Rejestracja samochodu zza granicy

21 Wrz 2017, 19:58

Potrzebuję waszej pomocy, żeby się w tym wszystkim nie pogubić i nie latać po kilka razy w to samo miejsce, a niedaj Boże jakby czegoś brakowało.
Więc tak : Kupuję w sobotę samochód sprowadzony zza granicy. Z Holandii. Jest na zagraniocznych blachach. Przez komis. Sprzedawca mówił, że wszystkie dokumenty są, a koszt rejestracji to 256 zł. Muszę też od razu w sobotę zrobić przegląd techniczny. Ubezpieczenie ma być na 30 dni.
Dowiedziałem się też, że jak w sobotę kupię, to do domu wracam na tablicach zagranicznych. Chcę też od razu w poniedziałek założyć od razu gaz, ale dowiedziałem się, że najpierw lepiej zarejestrować, a potem jechać do gazownika i gaz wbić w twardy DR, bo od poniedziałku będę miał tablice czerwone ( tymczasowe ). Ale - dowiedziałem się też, że dopóki nie zarejestruję, to nie mogę nim jeździć. I tu rodzi się pytanie - jeździć nie mogę, ale do domu z komisu wrócić mogę? O co chodzi?
No i jakie dokumenty muszę dostać od sprzedawcy oraz jaka jest kolejność czynności?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2017, 20:43

MotoAl-nie jestem wyrocznią w tym temacie ale ja to widzę tak:
1/F-ra zakupu z komisu +dokumenty zagraniczne pojazdu.Nie jestem pewny czy komis musi Ci tez przekazać dokumenty zakupu tzn.umowe pomiędzy wlascicielem a komisem.Oczywiście to zaden problem.Tel.do WK i juz wszystko wiesz.
2/Robisz w tym samym dniu OBT przed I rej.w kraju
3/Kupujesz oczywiscie OC
4/Wsiadasz do nowego nabytku i smigasz do domu
5/Azymut do WK w celu rej.pojazdu.Oczywiscie nie zapominasz o zaplacie akcyzy... :wink:
6/Wg.mnie dostajesz nie czerwone ale normalne docelowe TR i PC
7/Azymut do gazmajstra i montaz instalik LPG
8/Azymut na SKP w celu wykonania dod.bad.tech.instalacji LPG
9/Jezeli bedziesz miał to wszystko opanowane i DR bedzie juz w WK to po odbiór dokumentów.Oczywiscie wtedy okazesz zaswiadczenie z do.bad.tech.i pani urzednik poczyni adnotacje w DR oraz KP ze pojazd posiada instalację LPG.Wg.mnie tak to wszystko powinno wygladac...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Wrz 2017, 21:12

A ja to widzę jeszcze inaczej po
1. Nie możesz tym autem wracać na kołach ponieważ jest już prawdopodobnie wyrejestrowane
2. Sprzedawca musi Ci przekazać ciągłość umów (dokładnie tak jak w przypadku polski) razem z dokumentami pojazdu, jak i z potwierdzeniem opłacenia akcyzy
3. Przy rejestracji dostajesz czerwone tablice i na nich jedziesz na Badania (możesz oczywiście zrobić badania na zagranicznych ale jazda na własne ryzyko) wtedy obejdzie się bez czerwonych
4. Z tym razem bym się wstrzymał kilka dni. Lepiej auto trochę potestowac żeby nie było niespodzianek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2017, 21:31

Kao napisał(a): Nie możesz tym autem wracać na kołach ponieważ jest już prawdopodobnie wyrejestrowane
Oczywiscie ze tak.Jednak jezeli ma wykonane OBT przed I rej.,TR oraz OC to dlaczego nie moze jezdzić... :?:
Kao napisał(a): Przy rejestracji dostajesz czerwone tablice
Tylko w przypadku jezeli nie ma zaświadczenia z OBT przed I rej.w kraju.Czerwone TR oraz PC dostanie jezeli ma wazny przegląd tech.pojazdu z zagranicy a musi jechac na SKP wykonac badanie dot.np:ustalic rok prod.pojazdu oraz inne niezbedne dane do rej.pojazdu.
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Wrz 2017, 13:41

Migi60 napisał(a):3/Kupujesz oczywiscie OC

Ten punkt odpada, ponieważ przy zakupie dostaję ubezpieczenie 30 dniowe z komisu. Tak się dowiedziałem od sprzedającego. Słyszałem to za każdym razem jak gdzieś dzwoniłem i pytałem jak z ubezpieczeniem jest. Prawda?
Migi60 napisał(a):...Oczywiscie nie zapominasz o zaplacie akcyzy...

Akcyzę ma podobno obowiązek zapłacić sprowadzający - tak się dowiedziałem od niego samego. Ja dostaję od niego dokument że akcyza jest opłacona.
Kao napisał(a):Przy rejestracji dostajesz czerwone tablice i na nich jedziesz na Badania (możesz oczywiście zrobić badania na zagranicznych ale jazda na własne ryzyko) wtedy obejdzie się bez czerwonych

OBT robię w dniu zakupu, a tak naprawdę to przed podpisaniem umowy. A więc auto będzie jeszcze na zagranicznych blachach. Tak się dowiedziałem od sprzedającego.
Migi60 napisał(a):Azymut na SKP w celu wykonania dod.bad.tech.instalacji LPG

Gadałem ze znajomym diagnostą i dowiedziałem się, ze po montażu LPG nie muszę jechać na dodatkowe badania na SKP tylko z fakturą od razu azymunt do WK i tam mi instalację wbijają do twardego DR. Oczywiście pod warunkiem, że OBT są ważne. A będą bo robię je przed zakupem pojazdu.
Ale zamówiłem na jutro ekspertyzę od naszego kolegi z forum motozakup. Biorę pakiet Gold :) Napiszę jak poszło, a jak dostanę zgodę, to zamieszczę raport z tej ekspertyzy. Ale o zgodę musze najpierw zapytać. Jednak myślę, że nie będzie problemu z tym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2017, 14:27

Zawsze mozesz usunąć wszystkie istotne dane. Dowiedz się jak to jest z jazdą na zagranicznych tablicach ( tylko nie od sprzedającego bo on powie Ci to co chcesz usłyszeć) bo mi się wydaje że nie można na nich jezdzić.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Problemy z ruchem w 30 największych miastach świata
    Z najnowszego raportu Roland Berger o mobilności wynika, że problemy z ruchem w 30 największych miastach świata generują koszty rzędu 266 miliardów USD. Założona w 1967 r. firma Roland Berger Strategy Consultants należy ...
    Toyota Corolla TE27 (1972–1974)
    To właśnie od niej zaczyna się wielka przygoda Corolli ze sportem. Pod maską lekkiego, ważącego zaledwie 855 kg nadwozia coupe ówczesnej Corolli TE27 zamontowano 115-konny silnik DOHC z Celiki. Ta wersja trafiła do ...

22 Wrz 2017, 15:07

Po zakupie napiszę co i jak i bedę później uzupełniał temat w ciągu dalszej rejestracji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2017, 19:19

MotoAl-mówią ze nadgorliwośc jest gorsza od.... :wink: .Oczywiscie ze jak masz wazne OBT to nie robisz dod.bad.tech.po montazu instalki.Przy odbiorze normalnego DR musisz miec z sobą:
1/F-ra montazu instalki
2/Świadectwo homo montazu instalki
3/Na wszeki wypadek poswiadczenie TDT na zbiornik
Na podstawie tych dokumentów w WK naniosa Ci adnotacje"GAZ"w DR oraz KP..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Wrz 2017, 20:06

Migi60 napisał(a):MotoAl-mówią ze nadgorliwośc jest gorsza od.... .Oczywiscie ze jak masz wazne OBT to nie robisz dod.bad.tech.po montazu instalki.Przy odbiorze normalnego DR musisz miec z sobą:
1/F-ra montazu instalki
2/Świadectwo homo montazu instalki
3/Na wszeki wypadek poswiadczenie TDT na zbiornik
Na podstawie tych dokumentów w WK naniosa Ci adnotacje"GAZ"w DR oraz KP..

Ok. Teraz jest już jasne. Jak załatwię te formalności to napiszę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Wrz 2017, 21:35

A teraz sytuacja taka - przed kupnem auta zrobione OBT przed pierwszą rejestracją w kraju. Następnie kupno auta. I teraz co zrobić dalej - zakładam LPG i idę rejestrować, czy najpierw zarejestrować, a potem LPG?
Inna sprawa - auto jest obecnie bez tablic, ponieważ jest wyrejestrowane za granica, a u nas jeszcze nie jest zarejestrowane. Auto przyjechało na lawecie w zeszłym tygodniu, w związku z tym nie mam jeszcze opłaconej akcycy i nie mam polskiego tłumaczenia jednego dokumentu. W ciągu 14 dni roboczych sprzedający dostarczy mi tłumaczenie ( mam dostać we wtrorek ) i potwierdzenie opłacenia przez niego akcyczy ( mówił coś że do 14 dni roboczych jak dobrze zrozumiałem, bo takie są podobno terminy ). Oczywiście mam pisemne oświadczenie sprzedającego, że te dwa dokumenty mi dostarczy w ciągu 14 dni roboczych.
Tak więc obecnie autko nie jest zarejestrowane. I teraz czy mogę to auto wstawić do gaziarza, żeby w międzyczasie założył mi LPG. Ma to potrwać 2-3 dni, a więc do środy. We wtrorek dostaję polskie tłumaczenie tego dokumentu i idę auto zarejestrować do WK. Dostaję podobno czerwone blachy i miękki DR. I podobno od tego momentu mogę legalnie autem jeździć. W międzyczasie oczekiwania na twardy DR, dostaję potwierdzenie opłacenia akcyzy. Następnie z dokumentem opłacenia akcyzy ( podobno ten dokument jest potrzebny dopiero przy odbiorze twardego DR ) idę do WK po twardy DR i pokazuję dokumenty z założenia LPG. Pani mi od razu wbija LPG do twardego DR. Pytanie tylko, czy daty założenia LPG musi być po dacie pierwszej rejestracji? Czy w WK na to patrzą, czy to nie ma znaczenia? Bo jak tak, to muszę się dogadać z gazownikiem, żeby mi wbił datę montażu instalki LPG chociaż o jeden dzień późniejszą niż rejestracja. Tylko czy jest to potrzebne?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2017, 00:26

Co Ci się tam pali, wszystko byś chciał zrobić na raz a tak się nie da a więcej powiem może być to nie korzystne
1. Najpierw skompletuj dokumenty, akcyzę można zapłacić przez internet i odrazu masz potwierdzenie więc nie wiem o jakich terminach mowa.
2. Bez połączonej akcyzy nikt Ci auta nie zarejestruje a nawet zastanawiam się czy czerwone dostaniesz
3. Co do gazu to nie ma żadnego problemu, wbijają w dowód na miejscu więc możesz to załatwić w każdej chwili.
4. Tablice czerwone potrzebne są tylko po to żebyś legalnie mógł pojechać na badanie, równie dobrze możesz auto zawieźć na lawecie bez tych tablic, z tym badaniem odrazu idziesz po numer rej. stały i dostajesz miękki dowód wtedy możesz legalnie jeździć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2017, 11:06

Kao napisał(a):Co Ci się tam pali, wszystko byś chciał zrobić na raz a tak się nie da a więcej powiem może być to nie korzystne

Pali mi się, bo chcę jak najszybciej załatwić rejestrację, ponieważ mam teraz parę dni wolnego, a masę kłopotów ze zdrowiem żony, a więc lekarze, badania itp. Dlatego chcę chociaż mieć sprawę auta z głowy. Ale jak sie nie da tak na szybko jak z autem krajowym, to trudno - będę musiał zwolnić tempa :(
Kao napisał(a):1. Najpierw skompletuj dokumenty, akcyzę można zapłacić przez internet i odrazu masz potwierdzenie więc nie wiem o jakich terminach mowa.

Auto jest kupione z komisu i akcyzę opłaca sprzedający, czyli komis. Z tym, że komisant mówił, że akcyzę może opłacić dopiero po 14 dniach, czy w czasie 14 dni roboczych. A auto było sprowadzone w zeszłym tygoniu więc jeszcze nie opłacił. Ma mi albo dosłać mailem albo sobie mogę ściągnąć z internetu i wydrukować.
Kao napisał(a):2. Bez połączonej akcyzy nikt Ci auta nie zarejestruje a nawet zastanawiam się czy czerwone dostaniesz

Podobno dowód opłacenia akcyzy będzie mi potrzebny dopiero przy odbieraniu twardego DR. A żeby zarejestrować wogóle ( czyli żeby dostać miękki DR ) nie potrzebuję ponoć tej akcyzy. Muszę mieć tylko wszystkie dokumenty przetłumaczone na polski. A brakuje mi tłumaczenia drugiej strony DR - podobno komisant zostawił w drugim biurze.
Oczywiście poprosiłem go, żeby napisał mi oświadczenie, że mi tych dwóch dokumentów nie dał i że się zobowiązuje je dostarczyć. Tłumaczenie ma mi dać we wtorek, dlatego pytałem, czy we wtroek mogę iść zarejestrować auto, w czasie, gdy ono będzie stało u gazownika. Auto odbiorę w środę, więc jak będzie chodziło o daty, to rejestracja będzie we wtroek, a LPG będzie założone w środę. Więc chyba będzie w porządku? Bo LPG wbiją mi dopiero jak pójdę po twardy DR.
Kao napisał(a): Tablice czerwone potrzebne są tylko po to żebyś legalnie mógł pojechać na badanie, równie dobrze możesz auto zawieźć na lawecie bez tych tablic, z tym badaniem odrazu idziesz po numer rej. stały i dostajesz miękki dowód wtedy możesz legalnie jeździć.

OBT przed pierwszą rejestracją w kraju było już zrobione wczoraj. Tak więc to mam z głowy. Od diagnosty dostałem dwa dokukenty na to. Tyle tylko, że nie mam tablic. Dlatego chcę to auto jak najszybciej zarejestrować, a właściwie wykorzystać czas, kiedy auto będzie stało u gazownika. A to, czy w WK dostanę miękki DR i czerwone blachy, czy od razu twardy DR i normalne blachy, to jest mi to obojętne, bo i tak musze jechać drugi raz do WK żeby wbić LPG. A ubezpieczenie to załatwiam w ciągu 10 minut przez telefon. Potem przychodzi mi polisa, robię przelew i to wszystko. Najgorsza sprawa tylko z ta rejestracją.
Mam jeszcze prośbę o weryfikację dokumentów, kóre mam i czy czegoś nie brakuje
- dowód rejestracyjny KENTEKENBEWIJS RDW - nie wiem, czy w WK jest potrzebny, bo auto i tak nie ma tablic, a DR jest ucięty w rogu
- Fakturę VAT
- dokument identyfikacji pojazdu ( po polsku )
- DR część druga, czyli chyba kontunuacja tego powyższego dokumentu, tyle, że nie tłumaczony i to to tłumaczenie mam dostać we wtroek
- wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacja o działalności gospodarczej RP od komisanta po polsku
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym
- oświadczenie z komisu, że pojazd został sprowadzony z zagranicy na lawecie bez tablic rejestracyjnych -
- oświadczenie z komisu, że samochód został sprawdzony z zagranicy w 2017 roku
Nie mam czegoś takiego jak karta pojazdu. Ale podobno jak jej nie mam to dostanę w WK. Wyrobienie to 72 zł. Prawda, że nie musze mieć i że dostanę przy rejestracji?
dzięki za cierpliwość :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2017, 12:13

Za tablice czerwone też płacisz więc dla mnie nie było by to obojętne, dostaniesz tłumaczenie to idź próbuj na stałe numery bez opłaconej akcyzy ale wydaje mi się że to nie przejdzie no ale mogę się mylić. Co do dokumentów to wydaje mi się że powinieneś mieć jeszcze umowę która świadczy o tym że komis kupił od kogoś tam, no ciągłość umów musi być
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2017, 13:41

Kao napisał(a):Za tablice czerwone też płacisz więc dla mnie nie było by to obojętne,

Ano racja :ok:
Kao napisał(a):próbuj na stałe numery bez opłaconej akcyzy ale wydaje mi się że to nie przejdzie no ale mogę się mylić.

raczej się nie mylisz, bo do odebrania twardego DR potrzebna jest ta akcyza właśnie. A że jej nie mam, to chciałem narazie zarejestrować czasowo na czerwone blachy, żeby móc tym autem jeździć, bo stare mi się posypało.
Kao napisał(a):Co do dokumentów to wydaje mi się że powinieneś mieć jeszcze umowę która świadczy o tym że komis kupił od kogoś tam, no ciągłość umów musi być

Rozumiem o co chodzi. Jak będzie brakować, to myślę, że nie będzie problemu, ale komisant mówił, że potrzebowałbym, jakby samochód przyjechał z blachami. A on został w Holandii wyrejestrowany, nie ma blach, więc podobno wystarczy tylko faktura od komisu. Zobaczymy. Jutro musze więc zadzwonić z samego rana do WK i zapytać o to wszystko u źródła chyba.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2017, 14:54

MotoAlbercik napisał(a):ale komisant mówił, że potrzebowałbym, jakby samochód przyjechał z blachami. A on został w Holandii wyrejestrowany, nie ma blach, więc podobno wystarczy tylko faktura od komisu.
Ja kupowałem auto z Niemiec bez tablic i przy rej potrzebowałem
Opłaconą akcyzę
Ciągłość umów
OBT
Tłumaczenia
2 biefy
Najlepiej zadzwoń do WK lub osobiście jeszcze lepiej i się wszystkiego dowiesz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4