Witam serdecznie,
Aktualnie użytkuje Toyota Avensis Combi 2016 rok, 1.8 automat 147KM.
Przebieg 47tys.
Rocznie robie okolo 15tys km. 5 wypadów robie w "na wakacje " 3 x nad morze i 2 x w góry. Tras procz tego nie robie w ogóle.
Głownie jazda z tych 15 tys.km to jazda po mieście, łacznie 30km dziennie.
Planuje zakup auta na 3 lata : i teraz mam problem :
Mam do kupienia
RAV4 Hybrid 2016, przebieg 25 tys. serwisowa itp. wersja Hybrid Premium, czujniki przód + tyl i skorzane fotele. Cena 105tys.
albo
Toyota Rav4 2019 rok, przebieg 5 tys, 2.0 D-CVT 173 KM ACTIVE, cena 110tys zł.
Co w byście kupili na moim miejscu krótko macie 105 - 110tys na wydanie.? Zawsze chciałem mieć hybryde, ale ceny nowej Rav4 2.0 173KM sie zblizyły do Rav4 Hybrid 2016 roku.
Głowa mi pęka bo sprzedawcy mowia tak :
- ja bym Panie kupił rav4 w hybrydzie bo mniej będzie tracic na wartosci, bedzie palić max 6,5litra /100km, jak sie Pan postara to 5,5litra / 100km,(moze i bedzie mniej spadać cenowo, bo już za 2 miesiąće będzie mieć 4 lata a jak będe sprzedawać to będzie już miała 7-8 lat i ciekawe ile straci na wartosci i ile za nią dostane..) Rav4 hybrid na autostradzie czy przy predkosciach 140km/h będzie palić jak zwykle auto, to sie zgodze czyli 8-9litrów.
W senie mam pytanie do was czy wiecej dostane za hybrydę używaną jak będzie miała 7-8 lat czy jak bym kupił nową Rav 4. 2.0 173 Km i sprzedał po 3 latach.?
- drudzi mówią : lepiej nową , bedzie palić może 10 litrów, ale jest zawsze nowa, komfort i zawieszenie duzo lepsze,po 3 latach odsprzeda Pan za 80-85tys.zł, i jest duzo lepsza niz poprzednia generacja, wygodniejsza, wieksza, ma wiekszy bagaznik bo 580litrow a nie 501litrów hybryda rav4. Nowa rav4 jest cichsza przy wyższych predkosć niż rav 4 hybrid poprzednia generacja, bo jest lepiej wyciszona, są lepsze jakościowo materiały i plastiki zamontowa,e jest zawieszenie z tyłu duzo lepsze bo ma wachacze poprzeczne, poprzednia rav4 hybrid tego nie mia.
Nowa Rav4. 2.0 173KM bedzie palić mniej niż Rav4 Hybrid 2016 na autostradzie,bo ma skrzynie 8biegową i będzie prawdopodbnie mniejsze zuzycie przy róznych predkosciach 120-140Km/h.
Moje zdanie:
Rav4 Hybrid mnie kusi mniejszym spalaniem i właściwie tyle. Zawsze chciałem mieć hybryde, ale jest to stara buda, która trzeszczy, ma tandetne plastiki w swojej dużej cenie. W 4 roku lub 5 bede pewno myslał o wymianie akumulatora(tradycyjnego) moze coś jeszcze wyjdzie itp w koncu gumy, origngi, uszczelki twardnieją z latami... a w nowej tego nie bede miec bo wszystko nowe.
Rav4 2.0 173KM mnie kusi nowszą, świeższa budą, lepsze materiely, ekran dostanie wsparcie do Apple Care, auto nie trzeszczy, nie pracuje na uszczelkach, jest mega wyciszona i ma wiekszy kufer co przy mojej 2jce dzieci jest bardzo waznym atutem. To Zupelnie 2 inne auta.
Ktoś powie : lepiej kupic Rav 4 hybrid 2016 Premium bo jest lepiej wyposażona niż Rav4 2.0 173KM ACTIVE - otóż nie moi mili, nowa RAV4 ACTIVE jest lepiej wyposażona niż Hybrid Premium 2016. Owszem nie ma jedynie elektrycznej klapy bagażnika i czujnika wycieraczek. Sprawdzałem wszystki punkty wyposażenia jednej i drugiej wersji.
Co WY na to ?
Szczegolnie ze w przyszłym roku wychodzi Rav4 Hybrid Plug-in.
Prosze o porade, chetnie przyjme słowo krytyki na temat jednego i drugiego. Moze mam złe zdanie albo złe informacje ale tyle ustaliłem