Problemy Peugeot 206

06 Kwi 2017, 08:33

Cześć. Miałam naprawiane w swoim peugeot 206: 2 łączniki stabilizatorów, prawa końcówka drążka i prawy wahacz. Na zbieżności byłam 2 razy. Mimo to kierownica jest przekręcona w prawo, przy wyprostowaniu jadę w lewo :/ . Ogólnie znosi mnie na lewo. Co to może być? :unsure:
corsaswing
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 09 2014
Auto: Opel Corsa B Swing
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2017, 09:41

Ale ściąga w lewo, czy tylko kierownica jest krzywo ustawiona?
Jak puścisz kierownicę na równej drodze (jadąc na wprost), to auto pojedzie dalej prosto, czy od razu zacznie skręcać w którąś stronę?

To, że byłaś na zbieżności dwukrotnie i kierownica jest nadal krzywo, to nic nie znaczy. Zdarzyło mi się kiedyś po podobnym remoncie przedniego zawieszenia (też w 206) pojechać na zbieżność i również wyjechać z krzywą kierownicą. Dwa razy jeździłem do tego warsztatu na poprawki zbieżności i - o zgrozo! - po każdej poprawce było jeszcze gorzej... Panowie próbowali mi wmówić, że mam uszkodzony układ kierowniczy i bez remontu nie da się tego dobrze ustawić. Wkurzyłem się, pojechałem na inną stację diagnostyczną. Nie powiedziałem, jakie są przypuszczenia wobec auta, tylko kazałem ustawić zbieżność. No i raptem okazało się, że za pierwszym razem, bez żadnych poprawek, zbieżność można ustawić poprawnie, auto może nie ściągać a kierownica być idealnie prosto - normalnie jak z fabryki! :D No i dodatkowo wyszło, że poprzedni warsztat zbieżność też kiepsko ustawiał, nie tylko położenie kierownicy.

Bo w tym miejscu warto też zaznaczyć, że zbieżność i ustawienie kierownicy 'na wprost' to nie jest to samo.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Kwi 2017, 23:41

corsaswing napisał(a): Ogólnie znosi mnie na lewo. Co to może być?
Zamien koła na przedniej osi miejscami tzn.z lewej strony na prawą i vice versa.Przejedz sie i zobacz co się będzie wtedy działo....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Kwi 2017, 20:53

Migi60 napisał(a):Zamien koła na przedniej osi miejscami tzn.z lewej strony na prawą i vice versa.Przejedz sie i zobacz co się będzie wtedy działo....
Pod warunkiem że opony nie są kierunkowe bo po takiej zamianie będą się kręciły w odwrotną stronę. No chyba że zmiana tylko na chwilę w celu sprawdzenia zachowania samochodu.

solti napisał(a):Bo w tym miejscu warto też zaznaczyć, że zbieżność i ustawienie kierownicy 'na wprost' to nie jest to samo.
Dokładnie ale tu mamy jednak problem ze ściąganiem w lewo jak pisze autorka.
Jak zbieżność dobrze ustawiona to wina może leżeć po stronie opon.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Sie 2018, 06:56

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


A może ktoś wie co to za problem?
Audia32002
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Daltonista na drodze - czerwony, żółty i zielony
    Prawidłowa interpretacja kolorów w pewnych okolicznościach drogowych bywa kluczowa dla zachowania bezpieczeństwa. Zdarza się to głównie, gdy zasady na drodze wyznacza sygnalizacja świetlna. Jak radzi sobie w ...