Range Rover Evoque 2015 uszkodzony wentylator

14 Lut 2018, 20:07

Witam poszukuje porady mianowicie kupiłem wentylator do RR Evoque z 2015 roku ale jest nie sprawny,nigdzie nie uszkodzony.
Starałem się podłączyć go na "krótko" ale zwiera i nie ma żadnej reakcji,zastanawiający jest fakt trzech styków (bolców w środku wtyczki) zwykle miewałem dwa + i - a w tym przypadku dodatkowo jest jeszcze jeden.
Idą trzy kable czarny/zielony/czerwony - tak jak na zdjęciu widać.
Za co odpowiedzialny jest zielony??? bo jeśli dobrze rozumiem to czarny to masa a czerwony to plus a zielony??
Ktoś ma jakąś radę co może być uszkodzone w tym wentylatorze? Może ten modół?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Piotrek.

Range Rover Evoque 2015 uszkodzony wentylator

Range Rover Evoque 2015 uszkodzony wentylator
Range Rover Evoque 2015 uszkodzony wentylator
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

14 Lut 2018, 21:27

mobileIS napisał(a):Idą trzy kable czarny/zielony/czerwony - tak jak na zdjęciu widać.
Za co odpowiedzialny jest zielony??? bo jeśli dobrze rozumiem to czarny to masa a czerwony to plus a zielony??
Może być tak że ten zielony odpowiada za sterowanie obrotami wentylatora i jego wzbudzanie. Być może w zależności od podanego napięcia na tym przewodzie wentylator będzie działał z określonymi obrotami bądź nie.

Sprawdzałeś na wtyczce w samochodzie czy jest jakieś napięcie na tym zielonym pinie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2018, 23:13

tak sprawdzalem,na zielonym jest napiecie a mimo to wentylator nie dziala ;/
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

15 Lut 2018, 14:03

mobileIS napisał(a):tak sprawdzalem,na zielonym jest napiecie a mimo to wentylator nie dziala ;/
No to musi byc uszkodzony moduł sterujący w tym wentylatorze, nic innego mi tu nie przychodzi do głowy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Lut 2018, 21:55

roumiem,a da się w jakiś sposób go naprawić??
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

16 Lut 2018, 11:03

mobileIS napisał(a):roumiem,a da się w jakiś sposób go naprawić??
Tego nie wiem ;/ Możesz zobaczyć czy da się go rozkręcić w co wątpię. Najlepiej jak byś go oddał do jakiegoś elektronika w celu diagnozy.

Stary też ci nie działał? Dlatego postanowiłeś go wymienić?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Koncepcyjne modele Lexusa
    Prezentowane na wystawach motoryzacyjnych koncepty Lexusa, zapowiadają kierunki rozwoju stylistyki i technologii samochodów seryjnych. Wielokrotnie zdarzało się jednak, że trafiający na rynek nowy model był niemal ...

16 Lut 2018, 19:00

Stary jest po wypadku dostał centralnie w obudowę modułu (tą aluminiową) ramie jest całe,mhm jutro postaram się to rozkręcić może się uda jeśli nie to będę szukał jakiegoś elektronika od tych spraw ale ciężko kogoś konkretnego znalezć....;/
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

16 Lut 2018, 20:43

Stary zatem możesz zniszczyć i sprawdzić jak wygląda w środku, a jak dojdziesz o co chodzi to w nowym będzie na pewno łatwiej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lut 2018, 17:53

Miałem go dzisiaj rozebrać ale tak wyszło że nie zdążyłem już,ale to może być np jakaś pierdoła którą da się wylutować z układu scalonego i potem wlutować sprawny element??
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Lut 2018, 15:11

A nie będzie to tak, że na czarnym jest stała masa, na czerwonym stały plus, a na zielonym napięcie odpowiadające zakresowi przełącznika wentylatora? Czyli nie ma tam typowej opornicy tylko prędkość wentylatora jest regulowana elektronicznie. I w zależności od wysokości napięcia na zielonym ( bądż czerwonym ) wentylator kręci się z zadanymi obrotami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lut 2018, 19:48

nom okey tyle że jak sprawdzić jakie napięcie ma być podane na zielonym badz to czerwonym przewodzie aby wentylator zaskoczył i zakręcił??
Prąd stały z akumulatora go nie rusza więc potrzebna większa moc,muszę go obejrzeć może będzie gdzieś napisane na obudowie lub wentylatorze jakie napięcie ma być podane.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Lut 2018, 23:26

mobileIS napisał(a):nom okey tyle że jak sprawdzić jakie napięcie ma być podane na zielonym badz to czerwonym przewodzie aby wentylator zaskoczył i zakręcił??

Obawiam się, że tego nawet w serwisie się nie dowiesz. Chyba, że zdarzy się cud i któryś serwisant elektryk będzie miał rozpiskę.
mobileIS napisał(a):Prąd stały z akumulatora go nie rusza więc potrzebna większa moc

W samochodzie innego prądu nie ma. No i co ma wspólnego prąd z mocą z w tym temacie?
Tutaj ważne jest napięcie, które wysterowuje wentylator z odpowiednimi obrotami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lut 2018, 18:50

"I w zależności od wysokości napięcia na zielonym ( bądż czerwonym ) wentylator kręci się z zadanymi obrotami"

do tej wypowiedzi się odniosłem.Mowiłes tez ze predkosc wentylatora jest sterowana elektronicznie wiec napiecie podawane na wentylator jest stale 12V czy zmienne?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

19 Lut 2018, 18:51

przepraszam nie chodzilo mi o wieksza moc tylko o wieksze napiecie niz to ktore jest w akumulatorze.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

19 Lut 2018, 19:52

mobileIS napisał(a):nie chodzilo mi o wieksza moc tylko o wieksze napiecie niz to ktore jest w akumulatorze
Większego napięcia nie będzie niż 14,4V (tyle co daje alternator). Jeżeli wentylator ma dwie prędkości to może być np. tak że po podaniu na tym kablu 6V będzie niższy bieg, a po podaniu 12V wyższy. Przy baraku napięcia będzie wyłączony.
Może być też tak że ma bardziej płyną regulację i więcej tych stopni prędkości, ale tego nie wiemy dokładnie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999