Prowadzenie auta jedną ręką

Jak ty jeździsz?

Z jedna ręką na kierownicy
92
69%
Z dwiema rękoma na kierownicy
42
31%
Razem głosów : 134

11 Mar 2010, 19:51

ja napisz ze zawsze prowadze auto jedną ręką
jak trzymam 2 ręce na kierownicy to juz po paru minutach podświadomie jedną zdejmuje i wędruje na podłokietnik
trzemając 2 ręce na kierownicy bardzo sie człowiek męczy, bolą okropnie ręce, jak jade np gdzies dalej w trasie to trzymam jedną ręką na godiznie 18, na samym dole tak mi jest wygodnie, jak wyprzedzam auto czy cos to trzymam 2 rękami za 15 trzecia
w mieście również raczej trzymam jedną ręką w dolnym miejscu kierownice, niema co sie przemęczać, zresztą zeby non stop trzymać ręce na prawidłowej pozycji trzeba sie troszke garbić w aucie i odrywać plecy od oparcia, jak oparcie ustawie bardziej pionowo to znowu źle mi sie jedzie i czuje sie za bardzo wyprostowany wiec sobie bardziej ustawiam na leżąco
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Mar 2010, 19:56

znów prowokacja od piotrka
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

11 Mar 2010, 21:45

U mnie z trzymaniem rąk na kierownicy bywa różnie. Zależne jest to od prędkości z jaką jadę jak i od warunków panujących na drodze.
Jeśli chodzi o wykręcanie (np na parkingu) to mimo tego, że mój samochód nie posiada wspomagania kierownicy wykonuje je kręcąc kierownicą używając jednej ręki (otwarta prawa dłoń :P)
Jeśli jadę po mieście bądź poniżej prędkości 60kmh to prowadzę za pomocą lewej ręki (coś koło godziny 8 :P) ale i z tym bywa różnie. Druga ręka w tym czasie na lewarku zmiany biegów bądź ręcznym :P
Przy większych prędkościach lewa ręka tak jak wyżej, prawa na ok 2 :) ale jak i w poprzednim przypadku zdarza mi się prowadzić lewą ręką (wszystko zależy od warunków na drodze)

w mieście również raczej trzymam jedną ręką w dolnym miejscu kierownice, niema co sie przemęczać, zresztą zeby non stop trzymać ręce na prawidłowej pozycji trzeba sie troszke garbić w aucie i odrywać plecy od oparcia, jak oparcie ustawie bardziej pionowo to znowu źle mi sie jedzie i czuje sie za bardzo wyprostowany wiec sobie bardziej ustawiam na leżąco

W Twoim volvo nie ma możliwości regulacji fotela kierowcy ?? W moim mimo wieku mam możliwość przybliżenia fotela i nie muszę się garbić, z resztą jak oddalę to też nie ma takiej potrzeby :)
Brynio
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Miejscowość: okolice Kalisza
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra f kombi
Silnik: x14nz 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Mar 2010, 21:56

Jest dużo wygodniejsze jeżdżenie z jedną ręką ale jest bardziej nie bezpieczne gdyż w ułamkach sekund możne ci się zmienić sytuacja na drodze a nie znam kierowce który by sobie dal rade jedna ręką wyjść z poślizgu albo ominięcia jakieś ruchomej przeszkody ,,,
Wiadome ze nie da się cały czas jechać z dwoma rękami na kierownic bo w końcu za boli :neutral: Ale używać tej jednej reki kiedy sytuacja na drodze pozawala i umiejętność kierującego :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Mar 2010, 13:53

W Twoim volvo nie ma możliwości regulacji fotela kierowcy ?? W moim mimo wieku mam możliwość przybliżenia fotela i nie muszę się garbić, z resztą jak oddalę to też nie ma takiej potrzeby

no właśnie u mnie się nie da tak ustawić fotela zeby było ok i wygodnie.
u mnie jest w 2 fotelach przednich można regulować pochylenie oparcia, ustawienie bardziej lub mniej odcinka lędźwiowego fotel do przodu i do tyłu oraz można ustawiać wysokość fotela osobno przednią stronę i osobną tylną stronę
ja mam obniżony fotel maksymalnie z 2 stron, oparcie lekko pochylone i odległość tak średnią i zakręcone max pokrętło od ustawienia lędźwiowego
kierowcnice troche opuszczoną zebym widział wskażniki
i co mi przeszkadza? obecnie jak jadę i skręcam gdzieś lub trzymam ręcę za 15 trzecia to musze sie lekko garbić i odrywać plecy od oparcia
jak fotel przysunę o jeden ząbek do przodu to podczas hamowania uderzam kolanem o kolumnę kierowcnicy, a jak wyprostuje oparcie siedze za bardzo wyprostowany
wiec tak jak wsiadam do auta, ustawiam fotel tak zebym mial noge w kolanie lekko zgiętą podczas naciskania sprzęgła ustawiam oparcie tak ze jak połoze nadgarstek na godzinę 12 to zeby plecy nie odrywać od oparcia to siedze za bardzo wyprostowany, wiec troche położe oparcie to juz mam za daleko do kierownicy, przyblize fotel to mi ciasno w nogach i jak wciskam hamulec to walę mocno w kolumnę kierowcnicy
fajnie by było jakby kierownica miala regulację podłużną i zeby mocna było ją przybliżyc o ok 5-10cm do siebie
jeszcze mogę kierownicę regulować góra dół, ale co to da jak dam max do góry to niewidzę wskaźników a jak max na dół to nogi sie nie mieszczą mam ją tylko troszke spuszczoną
sam bym chciał jezdzic non stop z 2 rękami na kierownicy za 15 trzecia jednak sie nie da poprostu i jezdzę zawsze trzymając 1 rękę na godzinie 18 tak mi wygodnie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

12 Mar 2010, 22:23

Spróbuj wskoczyć do bagażnika, może tam Ci będzie wygodniej? :roll:
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Japońskich producentów hybryd czeka rekordowy rok
    W 2016 roku Toyota sprzedała na świecie 1,4 mln hybryd, zaś w tym roku jest na dobrej drodze do wyniku 1,5 mln egzemplarzy. Łącznie japońscy producenci, przede wszystkim Toyota i Honda, dostarczą w tym roku klientom prawdopodobnie ...

12 Mar 2010, 22:52

Piotrze widzę, że jeseś bardzo wymagający dlatego też poniżej podaję materiał wideo przedstawiający bardzo wygodne auto (po małych modyfikacjach). Myślę, że po przerobieniu podobnie swego volvo doznasz komfortu jakiego oczekujesz podczas jazdy :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PXzDdaApunI[/youtube]
Brynio
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Miejscowość: okolice Kalisza
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra f kombi
Silnik: x14nz 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Mar 2010, 23:20

Nie no fajny merc :mrgreen: :mrgreen: :o :o
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Mar 2010, 00:21

Wbrew pozorom porwadzenie samochodu jedną reką jest bardzo skuteczne, zwłaszcza w sportowej jezdzie. Mając dobrze trzymającą kierownice i najlepiej rękawiczki mydełko fa się bardzo dobrze sprawdza i jest tak samo bezpieczne jak trzymanie 2 rękami.

Filmik z udziałem Św Pamięci Mariana Bublewicza, który tłumaczy jak uzywać poprawnie kierownicy:)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tbW4sP0nsJI[/youtube]
Ostatnio edytowany przez MajkPZM, 14 Mar 2010, 21:29, edytowano w sumie 1 raz
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

13 Mar 2010, 15:21

Dojenia kierownicy to chyba właśnie na kursie prawa jazdy uczą :D
Thomson
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Łódź

13 Mar 2010, 16:02

No niestety uczą co jest strasznym błędem, dojąc kierownice w zasadzie nie mamy szans na precyzyjną i szybką kontre. Na kursach i egzaminach również zabraniają krzyzowania rąk co również jest błędem bo to również jest najszybsza kontra.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

13 Mar 2010, 16:31

Wlasnie sobie zdalem sprawe, ze od dluzszego czasu niezaleznie od predkosci (a zdarza mi sie podrozowac w naprawde duzymi) trzymam prawa reke na ok godz. 2-3, natomiast lewa opieram lokciem o podlokietnik i trzymam mniej wiecej na godz. 7-8.
Jakichs nieprzyjemnych sytuacji zwiazanych z takim trzymaniem kierownicy nie mialem nigdy...
Luq
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: woj. Lodzkie

13 Mar 2010, 20:58

Jak to mawiał mój nauczyciel wf-u: jedną ręką se możesz konia...a z trzymaniem kierownicy? staram się na dwie ręce, ale zdarza mi się odpuścić, szczególnie na trasie, po 100 km. nie wiem czy to jest kwestia dwóch rąk, czy czegoś innego, ale jak ostatnio miałem prawie wypadek (jakaś ciężarówka chciała we mnie wjechać) i ratowałem się ucieczką na takie niby pobocze, to miałem dwie ręce w użyciu. uciekłem skutecznie.
:) i love my wife like my honda :)
frodo1205
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Olsztyn, Warszawa

14 Mar 2010, 07:28

Ja wczoraj w nocy jechałem po świeżym śniegu i parę zakrętów wchodziłem bokiem na ręcznym. Lewa ręka na kierownicy, prawa na ręcznym i gałce zmiany biegów. Ani przez chwilę nie miałem potrzeby przekładania prawej ręki na kierownicę (a dodam, że jestem praworęczny). Ale to były sytuacje kontrolowane, więc mogłem sobie na to pozwolić. Jak jadę normalnie to w zasadzie zawsze jadę z lewą ręką na kierownicy, ale jak przekraczam 100-110 km/h to jakoś automatycznie prawa dołącza do lewej i mam obie na kierownicy :]
Thomson
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Łódź

14 Mar 2010, 12:30

Thomson, nie no bez przesady w trasie to ja nawet przy 140-160km/h trzymam jedną rękę na kierownicy
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931