Rodzaje zwrotnic - rozwiązania konstrukcyjne

29 Paź 2020, 13:38

Bardzo proszę o pomoc. Przeszukałem internet i przeszukałem podręczniki. Jestem uczniem w technikum samochodowym. Dostaliśmy za zadanie naszkicowanie trzech podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych zwrotnic: sworzeniowe, przegubowe, kolumnowe. Dobrze byłoby opisać elementy zwrotnic. W internecie jest sporo zdjęć zwrotnic, ale nie jest opisane co to za rodzaj konstrukcji. Może nie rozumiem zadania, może nauczyciel źle sformułował. Nikt z klasy nie daje rady z zadaniem, a nauczyciel twierdzi, że nie ma problemu ze znalezieniem tego w necie. Pomóżcie.
Morison
Obserwowany

30 Paź 2020, 09:08

Zwrotnica na sworzniu to taka która występowała np. w Fiacie 126p (maluch), występuje również w większości ciężarówek jak się nie mylę.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Zwrotnica przegubowa powinna mieć dwa wahacze dolny i górny często jest spotykana w samochodach terenowych i takich jak ładowarki czy buggy itp.

Ostatnia kolumnowa to będzie najpopularniej występująca obecnie w samochodach osobowych czyli zwykły McPherson.

Moim zdaniem tak to wygląda. Nie macie podręczników którymi można się posiłkować? Teraz każdą zwrtonicę trzeba by było szczegółowo opisać.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

30 Paź 2020, 09:26

Dziękuję za odpowiedź. Zaczyna mi się rozjaśniać.
W podręczniku też w końcu znalazłem szkice. No cóż w tych podręcznikach wszystko tak zawile opisane. Gdyby pokazywano nam to wszystko na prawdziwych samochodach.... Dzięki za zdjęcia. Teraz już wiem o co chodzi :)
Morison
Obserwowany

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Rekordowy rok w czeskich fabrykach Skody