Przepisy i zasady w autohandlu

22 Sie 2009, 21:41

Witam wszystkich, jestem nowicjuszem na tym forum, jednak temat motoryzacji nie jest mi obcy. I dlatego też zainteresowałem się autohandlem, i mam kilka pytań, powinienem je kierować do prawników, ale widzę że sporo tutaj kumatych ludzi więc mam nadzieję że ktoś pomoże.
Prowadzę działalność gospodarczą, jestem płatnikiem VAT, również w kodach zawarte jest kupno i sprzedaż samochodów używanych. Kupiłem samochód od osoby prywatnej i spisaliśmy umowę kupna-sprzedaży. Sprzedać samochód zamierzam na fakturę vat marża. I stąd pytania:

1.Czy powinienem opłacić podatek PCC czy fakt o dalszej odsprzedaży na fakturę vat marża zwalnia mnie z tego podatku ?

2.Czy kupujący musi odemnie otrzymać fakturę vat marża wraz z umową kupna/sprzedaży, którą zawarłem z poprzednim właścicielem ? Czy nie powinienem mieć kopii czy oryginału tej faktury ?

3.Jeśli samochód sprzedam np. 2 dni po zakupie, to czy PCC mogę zapłacić już po sprzedaży (jeśli wogóle mam je płacić)? W tym przypadku napewno potrzebuje umowę kupna sprzedaży ale osoba kupująca odemnie na fakturę vat marża wg. mnie też potrzebuje tą umowe- bo w dowodzie rej. widnieją dane wcześniejszego właściciela.

4.No i ubezpieczenie, mam kwitek ubezpieczenia i jest do końca października, ale były właściciel może przecież iść samochód wyrejestrować i zwrócić się do ubezpieczalni o wypłacenie części która pozostała ( np za 2 miesiące ). Wtedy wg, mnie ten dokument z którym ja jeżdżę traci ważność. Czyli mimo że mam kwitek ubezpieczenia do października, to powinieniem do 30 dni zapłacić OC na siebie ?

Z góry dziękuję za pomoc
cario14
Nowicjusz

Miejscowość: Rybnik

22 Sie 2009, 21:46

AD 4. Ubezpieczenie OC jest przypisane do samochodu i były właściciel nic nie może...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna