Rodzinne kombi do 25000zł

24 Maj 2023, 10:49

Witam, poszukuję auta - rodzinne kombi do 25000zł.
Głównie jazda po mieście, na krótkich odcinkach dlatego odrzucam diesla z DPF/FAP. Nastawiłem się na silnik benzynowy, który lubi się z LPG, najlepiej z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego - tak żeby był jak najmniej obsługowy.
Auto ma przede wszystkim jeździć niezawodnie, a ewentualne naprawy czy wymiany ekstrapolacyjne nie mogą zrujnować domowego budżetu. Obecnie jeździmy Avensis T22 2.0 TD i jest to mega niezawodne auto, ale niestety blacha już nie daje rady. Wiem, że raczej nie znajdę samochodu o takim samym poziomie niezawodności i kosztach eksploatacyjnych, ale niech to chociaż będzie bliskie tej Toyocie ;)
Moje typy, to:
1. Citroen C5 2.0 140KM, ale ze zwykłym zawieszeniem. Pytałem o to auto na grupie C5, to mi napisali żebym szukał czegoś innego bo jak chcę bez hydro, to nie ma sensu go brać. Wiem też, że lubią podać w nim silniczki od wycieraczek, które nie należą do najtańszych. Dlatego waham się czy nie wywalić go z tej listy.

2. Megane 3 generacji 1.6 100KM/110KM. Ponoć silnik mało dynamiczny, ale niezawodny i lubi się z LPG.

3. Octavia II 1.6 102KM. Podobnie jak z Megane, silnik trwały, ale mułowaty. W Octavi trochę mi się nie podoba strasznie toporne wnętrze (z zewnątrz też szału nie ma), szczególnie w uboższych wersjach, gdzie w słupku pod radiem jest jakaś dziura na niewiadomo co. Z tym silnikiem chodzi mi jeszcze po głowie Golf V/VI ale boję się, że może być trochę za mały (mam ponad 190cm wzrostu, a za mną musi się zmieścić fotelik z 7-latkiem).

4. Avensis T27 1.8 147KM. Nie mieści się w budżecie, ale ponoć ten silnik też całkiem dobry i lubi LPG. Wyczytałem jednak, że w tym samochodzie lubi się zepsuć modył hamulca postojowego. Nowy taki moduł to ok 1500zł. Avensis to najdroższe auto z mojej listy i chyba najbardziej narażone na korozję, co też mnie do niego zniechęca.

Cenowo i wizualnie pasuje mi też Mondeo MK4, ale ponoć one nie lubią się z LPG - prawda to?

Czy coś byście jeszcze dorzucili do tej listy? Lub skreślili?
towerone
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 6

24 Maj 2023, 11:04

towerone napisał(a):Avensis T27 1.8 147KM. Nie mieści się w budżecie, ale ponoć ten silnik też całkiem dobry i lubi LPG
Tam masz hydraulikę na zaworach ale silnik z początku produkcji tego modelu miewały różne bolączki. Lepiej tu poszukać Avensisa T25 z końca produkcji po 2006 roku z silnikiem 1.8 VVT-i co prawda tu nie ma hydrauliki na zaworach ale spokojnie toleruje gaz i jak znajdziesz egzemplarz w dobrym stanie to będzie to lepsza opcja niż T27 z początku produkcji, a na pewno w twoim budżecie.

towerone napisał(a):chodzi mi jeszcze po głowie Golf V/VI ale boję się, że może być trochę za mały (mam ponad 190cm wzrostu, a za mną musi się zmieścić fotelik z 7-latkiem).
W Golfie tak jak i w Megance dziecko będzie miał trochę mało miejsca na stopy które będą wisiały i będą musiały być ułożone pod kątem co jest niewygodne, ponieważ Tu będziesz miał fotel odsunięty do końca. Ja by odpuścił te auta lub dziecku sprawił pas Smart Kid Belt bo wtedy będzie siedziało niżej a tym samym i stopy pewnie już wejdą częściowo pod przedni fotel (większa wygoda).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10118
Zdjęcia: 35

24 Maj 2023, 11:16

towerone napisał(a):Pytałem o to auto na grupie C5, to mi napisali żebym szukał czegoś innego bo jak chcę bez hydro, to nie ma sensu go brać.


I mają rację. Poza tym ponad 4,8 długości i 1600kg+ na miejskie pojezdżawki?

towerone napisał(a):. Megane 3 generacji 1.6 100KM/110KM. Ponoć silnik mało dynamiczny, ale niezawodny i lubi się z LPG.


Może być.

towerone napisał(a):Octavia II 1.6 102KM. Podobnie jak z Megane, silnik trwały, ale mułowaty.


1.6 od renault w porównaniu z tym jest rakietą :mrgreen:

towerone napisał(a):Avensis T27 1.8 147KM. Nie mieści się w budżecie, ale ponoć ten silnik też całkiem dobry i lubi LPG.


Za takie pieniądze t25 po lifcie

towerone napisał(a):Cenowo i wizualnie pasuje mi też Mondeo MK4, ale ponoć one nie lubią się z LPG - prawda to?


Jeśli jesteś jednym z tych co jeżdżą autem dopóki nie stanie na drodze to nie jest to model dla ciebie. W przypadku kiedy nie masz problemu z podjechaniem na serwis lpg co 15kkm i sprawdzeniem luzów zaworowych co 30-40kkm to będzie ok. Oczywiście zostaje temat gabarytów, to kawał auta na miejskie warunki

Ogólnie jeśli chcesz segment d to mondeo albo avensis, jeśli wystarczy segment c to pomyśl o volvo v50.
Poważnie rozważyłbym też jakieś minivany, ze względu na mniejsze gabaryty sprawdzą się lepiej w mieście + lepsza widoczność
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2765
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Maj 2023, 11:54

towerone napisał(a):Z tym silnikiem chodzi mi jeszcze po głowie Golf V/VI ale boję się, że może być trochę za mały (mam ponad 190cm wzrostu, a za mną musi się zmieścić fotelik z 7-latkiem).

Mały?? Golf VI ma więcej przestrzeni niż taka niby wyższej klasy Vectra C, jak odsuniesz swój fotel na max do tyłu to ledwo będziesz sięgał do pedałów nawet przy 190cm, to jest Golf VI nie Golf III, zupełnie inna płyta podłogowa
Jak dla mnie dobra opcja, warto może przemyśleć opcję kombi
Co do silnika 1,6 bezproblemowy, super pod lpg, praktycznie stworzony czego często o konkurencji nie można powiedzieć, ale możesz szukać coś innego, 1,4/122 jakoś strasznie dużo nie spali, a da więcej dynamiki (bo lpg nie będzie prosto założyć do bezpośredniego wtrysku)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 815
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

24 Maj 2023, 14:22

Jeśli chcesz kupić segment c to musisz mierzyc wnętrze. Mam Octavie II i ceeda III (firmowy). Octavia jest krótsza (3cm), węższa (3cm), ma mniejszy rozstaw osi. I co z tego? A no w środku jest zdecydowanie większa. Żona w ceedzie nie da rady w miarę normalnie siąść między fotelikami a w Octavii bez problemu. Fotelik do jazdy tyłem wkładam do ceeda z problemami (w Octavii nigdy nawet się nad tym nie zastanawiałem). Bagażnik też lepszy w Octavii. Auto jest mułem i ma tendencję do gnicia (wszystkie modele mają problemy z klapą bagażnika, nie kupisz używanej, bo te bez rdzy potrafią kosztować po 2.5-4k + malowanie etc).
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 292
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Maj 2023, 17:58

Rokiko napisał(a):Tam masz hydraulikę na zaworach ale silnik z początku produkcji tego modelu miewały różne bolączki. Lepiej tu poszukać Avensisa T25 z końca produkcji po 2006 roku z silnikiem 1.8 VVT-i co prawda tu nie ma hydrauliki na zaworach ale spokojnie toleruje gaz i jak znajdziesz egzemplarz w dobrym stanie to będzie to lepsza opcja niż T27 z początku produkcji, a na pewno w twoim budżecie.


Ok, to skreślam ze swojej listy T27, a na jej miejsce dopisuję T25.

Rokiko napisał(a):W Golfie tak jak i w Megance dziecko będzie miał trochę mało miejsca na stopy


Zwrócę na to uwagę przy oględzinach auta.

franccc napisał(a):towerone napisał(a):
Pytałem o to auto na grupie C5, to mi napisali żebym szukał czegoś innego bo jak chcę bez hydro, to nie ma sensu go brać.

I mają rację. Poza tym ponad 4,8 długości i 1600kg+ na miejskie pojezdżawki?


No mały nie jest :D
Dobra C5 spada na dalsze miejsca na mojej liście.

franccc napisał(a):towerone napisał(a):
Octavia II 1.6 102KM. Podobnie jak z Megane, silnik trwały, ale mułowaty.
1.6 od renault w porównaniu z tym jest rakietą


Aż tak? Dobrze wiedzieć.

franccc napisał(a):towerone napisał(a):
Avensis T27 1.8 147KM. Nie mieści się w budżecie, ale ponoć ten silnik też całkiem dobry i lubi LPG.

Za takie pieniądze t25 po lifcie

Ok, kolega wyżej już o tym wspomniał więc coś w tym musi być. T27 wypada z listy.

franccc napisał(a):Ogólnie jeśli chcesz segment d to mondeo albo avensis, jeśli wystarczy segment c to pomyśl o volvo v50.


Jeśli Volvo V50, to z który silnik najlepiej współgra z LPG?

franccc napisał(a):Poważnie rozważyłbym też jakieś minivany, ze względu na mniejsze gabaryty sprawdzą się lepiej w mieście + lepsza widoczność


Dałeś mi do myślenia z tymi minivanami i zaczął mi się podobać Scenic 3 generacji. On ma chyba taki sam silnik jak Megane - 1.6 110KM.
Coś jeszcze z minivanów pod LPG można brać pod uwagę?

Trevor napisał(a):Golf VI ma więcej przestrzeni niż taka niby wyższej klasy Vectra C, jak odsuniesz swój fotel na max do tyłu to ledwo będziesz sięgał do pedałów nawet przy 190cm, to jest Golf VI nie Golf III, zupełnie inna płyta podłogowa


O, a z zewnątrz taki niepozorny ;) Biorę go pod uwagę.

sisinho17 napisał(a):Jeśli chcesz kupić segment c to musisz mierzyc wnętrze. Mam Octavie II i ceeda III (firmowy). Octavia jest krótsza (3cm), węższa (3cm), ma mniejszy rozstaw osi. I co z tego? A no w środku jest zdecydowanie większa.


No wiadomo, przymiarka konieczna. Byliśmy z żoną w komisie właśnie po to żeby sprawdzić ile jest miejsca w poszczególnych samochodach. Niestety nie mieli wielu z mojej listy.
towerone
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Wszystkie SUV-y Lexusa: nie tylko hybrydy
    Lexus to jedyna marka w segmencie premium oferująca aż pięć modeli SUV-ów, dostosowanych do potrzeb każdego użytkownika - w tym aż cztery z oszczędnym napędem hybrydowym. Najnowszym i najmniejszym w tej gamie jest ...

26 Maj 2023, 08:28

towerone napisał(a):Jeśli Volvo V50, to z który silnik najlepiej współgra z LPG?


Najlepiej znaleźć 2.4, mniejsze to konstrukcje forda - sytuacja z lpg identyczna jak w mondeo, silnik 2.0 zresztą ten sam
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2765
Przebieg/rok: >50tys. km