18 Lut 2022, 23:52
Błędne myślenie,w kartach charakterystyki są parametry,które mogą prognozować stopień skłonności oleju do ubywania,lepkość zimowa nie ma z tym nic wspólnego,Takie parametry są w sumie 4,czyli: wskażnik lepkości,grubosć filmu olejowego w 100st ,wskażnik odparowywalności (bdb.oleje 8 lub niżej) powiązany z temp.zapłonu,im wyższa tym lepiej.Dlatego ja szukałem oleju do W210 2.9 TD,i znalazłem,ILSAC GF-5 OW40,syntetyk grupa IV,V,ok.90 zł za 4 l,porównując z dużo droższym Amsoil praktycznie w niczym mu nie ustępuje,do tego silnika zalecany jest 10W40,czy jest różnica? Kolosalna,na 10W40 tuż po odpaleniu na mrozie i próbie ruszania zawory grały,na tym zero ,był wlany Wolver 10W40.Olej 5w40 za to,taki sam,ustępował znacznie we wszystkich parametrach,30% tańszy,ok 60 zł 4 l.Uważajcie by nie przepłacać za markę.