Rover 25/200 - opinie o marce vs ceny używanych modeli.

22 Sty 2015, 23:25

Cześć. Szukając swojego pierwszego samochodu od dłuższego czasu odwiedzałem forum jako gość - zwłaszcza w dziale "jakie auto kupić" próbując znaleźć wskazówki i rady pomocne przy poszukiwaniach i bynajmniej nie chcę tworzyć kolejnego tematu typu "jakie auto do xxx zł??" - dlatego też zwracam się do Was Forumowiczów z konkretnym zapytaniem, które nurtuje mnie od dłuższego czasu przy okazji przeglądania ogłoszeń.

Nie ukrywam, że w sprawach aut jestem laikiem (moja wiedza jest tak nikła, że poza zmianą koła czy uzupełnieniem płynów niewiele więcej jestem w stanie zrobić), zresztą dopiero kilka dni temu zdałem egzamin praktyczny, dlatego też wolę zapytać o zdanie użytkowników z wiedzą i doświadczeniem. Chodzi mi mianowicie o kwestię finansową. Dlaczego tak wiele aut marki Rover oferowanych na portalach jest w zaskakująco (jak na moje oko) niskich cenach? Oczywiście w porównaniu do innych, popularnych marek z podobnym wyposażeniem, rocznikiem, silnikiem itd. Z czego wynikają takie rozbieżności?

Ponieważ poszukuję samochodu niewielkiego, z niedużym silnikiem (samochód będzie mi służył główne do jazdy po mieście, okazjonalnie w dalsze trasy typu 300/400 km skupiłem się na hatchback'ach, zresztą ten typ nadwozia najbardziej mi się podoba - i tutaj Rovery bardzo mocno przykuwają moją uwagę. Czy możecie powiedzieć mi dlaczego auto, które dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda przyzwoicie i ma jak na moje potrzeby idealne wyposażenie - jest tak tanie? Np.:

[link do oferty na Olx wygasł]

Z czego to wynika? Z nieznajomości marki? Z awaryjności tych samochodów? Ze stereotypowych przekonań że części niedostępne, że specjalne klucze potrzebne, itd? - bo już prostowanie takich bzdur rzuciło mi się w oczy przy czytaniu tego forum.
MichalJ
Nowicjusz

Auto: Citroen Saxo
Silnik: 1.1
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sty 2015, 00:08