RENAULT SCENIC PROBLEM Z SILNIKIEM

26 Lis 2007, 08:46

Witam mam problem z silnikiem w SCENIKU, 1,6 16V,1999, Jak chcę zapalić to wchodzi na bardzo wysokie obroty 2300 ob., a jak dodam gazu, albo bym próbował jechać i podczas jazdy wcisnę sprzęgło to wyje jak by miał odfrunąć a obroty pracują wahliwie. Dopiero muszę go zagrzać przed każdą jazdą i jak się zagrzeje to jest wszystko ok. Wymieniłem rozrząd , bo był czas ,czujnik położenia wału, czujnik temperatury płynu, i bez rezultatu.
Tak zaczęło się dziać od 3 lat . jeśli ktoś może mi doradzić co się stało i czy są jakieś jeszcze
Czujniki to proszę o pomoc. A do tego jeszcze wycieraczki chodzą jak chcą nie reagują na impulsy , w lecie jeszcze jest ok., ale zima to katastrofa.


Pozdrawiam [email widoczny po zalogowaniu] :( :( :(
Maveryk
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 26 Lis 2007, 09:25

    sprawdzałeś silniczek krokowy lub czujnik położenia przepustnicy?zauważ tez ze czujników temperatury płynu jest więcej niż jeden.do wskaznika temperatury na tablicy przyżadów jeden,do włączenia wentylatora chłodnicy jest drugi,a trzeci dopiero wysyła sygnały do komputera,więc mogłes sie pomylić i wymieniłeś nie ten co trzeba.czy jestes na 100 % pewny że był to ten właściwy?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    26 Lis 2007, 13:52

    Dzięki że opisałeś Czy na 100% jestem pewny to nie wiem tak w serwisie powiedzieli, ten czujnik jest patrząc na silnik po prawej stronie w bloku, silnika, A gdzie są jeszcze jakieś czujniki????, a zwłaszcza ten położenia przepustnicy?? nie jestem mechanikiem ale co coś tam wiem. A ktoś mówił mi żeby spróbować wyczyścić przepustnice???? Bo silnik krokowy jest zespolony z przepustnicą
    Maveryk
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    26 Lis 2007, 15:32

    Jak się znasz,to wymontuj całe to urządzenie z przepustnicą i dokładnie wyczyść - łącznie z silniczkiem krokowym i tym czujnikiem przepustnicy.Oba te urządzenia są zamontowane zaraz przy przepustnicy.Niezapomnij powymieniać uszczelek.Czujnik temp. raczej zostawiłbym na koniec,ponieważ jak piszesz,obroty są za wysokie tylko na zimnym silniku,natomiast na ciepłym jest już ok.Tak więc czujnik działa raczej prawidłowo.Problemem są tylko te wysokie obroty na zimnym silniku.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Lis 2007, 17:50

    Dzięki za radę. I wytłumaczenie gdzie ten czujnik jest. Sam raczej tego robił nie będę. Ale będę wiedział co mają robić fachowcy. Atak na prawdę to który czujnik jest za to odpowiedzialny??? :D :D
    Maveryk
    Nowicjusz
     
    Posty: 3