REKLAMA
Witajcie forumowicze!
Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc jeśli popełnię jakieś błędy, proszę o zrozumienie.
Jestem świeżym kierowcą. Prawko mam od 2 miesięcy a samochód od 2 tygodni. Chevrolet Aveo, 2005 rocznik, silnik 1.4 mpi benzyna od forda. Przebieg 118 000 km.
Chciałbym się Was poradzić w zakresie techniki jazdy, a konkretniej redukcji biegu przed zakrętem. Schematycznie mniej więcej wykonuje się to tak: hamulec do prędkości poniżej 30km/h, sprzęgło, bieg 2, puszczenie sprzęgła i wjazd na biegu 2 w zakręt. A praktycznie, gdy to wykonuje w moim aucie jest mega szarpnięcie. Zauważyłem, że przy prędkości 25-30 km/h lepiej sprawuje się u mnie bieg 3, jest mniejsze szarpniecie, płynniejszy przejazd. Czy będzie to kwestia nieumiejętnego puszczania przeze mnie sprzęgła, czy jest możliwość, ze akurat w moim samochodzie taka prędkość/obroty odpowiada innemu biegowi ( w tym przypadku 3, a nie jak zazwyczaj 2). Pamiętam, że w Fiacie Punto, którym jeździłem na nauce jazdy, poniżej 30 km/h spokojnie włączałem bieg drugi i nie miałem aż takich problemów z szarpaniem. Proszę Was o jakieś porady, co mogę zrobić. A może ktoś ma lub miał podobny problem?