Rondo dwupasmowe

04 Lut 2013, 18:52

W 100% zgadzam się z Darkiem 2012.

Swoimi pytaniami dokonałem prowokacji intelektualnej, bo jestem pewien, że kierowca czerwonego samochodu gdy następny raz wjedzie na rondo, to pojedzie identycznie, nieświadomy popełnienia wykroczenia. Wystarczy przeczytać jego komentarz;

Dzięki za odpowiedź. Straciłem pewność co do tego, gdyż jak na sytuacji wyżej niebieski wymusił u mnie, tak, że sobie szkodę zrobił (rysę) - mi nic ale pojechał i jeszcze gazu dodał i nie byłem pewny czy nie powinienem mu ustąpić, a tego, że mu się lekko zarysowało po prostu nie poczuł. Nie lubię tego typu ronda, bez sygnalizacji, gdyż dużo wymuszeń jest na nim.

Awantura na całego, a konkluzja Moderatora:

Dopóki nie ma dokładnych wykładni jak poruszać się po rondzie - jeździjmy ostrożnie, w/g przepisów ogólnych jak na skrzyżowaniach..

Jeżeli założymy całkiem hipotetycznie, że winę za kolizję poniósłby kierowca czerwonego auta, to następnym razem pojechałby zgodnie z przepisami.

Dzięki interpretacji, że za kolizję odpowiada niebieski samochód, to lepiej jeździć jak ten czerwony, bo zachowamy zniżkę ubezpieczyciela w przypadku kolizji.

Jeżeli uznamy rondo za zwykle skrzyżowanie, to na zwykłym skrzyżowaniu jadąc na wprost nie zmieniamy pasa ruchu, a skręcanie z prawego pasa w lewo?

Moim zdaniem kierowca niebieskiego samochodu nie jest wróżką i na pewno nie przypuszczał, że czerwony zamierza złamać przepisy. Dodatkowo niebieski nie ma szans, zobaczyć prawych kierunkowskazów, jadącego równolegle samochodu, w przeciwieństwie do jadącego po prawej stronie kierowcy, który powinien zobaczyć sygnalizację opuszczenia ronda.

Dobrym rozwiązaniem, jest ustawienie przed wjazdem na rondo znaku nakazu, kierunku jazdy dla danego pasa. Zapewne ilość kolizji na rondach radykalne by się zmniejszyła.
strojarek
Nowicjusz

Auto: Ford Mondeo

04 Lut 2013, 19:16

Odpisuję MOTOALBERCIKOWI :
Dalej brniesz w swój wymyślony świat :
cytat :