REKLAMA
Witam,
Posiadam Renault 19 1.8 + LPG.
Autko od jakiegoś czasu przy bardziej dynamicznym dodawaniu gazu zaczyna się dławić, traci moc, a obroty silnika są bardzo nie równe i "skaczą". W tym momencie zaczyna szarpać całym autem. Po wduszeniu sprzęgła silnik się ładnie wkręca na obroty. Po przekroczeniu ok. 3tyś. obrotów na biegu problemy znikają. Co ciekawe auto bez problemu rusza do tyłu, łapie obroty na "luzie" jednak przy ruszaniu do przodu zaczyna szarpać.
Miałem też taką sytuację, że auto mi zgasło po czym nie chciało zapalić. Zostało odholowane na parking po czym "samo" się naprawiło i "działało" (zapaliło ale nadal szarpało). Teraz po przeczyszczeniu cewki straciłem iskrę na świecach... I to wygląda mi na taką samą sytuację jak wcześniej.
Po wymianie uszczelki w pokrywie silnika był okres (100km) że jeździło idealnie bez żadnych problemów. Potem przy postoju na wolnych obrotach po ok. 1min zgasło i problemy znów się pojawiły.
Spadki mocy widać bardzo wyraźnie zaraz po spuszczeniu sprzęgła gdyż obroty z dość wysokich obrotów niemal zaczynają spadać czasem nagle prawie do zera.
Dzieje się tak samo na gazie jak i benzynie, ręczne zamknięcie zaworu gazu i jazda na samej benzynie nic nie daje. (Myślałem że może pobiera oba paliwa na raz i stąd mieszanka była nieprawidłowa)
Do tej pory wymieniłem w nim:
- szczęki hamulcowe (myślałem że hamulce gdzieś blokują bo ciężko było go pchać, teraz jest ok. )
- uszczelkę pokrywy silnika - były przecieki i problemy z kompresją (naprawione i już tego nie ma, szarpanie znikło raptem na 100km jazdy)
- sondę lambda (nic nie dała)
- kable od masy (były w kiepskim stanie, poza tym rozrusznik nie zawsze zaskakiwał i trzeba było poruszać biegami żeby zaskoczył - problem nadal istnieje)
- przeczyściłem cewkę (straciłem iskrę)
Nie mam już zielonego pojęcia co to może być dlatego piszę na forum w tej sprawie.