RAV4 Hybrid 2016 czy RAV 4 2.0 173KM D-CVT

04 Lis 2019, 14:00

Witam serdecznie,
Aktualnie użytkuje Toyota Avensis Combi 2016 rok, 1.8 automat 147KM.
Przebieg 47tys.
Rocznie robie okolo 15tys km. 5 wypadów robie w "na wakacje " 3 x nad morze i 2 x w góry. Tras procz tego nie robie w ogóle.
Głownie jazda z tych 15 tys.km to jazda po mieście, łacznie 30km dziennie.

Planuje zakup auta na 3 lata : i teraz mam problem :
Mam do kupienia RAV4 Hybrid 2016, przebieg 25 tys. serwisowa itp. wersja Hybrid Premium, czujniki przód + tyl i skorzane fotele. Cena 105tys.
albo
Toyota Rav4 2019 rok, przebieg 5 tys, 2.0 D-CVT 173 KM ACTIVE, cena 110tys zł.

Co w byście kupili na moim miejscu krótko macie 105 - 110tys na wydanie.? Zawsze chciałem mieć hybryde, ale ceny nowej Rav4 2.0 173KM sie zblizyły do Rav4 Hybrid 2016 roku.

Głowa mi pęka bo sprzedawcy mowia tak :
- ja bym Panie kupił rav4 w hybrydzie bo mniej będzie tracic na wartosci, bedzie palić max 6,5litra /100km, jak sie Pan postara to 5,5litra / 100km,(moze i bedzie mniej spadać cenowo, bo już za 2 miesiąće będzie mieć 4 lata a jak będe sprzedawać to będzie już miała 7-8 lat i ciekawe ile straci na wartosci i ile za nią dostane..) Rav4 hybrid na autostradzie czy przy predkosciach 140km/h będzie palić jak zwykle auto, to sie zgodze czyli 8-9litrów.
W senie mam pytanie do was czy wiecej dostane za hybrydę używaną jak będzie miała 7-8 lat czy jak bym kupił nową Rav 4. 2.0 173 Km i sprzedał po 3 latach.?

- drudzi mówią : lepiej nową , bedzie palić może 10 litrów, ale jest zawsze nowa, komfort i zawieszenie duzo lepsze,po 3 latach odsprzeda Pan za 80-85tys.zł, i jest duzo lepsza niz poprzednia generacja, wygodniejsza, wieksza, ma wiekszy bagaznik bo 580litrow a nie 501litrów hybryda rav4. Nowa rav4 jest cichsza przy wyższych predkosć niż rav 4 hybrid poprzednia generacja, bo jest lepiej wyciszona, są lepsze jakościowo materiały i plastiki zamontowa,e jest zawieszenie z tyłu duzo lepsze bo ma wachacze poprzeczne, poprzednia rav4 hybrid tego nie mia.
Nowa Rav4. 2.0 173KM bedzie palić mniej niż Rav4 Hybrid 2016 na autostradzie,bo ma skrzynie 8biegową i będzie prawdopodbnie mniejsze zuzycie przy róznych predkosciach 120-140Km/h.

Moje zdanie:
Rav4 Hybrid mnie kusi mniejszym spalaniem i właściwie tyle. Zawsze chciałem mieć hybryde, ale jest to stara buda, która trzeszczy, ma tandetne plastiki w swojej dużej cenie. W 4 roku lub 5 bede pewno myslał o wymianie akumulatora(tradycyjnego) moze coś jeszcze wyjdzie itp w koncu gumy, origngi, uszczelki twardnieją z latami... a w nowej tego nie bede miec bo wszystko nowe.
Rav4 2.0 173KM mnie kusi nowszą, świeższa budą, lepsze materiely, ekran dostanie wsparcie do Apple Care, auto nie trzeszczy, nie pracuje na uszczelkach, jest mega wyciszona i ma wiekszy kufer co przy mojej 2jce dzieci jest bardzo waznym atutem. To Zupelnie 2 inne auta.

Ktoś powie : lepiej kupic Rav 4 hybrid 2016 Premium bo jest lepiej wyposażona niż Rav4 2.0 173KM ACTIVE - otóż nie moi mili, nowa RAV4 ACTIVE jest lepiej wyposażona niż Hybrid Premium 2016. Owszem nie ma jedynie elektrycznej klapy bagażnika i czujnika wycieraczek. Sprawdzałem wszystki punkty wyposażenia jednej i drugiej wersji.

Co WY na to ?
Szczegolnie ze w przyszłym roku wychodzi Rav4 Hybrid Plug-in.
Prosze o porade, chetnie przyjme słowo krytyki na temat jednego i drugiego. Moze mam złe zdanie albo złe informacje ale tyle ustaliłem :)
ibart
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Lis 2019, 16:11

Dość proste pytanie, a mianowicie czy lubisz jak silnik Ci hałasuje? Jeśli nie to nie kupuj CVT i wybór masz prosty.
Marcel2728
Nowicjusz
 
Posty: 19

04 Lis 2019, 17:46

ibart napisał(a):Co WY na to ?

Sporo jeździłem RAV4 hybryd 2017 i... na 100% wolałbym ją od benzyny tylko nie wiem czy tej nowszej. Oczywiście może być to odczucie subiektywne bo nie lubię bajerów i praktycznie z nich nie korzystam. Więc jak 2017r h vs 2017r pb biorę hybrydę bez dwóch zdań. Na tą chwilę u mnie w najbliższej rodzinie będzie odbiór rav4 h 2019r to Ci opowiem...

I żeby nie było jeździłem i w mieście i trasie autostradą.

p.s.

Co do odsprzedaży to jest istne wariatkowo na rav h bo kolega tak sobie zrobił wywiodki i w ciągu jednego dnia miał pewnie z 10ciu chętnych i to po 3latach dał cenę niższą o 20k względem zakupu co jest śmiesznie mało jak na tej klasy auto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Lis 2019, 22:53

Kompletnie mi nie przeszkadza "glośność skrzyni/silnika" powiem ze lubie jak sie wkreca. Tak ze stara Rav4 Hybrid 2016 co raz bardziej mnie przekonuje by ja kupic anizeli nowa rav 4 2.0 173Km .
ibart
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Lis 2019, 22:58

ibart napisał(a):Kompletnie mi nie przeszkadza "glośność skrzyni/silnika" powiem ze lubie jak sie wkreca.

Sam się przejedź i zobaczysz tą opisywaną przez w/w forumowicza "głośność".
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Lis 2019, 09:24

Panowie:
Przejechałęm się nową Rav4 2.0 173KM, manual. W porównaniu z avensisem komfort moim zdaniem jest gorszy, zupelnie inaczej Avensis wybiera na dziurach nierównościach, a w szczegolnosci przy wiekszych predkosć .Avensis płynie, Ravka skacze jak żaba.
Nowej Ravce 2019 dziekujemy.
Stara rav4 hybrid ponoć ma bardziej jędrne/spręzyste zawieszenie.
ibart
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koenigsegg Agera RS - wyjątkowy samochód
    Koenigsegg Agera RS to wyjątkowy samochód produkowany przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to jednen z najszybszych samochodów na świecie, zaprojektowany z myślą o oferowaniu niezapomnianych wrażeń z jazdy. ...

18 Lis 2019, 12:26

ibart napisał(a):Stara rav4 hybrid ponoć ma bardziej jędrne/spręzyste zawieszenie.


Przejedź się również starą, żebyś nie był niemiło zaskoczony. Inne auta nie wchodzą w grę? Nowa Corolla kombi?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Lis 2019, 14:19

ibart napisał(a):Przejechałęm się nową Rav4 2.0 173KM, manual.

Tak naprawdę przejedź się wszystkimi opcjami które bierzesz pod uwagę bo hybryd może mieć inaczej zestrojone zawieszenie i jeszcze jest jeden detal ... same koła w poszczególnych opcjach wyposażeniowych i tu można często się zdziwić co do odczuć drogowych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Lis 2019, 14:35

zgodze się z Toba.
Avensisa mam na profil 205/60/16
Ravką 2019 jechałem bodajrze na 225/60 R18 nie pamietam dokladnie.
ibart
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Lis 2019, 19:16

Nie wiem czemu tu się dziwić. Nieduże SUV'y nigdy nie były synonimem wygody więc kwestia opon niewiele ma tu do rzeczy.
Z tego co piszesz auto pokroju rav4 nie jest Ci specjalnie potrzebne i skupiłbym się na Twoim miejscu na segmencie c/d, może być hydbryda

Fajną opcją jest wspomniana już corolla, ford mondeo hybrid zaczyna się bodajże od 110 i chyba jest na technologii od toyoty. A jeśli musi być suv to na wiosnę będzie kuga hybrid
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Gru 2019, 09:19

Myslalem, że Rav4 Hybrid może mieć podobne lub nawet lepsze zawieszenie niż avensis, bo cięższe więć mówie lepiej przenosi i tłumi nierównosci.

Corolla Hybrid to raczej nie dla mnie, - toczka i zupelnie bardziej sztywna niż avensis. Pozostałe opcje wezmę pod uwagę. Dzieki
ibart
Nowicjusz
 
Posty: 5