Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

22 Wrz 2017, 07:59

Witam.
Błagam help!
Kupiłem Chevroleta Aveo nieco ponad pół roku temu i oprócz ilości zrobionych kilometrów same wady. Co chwile coś niedomaga. Najpoważniejszym jednak problemem od prawie początku była nierówna poranna praca silnika, do czego doszło później dymienie na biało.
Na początku wymieniłem świece, kable, jakieś czujniki temperatury na wtryskiwaczu - werdykt jest OK
Później regulacja instalacji gazowej, dokładne jej sprawdzenie - werdykt jest OK
Natomiast było ok, bo auto po wymianie nie stało całej nocy, żeby znów dymić, tylko sprawdzałem je 3-4 h po naprawie.
Wczoraj wymieniłem uszczelkę pod głowicą - werdykt OK, teraz pali na dotyk.
Jednak dziś rano po 10 h postoju... próbuje odpalić... bialy, gesty dym i nierówna praca. Gaśnie, odpalam, gaśnie odpalam... i tak do momentu, aż dym się skończy i auto pracuje wtedy idealnie.
Co to jeszcze może być?
asik0001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrole Aveo
Silnik: 1.2 72km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2017, 08:19

Biały dym może sugerować dostawanie sie płynu chłodniczego na cylindry. Przy wymianie uszczelki sprawdzona była głowica na szczelność?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Wrz 2017, 08:35

Dzwonilem wlasnie do mechanika, mowil, ze na pewno byla w porzadku, ze sprawdzali, potem planowanie i zalozona uszczelka.
Sprawdzal tez podobno zawor egr. Nie wiem czy sprawdzal szczelnosc, ale twierdzil, ze gdyby byl niesprawny wyrzucaloby błąd.
asik0001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrole Aveo
Silnik: 1.2 72km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2017, 09:13

asik0001 napisał(a):Jednak dziś rano po 10 h postoju... próbuje odpalić... bialy, gesty dym i nierówna praca. Gaśnie, odpalam, gaśnie odpalam... i tak do momentu, aż dym się skończy i auto pracuje wtedy idealnie.
To jak nic sugeruje że płyn chłodzący przedostaje się do komory lub komór spalania. Przy kilku próbach odpalenia zostaje z nich usunięty po czym auto odpala normalnie.
Płynu po wymianie nie ubyło?

Warto by było zajrzeć do wszystkich komór spalania po około 10 godzinach od wyłączenia silnika i sprawdzić czy nie widać tam jakichś oznak przedostawania się płynu. W warsztacie powinni mieć kamerkę endoskopową którą można to sprawdzić bez problemu. Chodzi o to żeby pewne rzeczy wykluczyć.

Zawór EGR jak by był otwarty podczas rozruchu to miałbyś problemy z odpaleniem ale na pewno by tak mocno nie dymił na biało.

Jak samochód postoi około 30min. do godziny to nie ma problemu z rozruchem? Tylko po takim dłuższym postoju?

asik0001 napisał(a):Nie wiem czy sprawdzal szczelnosc, ale twierdzil, ze gdyby byl niesprawny wyrzucaloby błąd
Niekoniecznie musi sypać błędami. Czy jak go sprawdzał to go wyczyścił?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Wrz 2017, 15:06

Nie wiem czy znajomy mechanik ma taki sprzęt. Jutro się z nim skontaktuje i zapytam. Nie mogę jeszcze stwierdzić, czy ubyło płynu, bo dopiero przedwczoraj była zmieniana uszczelka.

Po wymianie UPG dymu jest nieco mniej (tak mi się wydaje, bo dopiero raz odpaliłem po nocy, także nie mam tez punktu odniesienia)

Wczoraj po 4h postoju odpalił idealnie. Natomiast po nocy czyli czasie około 8-10 h miałem problem i bardzo gęsty biały dym. Auto kręci, załapuje, po czym albo bardzo nierówno pracuje, żeby po przygazowaniu zgasnąć, albo gaśnie od razu. Po drugim, czasem trzecim uruchomieniu zapłonu odpala, mocno gęsto dymi i za moment jest już ok. (Chyba się powtarzam) Przykładowo dziś ledwo rano odpaliłem, a później 3 razy jeszcze jeździłem i było ok. Mechanik mówił, żebym kontrolował płyn chłodniczy i olej, bo czasem niedoświadczony oko, może nie zarejestrować dobrze kolor dymu. Już rozkładam ręce. Ten EGR to nie to ? To na pewno wymieniłbym sam. Czy jest jakiś problem z wymianą EGR, czy to skomplikowane ? Wcześniej miałem Cinquecento i wszystko dawałem rade wymienić raz,dwa, a tu nowe auto i nie kojarze jeszcze nic.
asik0001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrole Aveo
Silnik: 1.2 72km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2017, 15:20

Egr odpada. Dla mnie pasuje tutaj tylko płyn chłodniczy w cylindrach. Jezdzij troche i kontroluj płyn. Jezeli bedzie ubywało to może być głowica
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe?
    Polecam fajny poradnik dotyczący doboru i wymiany wycieraczek. Załączam również filmik Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wycieraczek, różniących się od siebie typem mocowań, długością piór, ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

22 Wrz 2017, 15:29

Odkręć korek od wlewu oleju i sprawdź czy nie masz tam "masła"
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

22 Wrz 2017, 15:47

Korek czysty. Uszczelka na pewno wymieniona, wiec nawet gdyby, to masla nie powinno byc nie?
asik0001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 05 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrole Aveo
Silnik: 1.2 72km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2017, 16:24

fate napisał(a):Odkręć korek od wlewu oleju i sprawdź czy nie masz tam "masła"
Masło to niewiarygodna dioagnoza - może się pokazać przy całkiem sprawnym aucie, które jeździ na krótkich odcinkach. Trzeba zerknąć do oleju, czyli wyjąć bagnet i zobaczyć jaki ma kolor. Jak kawa z mlekiem, to płyn w oleju, a za tym idzie UPG albo peknięta głowica. To samo z tym białym dymem - trzeba obserwować poziom płynu w zbiorniczku - jak będzie ubywać, to albo UPG wadliwa, albo mechanik coś sknocił przy jej wymianie, albo w najgorszym razie pęknięta głowica.
A wystarczy tylko, że mechanik z nieodpowiednim momentem albo w złej kolejności przykręcał śruby z głowicy i UPG się znowu przepaliła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2017, 16:26

Masło nie świadczy o uszczelce pod głowicą. Wystarczy że silnik będzie nie dogrzewany i już masełko będzie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Wrz 2017, 18:12

MotoAlbercik napisał(a):Masło to niewiarygodna dioagnoza - może się pokazać przy całkiem sprawnym aucie, które jeździ na krótkich odcinkach.

Kao napisał(a):Masło nie świadczy o uszczelce pod głowicą. Wystarczy że silnik będzie nie dogrzewany i już masełko będzie

Pełna zgoda, ale wspólnie z biały dymkiem to sprawa byłaby praktycznie jasna no ale tutaj okazuje się że narazie czysto
@Kao ty to tylko potrafisz przepisywac myśli poprzedników czy napisanie jednego zdania zajęło ci ponad 3 minuty :?: :twisted:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna