Problemy z odpaleniem, niepokojąca praca silnika 2.0SDI

02 Sty 2017, 18:25

Witajcie. Od pewnego czasu miałem problem z odpaleniem samochodu, jest to VW Caddy z 2004r. z silnikiem 2.0 SDI. Rozpoczął się wraz ze spadkiem temperatur, lecz co dziwne problem występował nie zawsze, czasem przy -2 nie chciał odpalić, innym razem zaś przy -7 palił na rys. Innego razu znów przy +5 nie chciał zapalić. Trzeba było trochę pokręcić i odpalał po czym resztę dnia nie było najmniejszego problemu. Dodam iż przy kręceniu, pojawiała się czerwona ikonka oleju wraz z "pikaniem". Po sprawdzeniu oleju, fakt, było go trochę za mało, wlałem prawie litr (moja wina, nie dopilnowałem, ale wymieniałem go w marcu, a nigdy wcześniej nie musiałem dolewać). Przed wczoraj wsiadłem do auta, odpaliłem nawet szybko, lecz jego praca była troszkę nierówna na początku, przy dodawaniu gazu, odgłos też ustępował normie (słyszalne "szmery"). Cóż, pojechałem do sklepu, zgasiłem. Odpaliłem, pojechałem do następnego sklepu normalnie i zgasiłem samochód. Dodam że wcześniej gasił się inaczej, tak jakby od razu się zatrzymywał, ale tym razem tak jakby się powoli wygasił. Gdy skończyłem zakupy auta odpalić nie mogłem, długo kręcił, ale przy tym trząsł się, co nie miało miejsca wcześniej. W końcu odpalił, ale tak jakby nie cały od razu, jakby cylindry po kolei się "włączały" (wybaczcie taki łopatologiczny opis, ale sam nie wiem jak to opisać, ciężko to zrobić słowami). Samochód dziwnie działał, co prawda na wolnych obrotach chodził normalnie, dynamika przy przyśpieszaniu była w normie, nie dymił w ogóle, ale po przekroczeniu pewnego jakby to określić, poziomu wciśnięcia pedału gazu, wydawał dziwny odgłos, jak ciężarówka czy traktor... Po powrocie zgasiłem go i chciałem zaraz odpalić, ale nic z tego. Postał kilka godzin i znów odpalił tak jak pod sklepem i chodził tak samo. Dziś to samo tylko zauważyłem nieprzyjemny zapach w środku gdy próbowałem jakoś dynamiczniej przyśpieszyć. Czy ktoś spotkał się już z takimi wariacjami, wie co to może być? Nie wiem czy w ogóle powinienem go odpalać, czy od razu na lawetę? Boje się że za którymś razem może coś walnąć, a póki co to mój jedyny samochód gdyż drugi stoi u mechanika..
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Sty 2017, 19:46

Piszesz że ubyło ci sporo oleju od ostatniej wymiany, może silnik stracił kompresję na jednym z cylindrów, trzeba by to sprawdzić. Za trudne zapalanie przy niskich temperaturach mogą być odpowiedzialne świece żarowe, ale u ciebie jak wynika z opisu ciepły tez ma problem z odpaleniem.
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Jakieś błędy ci się pokazywały?
Płynu chłodniczego nie ubywa?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sty 2017, 17:08

Kontrolka świec działa prawidłowo. Filtry były wymieniane razem z olejem, w marcu 2016. Błędów żadnych nie pokazywał przy ostatniej wizycie, a płynu chłodniczego jest pod dostatkiem.

Samochód stał teraz 2 dni nieużywany, sprawdziłem więc olej i w sumie jest trochę ponad max. Czy to może być powód? Bo dodam iż znaczne pogorszenie nastąpiło po wspomnianej dolewce.

Jechał nim mój Tata i mówi że stawia na wtryski, samochód ma już 300kkm na liczniku, a kiedyś już były wymieniane jakieś "gumki"? na wtryskiwaczach. Nie jestem w stanie konkretnie określić gdyż było to dawno i nie ja to robiłem.
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Sty 2017, 22:21

Zontas napisał(a):Samochód stał teraz 2 dni nieużywany, sprawdziłem więc olej i w sumie jest trochę ponad max. Czy to może być powód?
Nie możesz mieć oleju ponad max. Za dużo dolałeś. Najlepiej na około 3/4.

Zontas napisał(a):Jechał nim mój Tata i mówi że stawia na wtryski, samochód ma już 300kkm na liczniku, a kiedyś już były wymieniane jakieś "gumki"? na wtryskiwaczach. Nie jestem w stanie konkretnie określić gdyż było to dawno i nie ja to robiłem.
Można sprawdzić wtryski podłączając pod komputer będziesz wtedy wiedział czy to jest problem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Sty 2017, 12:59

Najprawdopodobniej problem z pompo wtryskiwaczami.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)