[Nowe] Quahqai 2, Mazda 3 czy Cee'd GT?

29 Sie 2014, 14:56

Witam,

Zabieram się powoli do zakupu nowego auta. Przeczytałem już setki testów, recenzji, relacji z jazd i dalej nie mogę się zdecydować. Może ktoś może coś sensownego doradzić, bo ja się chyba prędko nie zdecyduję :)
Prawie całe życie jeździłem Oplami (Corsy, VB, ostatnio Signum), ale nie jestem jakoś przywiązany do marki. Auto kupuję minimum na 5-6 lat. Roczne przebiegi 10-15tys km.

Wymagania:
- nowe z salonu, dostępne oficjalnie w polskiej sprzedaży, auto będzie brane w leasingu, ewentualnie w jakimś 50%+50%, jeszcze nie wiem.
- auto z segmentu C, ani mniejsze ani większe, może być Crossover, hatchback, sedan, kombi nie potrzebuję. Na większe mnie nie stać.
- benzyna (koniecznie). Jeżdżę w 90% po mieście i Śląskiej aglomeracji na krótkich odcinkach i każdego diesla zamorduję (DFP itd).
- w miarę wygodne dla wysokiego kierowcy (190cm) i 3 pasażerów (dwoje dzieci). Ale pasażerowie będą nim jeździć rzadko, więc to nie jest kluczowy argument.
- porządnie wyposażone, nie chcę wyższego modelu z lasem zaślepek na desce. Musi być klima, porządne audio, felgi, mile widziana skóra (lubię). Cuda typu asystent pasa, kamery cofania itp niepotrzebne.
- moc minimum 150KM, chętnie więcej, coś koło 200, teraz mam niecałe 190 i jest ok, nie chcę dużo słabszego auta.
- cena: 80-85tys, ewentualnie ciut drożej, jak będzie warto.
- nie chcę wszczynać awantur, ale nie kupię auta francuskiego, nie podobają mi się też samochody ze stajni VW (z Seatem i Skodą włącznie)

Moje pomysły:

- Kia Cee'd GT. Oglądałem (bardzo udana stylistycznie), jeździłem (znakomicie, do klasycznych hot-hatchy trochę jej brakuje, ale mi w zupełności wystarczy). Znakomite stołki Recaro w cenie. W podanym przedziale kupię dobrze wyposażoną z wszystkim co potrzebuję. Boję się jednak sportowego zawieszenia (mam Signum w wersji Sport, które jest męczące w mieście) i koreańskiego serwisu (dużo niepochlebnych opinii).

- Quahqai 2. Od nowego roku ma być w sprzedaży z silnikiem 1.6T (165KM). Oglądałem (ładny), jeździłem wersją 1.2, która jest IMO za słaba na te auto. Fajny samochód, choć z takim wyposażeniem jak mi się marzy przekracza nieco budżet. Boję się trochę jednak tego 1.6, który ma być modyfikacją silnika z Juke'a, na który sporo ludzi psioczy. Podejrzewam też, że rok będzie tych aut setki na ulicach, a ja jakoś nie chciałby takiego oklepanego modelu. Ale to sprawa marginalna. Kusi mnie crossover z jego podniesionym zawieszeniem i grubymi oponami (polskie drogi). No i żonie się podoba :P

- Mazda3. Oglądałem (śliczny hatchback), jeszcze nie jeździłem. Interesuje mnie tylko wersja z silnikiem 2.0 165KM. Cenowo od biedy się mieszczę, choć trzeba by zrezygnować z kilku rzeczy. Boję się jednak późniejszych kosztów (części) i trwałości blach.

Ewentualnie...

- Alfa Giuletta. Ale na 1750 MBi mnie nie stać, 1.4 170KM może bym jakoś wyrwał. Nie do końca jestem jednak przekonany do stylistyki - piękna, ale IMO nieco damska (bez urazy), no i niechlubnej renomy marki.
- Astra 4. Z trudem finansowo by podeszła 1.6T. Jeździłem i niestety daleko mu do dynamiki choćby mojego Signum (waga). Do tego auto oklepane i mało oryginalne. Piękne jest GTC, ale dużo za drogie.

Gdzieś tam w głowie migocze mi jeszcze Mokka (trochę mała), Hyundai i30 (nie ma fajnych silników), Fokus (strasznie oklepane auto, też kiepsko z silnikiem jaki bym chciał).

Na dzień dzisiejszy jestem kompletnie niezdecydowany. Pomogły by mi jakieś zdecydowane argumenty ZA lub PRZECIW, najlepiej od posiadaczy. Chętnie wysłucham również innych propozycji.

Za każdą poradę będę wdzięczny ;) Z góry dziękuję.
vonski
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Opel Signum
Silnik: 2.0T
Paliwo: Benzyna

29 Sie 2014, 15:40

vonski napisał(a):Fokus (strasznie oklepane auto, też kiepsko z silnikiem jaki bym chciał).
Tu może być 1.6 125KM albo diesel.
Mokka to karyatura Corsy, nie wyszło im to odpuściłbym.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Sie 2014, 15:59

Z Twoich propozycji najlepsza jest bezapelacyjnie Mazda :yes: nie ma w niej żadnych eco wynalazków typu downsizing turbo i te sprawy. Nie ma co się bać o części
Kaszkaj wygląda jak nowy Xtrail więc w niedługim czasie będzie tego zatrzęsienie. No i downsizing, turba i inne pierdoły :roll: poza tym jest najzwyczajniej babski jak każdy crossover z wyjątkiem może jakiegoś Infiniti fx50s :wink:
Proponuje Hondę Civic IX
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Sie 2014, 16:36

Pełna zgoda z mike1735 :ok:
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Sie 2014, 17:29

Koniu napisał(a):Tu może być 1.6 125KM albo diesel.
Za mało KM, a diesel odpada.
mike1735 napisał(a):Z Twoich propozycji najlepsza jest bezapelacyjnie Mazda :yes: nie ma w niej żadnych eco wynalazków typu downsizing turbo i te sprawy.
Też mnie kusi wolnossące 2.0. Ale muszę się tym przejechać najpierw...
mike1735 napisał(a):Nie ma co się bać o części
A o blachy? Mazda chwali się odchudzeniem blach o 20%, czy nie przełoży się to na szybszą korozję? Czytałem o wgnieceniach w Mazdzie 6 przy zwykłym zamykaniu klapy...
mike1735 napisał(a):Proponuje Hondę Civic IX
Pomijając troche za słaby silnik (moment!), to IX kompletnie mi się nie podoba. Jakby dało się jeszcze kupić VIII, najlepiej w Type S/R to nie byłoby pewnie tego wątku. Ale sprawdzę też Hondę.

Jakieś inne sugestie? A co myślicie o Giuletcie?
vonski
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Opel Signum
Silnik: 2.0T
Paliwo: Benzyna

29 Sie 2014, 18:16

vonski napisał(a):A o blachy? Mazda chwali się odchudzeniem blach o 20%, czy nie przełoży się to na szybszą korozję? Czytałem o wgnieceniach w Mazdzie 6 przy zwykłym zamykaniu klapy..
Jeśli chodzi o blachy to Ford i Mazda odrobiły lekcje i jest już o wiele lepiej niż w starszych autach. Trudno jednak powiedzieć cokolwiek więcej, gdyż są to auta z małym stażem rynkowym. To nie blacha kuleje tylko jej zabezpieczenie :ok: Więc żadne odchudzania nie wpłyną na ew korozję
vonski napisał(a):Pomijając troche za słaby silnik (moment!)
Coś za coś. Masz za to silnik nie do zajeżdżenia.
vonski napisał(a): A co myślicie o Giuletcie
Można powiedzieć, że to Alfa XXIw, czyli nie sypie się już jak 147 czy 156. Płyta podłogowa przeszczepiona z Fiata Bravo. Obawy może budzić wysilony silnik. Mimo wszystko będę się upierać przy jednostkach wolnossących lub turbo jednak tych trochę większych :yes:
vonski napisał(a):IX kompletnie mi się nie podoba.
jeśli chodzi Ci o tył to jest jeszcze sedan, który wygląda trochę lepiej :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowe lusterko wsteczne - Lexus LS
    Piąta generacja Lexusa LS wyposażona jest w wiele elektronicznych udogodnień, takich jak pakiet bezpieczeństwa czynnego z funkcjami automatycznego prowadzenia czy 24-calowy, kolorowy wyświetlacz HUD. Łatwą do przeoczenia, ...

29 Sie 2014, 19:20

mike1735 napisał(a):Mimo wszystko będę się upierać przy jednostkach wolnossących lub turbo jednak tych trochę większych
No właśnie. A jest w ogóle na rynku coś w normalnym 2.0T w tej cenie? Chyba już nie bardzo poza autami z VAG...
mike1735 napisał(a):jeśli chodzi Ci o tył to jest jeszcze sedan, który wygląda trochę lepiej
I tył i przód. Przy Mazdzie 3 wygląda jak koszmar designera...
mike1735 napisał(a):Coś za coś. Masz za to silnik nie do zajeżdżenia.
To raczej mało ważny dla mnie argument. Auto nie jest na 15 lat i nie zrobię nim 0,5mln km. Może być i coś mniej żywotnego, ale dynamiczniejszego.
vonski
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Opel Signum
Silnik: 2.0T
Paliwo: Benzyna

29 Sie 2014, 19:38

vonski napisał(a):No właśnie. A jest w ogóle na rynku coś w normalnym 2.0T w tej cenie? Chyba już nie bardzo poza autami z VAG...
Z tego co przeglądałem oprócz BMW, Merca, Forda, Volvo to raczej nie
vonski napisał(a):To raczej mało ważny dla mnie argument. Auto nie jest na 15 lat i nie zrobię nim 0,5mln km. Może być i coś mniej żywotnego, ale dynamiczniejszego
Oj zdziwiłbyś się :naughty: Eco downsizing turbo hipster "rekordziści" sypią się nawet po 20k km :lol:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004