Przegrzanie sie silnika

26 Sty 2014, 11:29

witam wczoraj zagotowal mi sie silnik wskazowka od temperatury prawie wyskoczyla...
az w koncu pekl waz od chlodnicy, ze zbiornika do wlewu plynu nic albo prawie nic nie ubylo...
samochod jezdzi i odpala... na razie wstawilem auto do garazu ( wczesniej nie garazowalem).
od czego musze zaczac naprawe? i poszukanie przyczyny...
prosze o jakies wskazowki...
znajomi mowili mi miedzy innymi o:
*ze moglem miec wode w chlodnicy
*ze gdzies zrobil sie jakis korek
*awaria termostatu
dodam jeszcze ze jak jechalem dmuchawa od ogrzewania dmuchala lodowatym powietrzem
przybyl
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: nissan

26 Sty 2014, 23:42

przybyl napisał(a):*ze moglem miec wode w chlodnicy
*ze gdzies zrobil sie jakis korek
*awaria termostatu
dodam jeszcze ze jak jechalem dmuchawa od ogrzewania dmuchala lodowatym powietrzem


Woda przyczyną przegrzania podczas pracy??? Nieee tam... Woda byłaby problematyczna gdyby zamarzła w układzie, w nocy.

Korek... No dobra... Bzdura, ale możliwe przy UPG. Zobaczymy...

Termostat - możliwy.

UPG - możliwa.

Czujnik temp. od wiatraków - możliwy.

Sprawdź czy (jak silnik jest gorący i pracuje):

Wszystkie węże idące od i do chłodnicy są równie gorące.

Włączają się wiatraki.

Jak jest zimny i nie pracuje:

Czy pod korkiem oleju masz tzw. majonez i czy w zbiorniczku wyrównawczym nie widać kropli oleju z silniczka.

Polecam zmierzyć kompresję silnika.

Więcej konkretów dostaniesz jak powiesz co to za samochód...

A szczelny był układ chłodniczy??? Miałeś odpowiednią ilość, odpowiedniego płynu (nie z przed 100 lat)??? Jaki tam jest silnik???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Sty 2014, 23:54

przybyl napisał(a):znajomi mowili mi miedzy innymi o: *ze moglem miec wode w chlodnicy

Jest to możłiwe - woda mogła zamarznąć i uszkodzić pompe płynu. Wówczas, są mozliwe opisane objawy. Ale to ty powinieneś wiedzieć, czym jest zalany układ chłodzenia. Trzeba wiedzieć, ze woda ma inną temperaturę gotowania niż płyn.
przybyl napisał(a):(...)*awaria termostatu

Uszkodzony termostat to też jedna z mżliwych opcji - w przypadku jak zostanie uszkodzony w pozycji zamknięty. Wówczas jest tzw. mały obieg i woda/płyn się zagotuje, bo nie idzie przez chłodnicę.
Ja bym się jednak przyjrzał termostatowi - wskazuje na to fakt, ze ze zbiorniczka nic nie ubyło - jak pęknie wąż z chłodnicy, to płyn ze zbiorniczka powinien zejść, ponieważ zbiorniczek jest zawsze najwyższym punktem w układzie chłodzenia. a skoro płyn nie zszedł jak pęknął ąż, to znaczy, że termostat był zamknięty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2014, 11:59

Zakładając, że płyn nie zamarzł - skoro dmuchawa dmucha zimnym powietrzem, to nie działa pompa wodna (ogrzewanie jest na małym obiegu).
Natomiast gdyby był uszkodzony termostat (stale zamknięty), to ogrzewanie działałoby jeszcze wydajniej niż zwykle...

Czyli: moim zdaniem uszkodzona jest pompa wodna. Nie wykluczam, że termostat też padł - bardzo duże ciśnienie w układzie i bardzo wysoka temperatura mogły spowodować, że... nie zdzierżył. Przy awarii pompy tak czasem bywa...
wojciechj
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 06 1964
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Transit
Silnik: 2,0 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sty 2014, 12:36

Sprawdż czy jak nagrzeje sie samochód do 100 stopni chodza wiatraki jak tak to woda nie zamarzła jak nie chodzą to zobacz czy chłodnica jest ciepła cała jak jest ciepła to termostat chodzi, sprawdż czujnik temperatury który załacza wiatraki . w najgorszym przypadku moze to byc uszczelka pod głowić miałem ta w passku b3 było duże cisnienie . Chociaż pompa wody tez moze byc padnieta/
buliwer
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 10 2007
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: volkswagen passat b3
Silnik: 1.9d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

31 Sty 2014, 11:05

witam dzieki za informacje... a wiec bylem u mechanika naprawil mi ten waz, i dolal 2 litry koncentratu (jakos tam go rozrobil) i powiedzial ze bylo malo plynu i uklad sie zapowietrzyl ... teraz trzyma stala temp. i ladnie grzeje....
ale wczoraj jak jechalem juz temp grzania w kabinie byla slabsza, temp silnika stala i stabilna, dzis rano zszedlem sprawdzic ile jest plynu i jest mniej ( za chwile dojeje i bede obserwowal)
mam nadzieje ze uklad tego plynu sie jeszcze normuje i stąd potrzeba dolania ...?
ale tez chyba moze byc taki problem ze bierze wode do silnika??
auto odpala i jezdzi normalnie...
to jest stary nissan sunny 95r. 2.0 disel
pozdrawiam
przybyl
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: nissan

31 Sty 2014, 17:07

przybyl napisał(a):dzis rano zszedlem sprawdzic ile jest plynu i jest mniej ( za chwile dojeje i bede obserwowal)
mam nadzieje ze uklad tego plynu sie jeszcze normuje i stąd potrzeba dolania ...?
ale tez chyba moze byc taki problem ze bierze wode do silnika??
auto odpala i jezdzi normalnie...


Zobaczymy czy dalej będziesz musiał uzupełniać. Jeśli dolałeś płynu po raz pierwszy, a ingerencja mechanika była nie dawno to możliwe że układ się jeszcze "odpowietrza".

Odpowietrz go sam na tyle ile potrafisz i dolej płynu na max. Zobaczymy czy coś jeszcze łyknie. Jeśli okaże się że dalej będzie ciągnął płyn to obawiałbym się UPG. Ale wstrzymajmy się z tym jeszcze chwilę.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Lut 2014, 15:02

wydaje mi się, że to -przegrzanie będzie wymagało po prostu wymiany chłodnicy. Ostatnio kupowałem w sklepie internetowym autochlodnice i polecam :)
Tadeusz57
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 02 04 1970
Auto: Audi A3