Pytanie hipotetyczne moc silnika a podjazd pod górkę

16 Lut 2021, 22:48

Witam,

Takie pytanie czysto hipotetyczne.
Załóżmy że jest bardzo śliska górka na drodze, która jest mocno oblodzona. Załóżmy że mamy 2 samochody oba mają letnie opony i napęd na 4 koła.
Czy samochód ten który będzie miał np. 500 koni lepiej dzięki swojej mocy podjedzie pod górę niż drugi taki sam samochód z takimi samymi oponami który ma np. 200 koni?
Czy tutaj moc silnika lekko wpłynie na to że taki samochód bardziej da radę podjechać?
asaledr
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Lut 2021, 22:54

przy napędzie na 4 koła to nie będzie miało znaczenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Lut 2021, 00:16

A czemu z ciekawości na 4 koła nie ma znaczenia a przy 2 ma?
asaledr
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Lut 2021, 09:17

Sama moc nie ma znaczenia w żadnym przypadku. Ważne jest operowanie tą mocą. Im więcej mocy, tym łatwiej zerwać przyczepność opon.
Sama moc silnika nie jest ważna, ważniejsze jest, ile tej mocy zdołają przenieść na podłoże opony, bo to opony bezpośrednio wprawiają w ruch auto, a nie silnik.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2021, 10:59

Panowie, ale o czym wy tu piszecie? Jaka moc? jaki napęd na 4 koła? To wszystko nie ma najmniejszego znaczenia... Panowie :
asaledr napisał(a):Załóżmy że jest bardzo śliska górka na drodze, która jest mocno oblodzona. Załóżmy że mamy 2 samochody oba mają letnie opony i napęd na 4 koła.

Górka, droga mocno oblodzona i opony letnie...
Choćby był napęd na 8 kół i auto miało 1000koni, to na zimówkach będzie miało cieżko, a co dopiero na letnich oponkach. Na lodzie żadna opona zimowa nie jest dobra, bo to opony na śnieg i błoto pośniegowe i niską temperaturę. Chyba, że takie auto w tych oponach letnich będzie miało kolce... :naughty:
Bardzo dobrą odpowiedź dał kolega yeti65 :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2021, 11:02

Tu bardziej liczy się moment obrotowy i tak jak napisał @yeti65 odpowiednia operowanie mocą oraz torem jazdy samochodu. Ważne jest też wybranie odpowiedniego przełożenia skrzyni biegów jak mamy manualną żeby podczas stromego wjazdu nie trzeba było go zmieniać.

Jak byś porównał 200KM do 80KM tu by już mogła wystąpić jakaś różnica przy większej masie samochodu. Jednak mówię tu o warunkach zimowych i samochodzie z oponami zimowymi a nawet łańcuchami jak by wymagały tego warunki.

asaledr napisał(a):Załóżmy że jest bardzo śliska górka na drodze, która jest mocno oblodzona. Załóżmy że mamy 2 samochody oba mają letnie opony i napęd na 4 koła.
Tu moc nie ma znaczenia bo przyczepność w takich warunkach stracisz szybko nawet z najsłabszym silnikiem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator porównania rozmiarów opon
    Jak sprawdzić czy rozmiar zamiennika opony względem oryginalnego rozmiaru będzie prawidłowo dobrany? W tym przypadku należy porównać średnicę zewnętrzną opony wzorcowej z oponą sugerowaną jako zamiennik. Jest zasada ...

17 Lut 2021, 11:08

Do tego co koledzy piszecie śmiało można dodać jeszcze umiejętności osoby siedzącej za kierownicą . Sam byłem świadkiem jak pan zakopał się Patrolem w małym śniegu i nie mógł sobie poradzić z wyjazdem .
bukajrag
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Lut 2021, 11:44

W ubiegły weekend byłem toyota rav 4 na letniakach i wspinalem się na 2200 i dało radę. Moja teoria jest taka przy aucie na 4 buty nie ma znaczenia moc ale przy aucie fwd ma już znaczenie moc bo tu są 2 sposoby wjazdu albo na taśtasiu czyli robić tak aby koła się nie uslizgiwaly co jest mało prawdopodobnie albo na ostro czyli wysokim biegiem i sporo gazu, auto nabiera pędu a przy okazji opona się ''czyści''
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4