Problemy z pracą Clio 2

18 Wrz 2018, 13:56

Jest to clio 2 z silnikiem 1.4 8v. Auto nie jeździ ponieważ nie daje rady, dusi się, dławi, nie daje rady wkręcić się na obroty, objawy jakby były wyeksploatowany układ zaplonowy. Auto właśnie wróciło od mechanika z info ze on nie potrafi tego naprawić. Podmieniał cewki, przewody, komputer. Nic lepiej nic gorzej. Widzę rozizolowane kable od sondy wiec tam tez cos szukał no ale to wszystko jest mniej ważne. Na tą chwilę interesuje mnie czujnik położenia wału, kable były jakieś pocięte i szczepiane, teraz chce to połączyć tak jak powinno być ale sa różne kolory no i teraz prosze zapoznajcie sie ze zdjeciam i powiedzcie jak to połączyć, czerwony z czerwonym i biały z żółtym? Kolejna sprawa teoretycznie miernikiem sprawdziłem czujnik PW i jest niby sprawny ale czy może być tak ze nie jest całkowicie sprawny i przez niego auto wariuje? Jak go wykluczyć?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Wrz 2018, 20:49

Dobra kabelki ogarnąłem metodą prób i błędów, jak zamienimy kable to odpala i gaśnie a jak jest podłączony dobrze to odpala i sobie chodzi. Teraz kwestia dlaczego nie daje rady jezdzić, na właśną rękę dziś sprawdziłem pompkę paliwa no i ciśnienie jest jak trzeba, da radę go na obroty wkręcić tylko jak leciutko muska się gaz a jak wciśniemy do podłogi to strzela w filter, zauważyłem jeszcze ze świece po kilku minutach pracy są całe czarne, osmolone. Wyczyszcze i znowu zaraz czarne wszystkie. Zimny na wolnych obrotach chodzi ładnie ale po kilku minutach obroty się zniżają i jego praca się pogarsza. Myślę jeszcze o przepustnicy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2018, 18:58

Dziś wymieniłem czujnik położenia wału i wykręciłem przepustnicę, przeczyściłem itd, skręciłem i nadal bez zmian, niby takie clio niby proste a takie cyrki. Macie jakieś pomysły?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2018, 21:46

Cała rzecz leży w tych świecach. I teraz zależy, czy są one czarne, okopcone i suche, czy czarne i tłuste.
Nie będę się rozpisywał, bo w necie można znaleść sporo na temat świec. Np tu masz opis świecy oraz co jest przyczyną takiego koloru :
http://www.iskra-kielce.pl/eksploatacja ... ,3434.html
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2018, 07:45

Świece po chwili pracy są okopcone i tłuste ale nie zaolejone, później wrzucę foto
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2018, 21:03

Wygląda to na zbyt bogatą mieszankę. Za dużo paliwa, za mało powietrza. Sprawdz filtr powietrza i drożność dolotu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid - test spalania
    Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,43 l/100 km Główne zalety nieco mniejszej od RAV4 Hondy CR-V Hybrid to wysoki komfort podróżowania, dużo przestrzeni dla pasażerów i oczywiście ...

21 Wrz 2018, 22:28

Cały dolot przejrzałem, moim niedoświadczonym okiem wszystko gra, ciekawe jest też to że przy odpiętym układzie dolotowym plastikowym tzn na samej przepustnicy i kolektkrze pracuje identycznie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2018, 22:44

Układ rozrządu sprawdzałeś? Może jest przestawiony delikatnie, pamiętam że kiedyś w Golfie mechanik walczył z brakiem mocy, przejrzeli wszystko, na koniec okazało się że o ząbek był przestawiony.

Dla mnie to nie kwestia dolotu, pracowałby nierówno itp, ale jechałby i miał moc. Dolot to głównie problemy z wolnymi obrotami (w silnikach N/A rzecz jasna).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Wrz 2018, 23:10

Nie sprawdzałem ale nie wydaje mi się że to rozrząd, odpala na strzał i zimny chodzi cichutko i rowniutko (przez minutę) co wyklucza przedstawiony rozrząd
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2019, 00:30

Robię kolejne podejście do tego auta, co myślicie o przepustnicy? może to aż tak sknocić pracę? nie mam pomysłu co jeszcze można podmienić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2019, 15:01

Mialem identyczne objawy gdy wysiadla cewka. Pomimo, ze miala iskre to nie taka jak trzeba. Kupilem nowa i metoda prob i bledow podmienialem, no i jednoczesnie wymienilem swiece.
Twoj mechanik w jaki sposób wyeliminowal usterke cewki? Sprawdził tylko czy jest iskra czy podmienial nowa cewke?
Edit. Jak wygladaja cewki? Moja dawala iskre niby normalna, ale byla delikatnie podpuchnieta i pijawily sie na niej takie jakby male bruzdki
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Lut 2019, 17:03

Sam później podmienialem cewki. Mam 4 szt. Nie ma różnicy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Cze 2019, 23:46

no i problem dalej nie rozwiązany, finalnie wymienione
świece
cewki
komputer
przepustnica
czujnik położenia wału
sonda lambda
pompka paliwa

totalnie żadnej poprawy..... auto idzie na złom bo ja już nie mam siły
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4