Przegląd techniczny, a kontrolki świateł i check engine

29 Maj 2018, 10:32

Witam,
Świecą mi sie w samochodzie 2 kontrolki :
-jedna to check engine z błedem o zepsutym katalizatorem,
-druga to niedziałające prawe światło przeciwmgielne przednie.
Moje pytanie brzmi czy ze świecącymi owymi kontrolkami samochód przejdzie przegląd?
Pozdrawiam!
Pawsi
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 12 1996
Auto: Seat Leon 2
Silnik: 1.4 tsi 125 km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Maj 2018, 12:11

Pawsi napisał(a):druga to niedziałające prawe światło przeciwmgielne przednie
To musisz naprawić przed przeglądem.

Pawsi napisał(a):jedna to check engine z błedem o zepsutym katalizatorem
Jeżeli spaliny będą w normie na analizatorze to samochód przejdzie badanie techniczne, być może masz problem z katalizatorem który nie jest jeszcze aż tak poważny.
Jak skasujesz błąd od katalizatora to po jakim czasie pojawia się ponownie? Jaki to jest dokładnie kod błędu?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Maj 2018, 12:28

Dokładnie jest to błąd p0140, pojawia sie po usunieciu na drugi dzień tak po ok 100km.
Czy jeżeli go usunę przed przeglądem, diagnosta bedzie mogl zobaczyć ze został usuniety niedawno?
Pawsi
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 12 1996
Auto: Seat Leon 2
Silnik: 1.4 tsi 125 km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Maj 2018, 14:13

Pawsi napisał(a):Czy jeżeli go usunę przed przeglądem, diagnosta bedzie mogl zobaczyć ze został usuniety niedawno?
NIe, oni nie sprawdzają tego ale jak będzie świeciła kontrolka to może go zaciekawić i może zacząć wymyślać itd. najbezpieczniej usunąć przed przeglądem i samochód powinien bez problemu przez niego przejść. Byłem ostatnio jednym samochodem znajomego na przeglądzie i tam był też problem z katalizatorem ten sam błąd. Na analizatorze spalin wyszło że mieszczą się w normie więc moim zdaniem nie ma co się bać :ok: Choć trzeba pomyśleć na wymianą katalizatora lub o wyłączeniu programowo drugiej sondy bo tylko wtedy błąd przestanie się pokazywać. Katalizator pewnie nie dopala i stąd problemy. Kontrolka pewnie zapala się przy jednostajnej jeździe przez dłuższą chwilę z obrotami powyżej 2300obr./min :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Maj 2018, 14:19

Dzięki bardzo za odpiwiedź :wink:
Pawsi
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 12 1996
Auto: Seat Leon 2
Silnik: 1.4 tsi 125 km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010