Prośba o sugestie- kolejne auto czy lpg

28 Lip 2018, 22:35

Cześć :),
Zwracam się do was z prośba o poradę dotycząca wyboru / modyfikacji auta.
Otóż w związku z pewnymi zmianami, jakie zaszły w moim życiu, zacząłem miesięcznie pokonywać znacząco większe trasy, niż planowałem, kupując jakiś czas temu moje aktualne auto (seat ibiza 6l, 2008, 1,2 L).
Co za tym idzie, koszt benzyny staje się absurdalnie wysoki(na stacjach benzynowy potrafię zostawić 800-900 zł miesięcznie robiąc przebiegi rzędu 2 500 km).
Pytanie jest następujące - czy montaż lpg do ibizy 6l 1,2L 2008, która ma przejechane 188k km ma sens?
Ile jeszcze może "pociągnąć" ten silniczek? W internecie można spotkać różne opinie dotyczące jego trwałości.
Obawiam się, że z uwagi na niską pojemność, silnik może niedługo wpędzić mnie w ogromnie kosztowne naprawy, a instalacja LPG tylko przyśpieszy ten proces.

Pojawia się więc pytanie, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby sprzedanie/zamiana tego samochodu na coś w dieslu?

Z całą pewnością byłby to silnik lepiej przystosowany do zadań, jakie musi spełniać użytkowane przeze mnie auto, jednak nie będę ukrywał, że nie jest to dla mnie wygodna opcja.
Wolałbym "przemęczyć" się z Ibizą w lpg jeszcze z 2-3 lata i uzbierać pieniądze na coś naprawdę konkretnego....tylko czy ma szanse przeżyć taki okres użytkowania?

Dlatego też zwracam się do was z prośbą o pomoc, co w takiej sytuacji najlepiej zrobić?

Z góry dzięki za odpowiedzi :).

Pozdrawiam
WelcoMe
Obserwowany
 
Posty: 1

29 Lip 2018, 08:09

W jakie koszty może wprowadzić Cię ten silnik jeśli za 1000plnów możesz kupić "nowy"

Co do tematu. Wszystko zależy od budżetu. Jeśli chcesz kupić diesla za powiedzmy 15k to takie rozwiązanie nie ma sensu - ewentualne koszty napraw diesla są nieporównywalnie wyższe niż tak prostego benzyniaka jak ibiza.
Masz kasę na nowe/2/3/4 letnie auto z dieslem, gdzie będziesz miał pełną historię itd to spoko. Przy mniejszym budżecie lepiej zostać przy tym co masz (+ nie pakujesz się w ewentualny startowy serwis kolejnego auta)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Lip 2018, 10:16

A ja na Twoim miejscu zmieniłbym auto na diesla z lat 90' za ok 10-15 tyś kupisz Diesla który nie zje Twojej kieszeni a oszczędności na paliwie szybko dostrzeżesz. Silnik który posiadasz to typowy mieszczuch, nie był szykowany na trasy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lip 2018, 12:56

Pytanie ile kasy dostaniesz za tę Ibizę, ten silnik 1.2 był kiepski, zwłaszcza na początku produkcji, później został poprawiony, ALE:
-ma kiepską dynamikę
-jak dołożysz LPG to osiągi trochę się pogorszą (dobrze wystrojona instalacja to utrata 3% mocy, ale dla tego silniczka dołożenie butli też zrobi swoje)
-spalanie nie jest aż tak niskie, te 20% więcej niż w benzynie trzeba liczyć
-dla 3 cylindrowca przebieg powyżej 200 tys. km to już dużo.

Jeśli podoba Ci się Seat to pomyślałbym o dwóch modelach: Toledo lub Leon (przy czym ten drugi jest dużo droższy w ogłoszeniach, ze względu na pseudosportowy wygląd). Silniki 1.9 TDI 90/110KM lub benzyna 1.6, 1.8
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
    W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...