przed spadnięciem - w sklepie dostaniesz wszystko..
[link wygasł]
Tu widać wąsy przy tłumiku i gumę ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec świata odwołany! Rozpoczęła się epoka MINI
    Koniec świata odwołany. Czas na zabawę! W wielu krajach Ameryki Środkowej, takich jak Meksyk czy Gwatemala, 21 grudnia 2012 odbyły się huczne uroczystości na powitanie nowej ery. Data pochodzi ze źródeł historycznych ...