Roczny akumulator już powoli przestaje trzymać napięcie - Fiat Punto

16 Lis 2021, 22:21

quel napisał(a):nikt tego nie sprawdza póki nie zbliża się koniec aku.

No właśnie a skąd wiesz że zbliża się koniec aku? skoro nikt tego nie sprawdza? chyba że w piękny mroźny dzień zimą nagle spóźniasz się do roboty i dzwonisz po taxi albo idziesz na busa.
Mam dziwne wrażenie że próbujecie mi powiedzieć tak może nie wprost ale na zasadzie, że mam jeździć jak padnie to kupie sobie nowy.
Owszem tylko wolałbym tak te 4 lata żeby działał.
KarolLolek
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Lis 2021, 22:38

W zasadzie nie wiem o co Ci chodzi, nigdy nie korzystałem z prostownika(tym bardziej przy nowym aku) a zdarza się, że auto stoi kilka dni i zawsze odpala jak należy.
Gość114260
 

17 Lis 2021, 00:44

No a ja często miewam problemy z akumulatorami, np poprzedni jakiś tam Akcel, dwa lata okej... ale potem ok 0 na termometrze a po 3 dniach kręci rozrusznikiem tak że ja ręcznie bym chyba szybciej kołowrotkiem obracał, zapala się "kluczyk" immobiliser bo fiksuje elektronika, naładowałem i w domu po 3 dniach 12,85V, wkładam do auta i za chwilę lekki mróz i znowu to samo po 5 razy kręcenie itd. Przy 3 letnim tego typu akumulatorze to jak było więcej niż -8 to nie miałem szans odpalić
Poszedłem do sklepu gość stiwerdził ze akumulator ok tylko trzeba doładować i tak się męczyłem kolejne 2 lata (latem i jak było ciepło lepiej odpalał), teraz kupiłem nowy i mam wrażenie że znowu powoli nastaje to samo - powtórka z rozrywki, pewnie te akumulatory sa do d... i tyle
i faktycznie może niepotrzebny ten temat, co 2 lata nowy akumulator i tyle.
KarolLolek
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Lis 2021, 10:22

KarolLolek napisał(a):Biorę pod uwagę sprawdzałem w markecie budowlanym na baterii AA mój miernik i taki za 200 zł różnica to 0,01V także raczej nie wierze w te rzeczy.

Przepraszam, że to powiem, ale piszesz bzdury. Taka tolerancja błędu jest niemożliwa...Oprócz tego, tolerancję błędu wskazuje się w instrukcji obsługi, wyrażając ją w procentach + liczba.
Miernik który masz ty, przy pomiarze napięcia akumulatora ma dość dużą tolerancję błędu. Zgodnie z podanymi danymi ,twój miernik przy pomiarze napięcia stałego ma tolerancję błędu 2,18V. Tak więc jeżeli twój miernik wskazuje ci napięcie aku 12,4, to tak naprawdę to napięcie może być w granicach od 10,22V do 14,58V. I tu wracamy do tego co pisaliśmy ci wcześniej
Jeremias napisał(a): jak miałem u siebie 12,38V to przy rozruchu na zimnym silniku miałem choinkę na desce rozdzielczej od błędów/kontrolek systemów typu ABS, ESP, wspomaganie
Po podładowaniu jak ręką odjął więc jaki wniosek?

że przy tym napięciu coś takiego nie powinno się robić i silnik powinien odpalić. A nie odpalił, ponieważ mogło być tak, że nie miałeś 12,38V, ale mogłeś mieć np. 11V czy 10,5V. A wtedy jest to już możliwe i tak raczej było, bo jak piszesz po podładowaniu wszystko wróciło do normy.
KarolLolek napisał(a):Zaniosłem w takim stanie do auta i od tego czasu przez 3-4 dni nie jeździłem i taki efekt, że pomiar napięcia w spoczynku pokazuje 12,49V

Biorąc pod uwagę błąd pomiaru twojego miernika, to to napięcie mogło wynosić równie dobrze 13V. Przy pomiarach aku nie należy się sugerować dokładnymi wskazaniami, bo takowych nie ma. A jeżeli ważne są dziesiętne części napięcia, to tym bardziej. Bo tu znaczenie ma nawet 5 dziesiętnych wolta.
A żeby być pewnym, to najlepiej zrób tak jak pisałem ci ja oraz koledzy
galakty napisał(a):Zamiast się tak zastanawiać i bać, to jedź do sklepu gdzie zajmują się akumulatorami, wezmą sprzęt, podepną i sprawdzą w jakim jest stanie. Takie gdybanie jest bez sensu, szkoda życia.

I tyle w temacie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lis 2021, 11:19

Ja tylko dodam, że sprawdziłbym jeszcze ładowanie aku i pobór prądu na postoju. Bo nawet dobry aku zajedziesz jak nie będzie ładowany, albo będzie go coś męczyło na postoju.

I to że masz proste auto niczego nie zmienia, bo wystarczy jakieś zwarcie i prąd ucieka ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lis 2021, 13:13

Odłącz akumulator i zobacz po 24h na dworze jakie będzie napięcie i o ile spadnie. Generalnie warto jak już wcześniej wspomniałem sprawdzić też pobór prądu w stanie spoczynku. Masz kilka opcji sprawdzenia.

Najlepiej jednak chyba w Twoim przypadku podjechać tam gdzie sprzedają akumulatory żeby zrobili jego test profesjonalnym urządzeniem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

17 Lis 2021, 15:58

No tak tylko skoro ten multimetr jest do niczego to nie sprawdzę bo jak? Z tego co wiem pobór prądu też jest to określany że do pewnej wartości po przecinku setnych, jest ok chyba zdaje się 0,05A

To chyba punkt sprzedaży aku będzie najlepszy
KarolLolek
Nowicjusz
 
Posty: 11

18 Lis 2021, 10:11

KarolLolek napisał(a):To chyba punkt sprzedaży aku będzie najlepszy

No i w końcu zrozumiałeś :ok:
Najlepiej jedź tam, gdzie ten aku kupiłeś. Jest roczny, więc jest jeszcze na gwarancji. Jak przyjedziesz, to nie mów, że jest nowy, tylko że chciałeś przed zimą sprawdzić kondycję aku. Jak zmierzą i powiedzą, że trzeba wymienić, to dopiero wtedy powiedź, że kupowałeś u nich i że jest na gwarancji.
Ewentualnie poproś o wydruk z miernika i zapodaj na forum. Bo w takich punktach zazwyczaj w większości przypadków mówią, że trzeba kupić nowy. Wiadomo dlaczego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2022, 19:35

zmierz napiecie spoczynkowe, napiecie przy rozruchu a najlepiej tak jak koledzy radzą sprawdz akumualtor testerem. tutaj masz pokazane jak to zrobic samemu oraz jak wyglada i co mierzy taki tester u fachowca. ważny jest parametr SOH (żywotność aku) bo może być tak że masz napiecie 12,9V a akumulator nie będzie sprawny.

https://dailydriver.pl/porady/zakup-i-e ... zywotnosc/
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2