Problemy po wymianie parownika

22 Lis 2016, 16:22

Kilka dni temu byłem u gazownika w celu wymiany reduktora. Odebrałem auto, przejechałem kilka kilometrów, było wszystko ok, lecz po przejechaniu jakichś 10km tragedia! Spalanie między 15 a 20l na 100, brak mocy, strzela, gaśnie. Najgorzej jest, jak jest już tylko kilka litrów w zbiorniku. Gdy już się jednak skończy, to zamiast się płynnie przełączyć na benzynę, to jedzie powoli, by dopiero po jakichś 300m się przełączyć na PB! Byłem dzisiaj u gazownika, wyregulował instalację, zmienił filtr gazu. Było ok, a potem znowu ten sam scenariusz... W ogóle się nie zbiera, strzela, szarpie. Jak zgaszę, odczekam, aż ostygnie to przez jakiś czas jest ok, a potem w koło Macieju. Instalacja to sekwencja, a samochód to Octavia 1.6 102km, rok 2003. Co może być nie tak?
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

22 Lis 2016, 17:37

Skellen napisał(a):byłem u gazownika w celu wymiany reduktora
Rozumiem, że stary już niedomagał stąd decyzja o wymianie? Czy nowy jest taki sam jak stary czy innej firmy?

Spalanie stanowczo za wysokie przy takim silniku, a przy instalacji sekwencyjnej nie powinno być takich problemów. Jak przez chwilę jest dobrze, a później źle to może mapa się rozjeżdża?

Na benzynie silnik pracuje prawidłowo? Spalanie też w normie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2016, 17:44

Tak, stary defintywnie nie domagał, z tego co gazownik mówił to nie trzymał ciśnienia, przez co dużo spalał i szarpał. Wcześniej z tego co widzę na papierach był to REG Dream XXI, zamontowany został nowy, inny. Na benzynie śmiga bardzo dobrze.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

22 Lis 2016, 17:57

Skellen napisał(a):Na benzynie śmiga bardzo dobrze
No to na gazie też musi. Niech gazownik ustawia i sprawdza po kolei co i jak.

Może problem był nie tylko w parowniku?
Jaka to jest w ogóle instalacja i ile ma już lat?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2016, 18:13

Z tego co widzę w papierach to założona gdy auto miało 8400km przebiegu, a teraz ma prawie 247 tyś.. Nie znam się zabardzo na podzepsołach LPG, ale na kartce mam takie:
Reduktor: REG DREAM XXI
Zawór gazowy REG
Zbiornik STAKO
Wielozawór BRC
Obudowa wielozaworu STAKO
Przełącznik/cemtralka AEB 750
Układ elektroniczny: REG Dream XXI

Odkąd kupiłem samochód wymieniłem u gazownika: wtryski LPG, filtr gazu, wielozawór, oraz reduktor. Jakich marek zostały zamontowane nie wiem, ale mogę zrobić zdjęcia, jak chcesz, może będziesz w stanie je odgadnąć,
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

22 Lis 2016, 19:19

Jest niestety tak, że problemy auta niekiedy nie wychodzą podczas jazdy na pb, ale podczas jazdy na lpg. I często się obwinia lpg. Kiedy ostatnio przegląd auta robiłeś?
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    OffRoad Show Poland 2017
    Już po raz VI w Warszawie odbył się OffRoad Show Poland. Zwiedzający mogli oglądać najnowsze modele aut z segmentu 4x4, samochody przygotowane do turystyki oraz do sportu, quady, motocykle, kampery oraz zapoznać się z bogatą ...

22 Lis 2016, 19:43

Mówisz, że na stacji diagnostycznej? Jak tak, to w marcu. No ja wiem, ale takich drastycznych objawów przed wymianą reduktora nie było.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

22 Lis 2016, 21:26

Wprawdzie Ty masz sekwencję ale sprawdż , spojrzyj czy podczas tych fanaberii aby nie zamarza parownik., czyli pokrywa się szronem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lis 2016, 22:24

Nie, jak po jeżdzie sprawdziłem jest bardzo gorący, bardziej niż poprzedni, żużyty już.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

22 Lis 2016, 22:38

Skellen napisał(a):Nie, jak po jeżdzie sprawdziłem jest bardzo gorący, bardziej niż poprzedni, żużyty już.
A w ogóle to dziwię że drążysz temat tutaj. To nie to , to nie tamto. Zleciłeś wymianę parownika u gazownika a nie hula to czemu bazgrzesz na forum ? Wziął kasę to niech duma . Chcesz za niego rozwiązywać problem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lis 2016, 22:51

Mam do niego podjechać za parę dni, ale jak sam mówi, nie ma pojęcia co może być przyczyną tego, że na początku dobrze działa, a potem już nie. Próbuję się przygotować na ewentualność, że nie będzie w stanie tego rozwiązać, a wtedy czeka mnie ganianie po gazownikach z niewiadomo jakimi terminiami.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

22 Lis 2016, 23:02

Skellen napisał(a):Mam do niego podjechać za parę dni,
Przy reklamacji tak na zdrowy rozsądek nie ma czegoś takiego jak za parę dni.
Skellen napisał(a): jak sam mówi, nie ma pojęcia co może być przyczyną tego, że na początku dobrze działa, a potem już nie.
Jak nie ma pojęcia niech odda kasę za usługę.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lis 2016, 12:10

Skellen napisał(a):nie ma pojęcia co może być przyczyną tego, że na początku dobrze działa, a potem już nie
A co się zmienia że źle pracuje? Coś musi ustawiać ponownie żeby wróciło do normy.
Pisałem wcześniej...
Kacper napisał(a):może mapa się rozjeżdża?


bonifacy napisał(a):Przy reklamacji tak na zdrowy rozsądek nie ma czegoś takiego jak za parę dni. Jak nie ma pojęcia niech odda kasę za usługę.
Dokładnie. Inaczej będziesz do niego jeździł w nieskończoność.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Lis 2016, 21:26

Oczywiście. Jak nie ma pojęcia, to niech przyjmuje reklamację. Tyle Ci przysługuje. A może jednak problem będzie po stronie produktu, To tym bardziej niech bierze na reklamację.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Lis 2016, 12:37

Ja myślę, że to wina albo parownika, albo jest źle wyregulowana mieszanka. Jak za dużo pali, to mieszanka za bogata. A jak szarpie, strzela, to parownik. Ewentualnie coś jest namieszane w sterowniku.
Jest też możłiwość, że parownik jest źle dobrany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000