Proszę o pomoc - Opony używane 2012r 6mm (czy to możliwe?)

24 Wrz 2013, 10:24

Cześć

Mam możliwość kupna u siebie w mieście (mała mieścina) opony zimowe z bieżnikiem od 6,75 do 6,25, różnią się pewnie przód i tył długością). Sprowadzone.

Opony są za 130zł sztuka, zastanawia mnie rocznik i bieżnik, czy to możliwe że przez 1,5 roku bieżnik zjechał się 2mm?
piotrek255
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 04 03 1985
Auto: bmw

24 Wrz 2013, 10:28

piotrek255 napisał(a):czy to możliwe że przez 1,5 roku bieżnik zjechał się 2mm?


Oczywiście! w zależności od tego jakie ktoś robił przebiegi to w ciągu roku można nawet zjechać cały komplet opon :) Ważne żeby je sprawdzić czy nie mają uszkodzeń mechanicznych typu jakieś guzy lub pęknięcia. Nikt nie zmienia i nie wyrzuca jeszcze dobrych opon tym bardziej młodych rocznikowo.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Wrz 2013, 10:48

właśnie ten warsztat wydaje się dobry, znany w mojej mieścinie, opon maja około 3 magazyny. Niema na pewno guzów. jak poznać czy były naprawiane? po gwoździu na przykład
piotrek255
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 04 03 1985
Auto: bmw

24 Wrz 2013, 13:20

piotrek255 napisał(a):jak poznać czy były naprawiane? po gwoździu na przykład


Obejrzeć wszystkie opony dokładnie w środku. Jak była naprawiana zauważysz.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Wrz 2013, 20:58

piotrek255 napisał(a):jak poznać czy były naprawiane? po gwoździu na przykład


A po co chcesz to sprawdzać??? Jak złapiesz kapcia bo wejdzie gwoździk to wywalasz oponę na śmietnik...?

Lepiej sprawdź czy oponki nie są poząbkowane, równomiernie zużyte, czy mają jakieś pęknięcia w stylu najechania na krawężnik, czy po na pompowaniu nie pokażą sie purchle, czy po założeniu opon auto ściąga i czy jest cicho podczas jazdy...

Generalnie łatka po gwoździu jest najmniejszym problemem...
Jak masz za dużo kaski i nie znasz się na oponach to zakup używanych gumek jest idealny żeby stracić parę zł.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10999
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2013, 13:00

Ja tam jestem z tanimi, ale nowymi. Trzeba dojrzeć dobrze czy to się opłaca czy jakiś kit: [link wygasł] Jest wiele rad, ale trzeba sprawdzić wszystko dokładnie bo dobra cena to podejrzane... Ale trzeba zapytać zawsze dlaczego sprzedaje. Jak jakiś gość bo sprzedał auto to spoko. :)
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Japonia przestawia gospodarkę na wodór
    Władze Japonii widzą w wodorze sposób na obniżenie emisyjności gospodarki i niezależność energetyczną. Po dotychczasowych programach pilotażowych kraj ten przygotowuje się do szeroko zakrojonych działań na poziomie ...
    SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
    SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...

29 Lis 2013, 20:50

Zastanów się czy kupno nowych opon,np w sklepie internetowym nie będzie lepszym pomysłem. Będziesz miał taniej no i do tego takze pewność i gwarancję,ze sa nowe,nie po przygodzie z gwoździem itd. To rozwiązanie warte uwagi.
OponyImpolex
Początkujący
 
Posty: 108
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna